Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که قوه قضاییه اهتمام جدی برای تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه دارد، گفت: رئیس کنونی قوه قضاییه از قضات برجسته و آشنا به موازین دستگاه قضایی هستند و تلاش دارند که در فرصت مناسبی بتوانیم جواب قانونی و قاطعی را به طرفین پرونده‌ها ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 13:16 - 26 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۴۳۱

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، یدالله موحد رئیس دادگستری استان کرمان در نشست تعاملی دادگستری کل استان با کارشناسان رسمی مرتبط در راستای اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوقه و تعیین تکلیف فوری آن‌ها گفت: رسیدگی به پرونده‌های معوقه کار بسیار مهمی است و در این رابطه باید در بازه زمانی تعیین شده، حجم مشخصی از پروند‌ه‌های جریانی را تعیین تکلیف کنیم و این در حالی است که بخش زیادی از پرونده‌ها نیاز به نظر کارشناسی متقن و روشن دارد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه تصریح کرد: در این رابطه نیاز به کار جهادی و فوق‌العاده‌ای داریم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با بیان این مطلب که بخشی از اطاله دادرسی ناشی از نوع فعالیت‌ها و مشکلات نظام کارشناسی در سیستم قضائی است، اظهار کرد: فرایند کارشناسی نیاز به بازنگری و بازبینی توسط متخصصان دارد و باید ایراد و مشکلات موجود در بدنه کارشناسی شناسایی و رفع شود. رئیس قوه قضاییه از قضات برجسته و آشنا به موازین دستگاه قضایی هستند و تلاش دارند که در فرصت مناسبی بتوانیم جواب قانونی و قاطعی را به طرفین پرونده‌ها ارائه کنیم.

موحد افزود: اگر نظر کارشناس اولیه متقن و مستدل باشد، قاضی نیازی به ارجاع پرونده به هیات کارشناسی ندارد و می‌تواند رای را صادر کند، اما در برخی موارد، چون نظر کارشناسی متقن و روشن نیست، قضات مجبور می‌شوند پرونده‌ها را به هیات‌های کارشناسی ارجاع دهند.

بیشتر بخوانید:

تاکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در جهت رفع اطاله دادرسی

وی تاکید کرد: مشکلات موجود در روند کارشناسی باید حل شود تا قضات بتوانند کار رسیدگی به پرونده‌ها را در اسرع وقت انجام دهند، زیرا در صورتیکه دلیل عدم تعیین تکلیف پرونده‌ها عدم نظر کارشناس در مهلت مقرر باشد، باید این موضوع را به قوه قضاییه اعلام کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه هیات مدیره را در هرگونه قصور در اظهار نظر کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری مسئول می‌دانیم، گفت: نظر کارشناسی برای اجرای عدالت نیاز است و در این رابطه سرعت کار نباید موجب کاهش دقت و تضییع حقوق مردم شود.

مهدی بخشی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: رئیس قوه قضاییه در ۹ دی ماه دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها را ابلاغ نمود.

وی افزود: پرونده‌های مسن و معوقه از دلایل بروز اطاله دادرسی در محاکم قضائی است و رسیدگی به این پرونده‌ها در افزایش رضایت مندی مردم تاثیر به سزایی دارد.

بخشی با اشاره به اینکه رضایت مندی از دستگاه قضائی در حال افزایش است، تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل رئیس قوه قضاییه پرونده‌های تشکیل شده از اول مهرماه سال جاری به قبل از آن به عنوان پرونده‌های معوق محسوب می‌شوند و باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های معوق نیاز به کار جهادی دارد و در این رابطه دقت در رسیدگی نباید فدای سرعت شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری کرمان پرونده های مسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و پس از اتمام بررسی لایحه تجارت،گفت: لایحه جامع تجارت پس از ۲۰ سال و ۵ دوره در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 28 فروردین) قوه مقننه با اشاره به اتمام بررسی لایحه جامع تجارت در مجلس یازدهم، اظهار کرد: لایحه مذکور در 5 دوره مجلس و حدود 20 سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن لایحه متن غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی بر روی آن کار کرده‌اند و قانون جامع و پخته‌ای به تصویب رسید و از کمیسیون حقوقی و قضایی، رئیس کمیسیون، معاونت قوانین و نمایندگان بابت همراهی و همکاری و تعیین تکلیف این لایحه قدردانی می‌کنم.

نایب رئیس مجلس درباره این لایحه، اظهار کرد: لایحه مذکور می‌تواند گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت‌ها داشته باشد و از دولت نیز بابت همکاری در این موضوع تشکر می‌کنیم و امیدواریم این گام مبارک در مسیر رونق اقتصادی موثر باشد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان طی 3 جلسه گذشته تمام مفاد لایحه جامع تجارت را بررسی و به تصویب رساندند و گزارش مجلس درباره لایحه به شورای نگهبان ارسال شد تا آن را بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری کند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • چه کسی معاون اول قوه قضاییه شد؟
  • خلیلی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال