Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورز زاده در این مطلب که امروز پنجشنبه منتشر شد آورده است به شهادت رساندن یک سردار و مقام ارشد و بلند پایه نظامی که در جبهه مبارزه با داعش پیشگام بوده اقدامی تروریستی و بخشی از راهبرد قلدری و زورگویی های آمریکاست.

او تاکید کرده است کشورهای ایران و چین و دیگر اعضای جامعه بین المللی باید دست در دست یکدیگر با این سلطه طلبی و مداخله جویی آمریکا مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب آمده است سابقه نداشته است که آمریکا در خاک عراق دست به چنین اقدامی بزند که حالا به محور توجه جامعه جهانی تبدیل شده است.

سفیر ایران در چین در ادامه آورده است اولین دلیل این توجه بین المللی این است که سردار سلیمانی در قلب تلاش های دولت ایران قرار داشت که به درخواست دولت های دیگر منطقه با داعش که سازمان ملل آن را گروهی تروریستی خوانده، مبارزه می کرده است.

دلیل دیگر ذکر شده این است که به شهادت رساندن این ژنرال بلند پایه ایرانی به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا صورت گرفته که مصداقی از تروریسم دولتی و حرکتی مجرمانه و در تضاد با نرم ها و حقوق بین المللی و از جمله مفاد منشور سازمان ملل است.

در این مطلب آمده است: در ثانی قابل درک و قبول نیست کشوری که خود را پرچمدار مبارزه با تروریسم در دنیا معرفی می کند، به یک کشور دیگر که در حال مبارزه با تروریسم است، حمله کند به همین دلیل این اقدام تروریستی مورد قبول حتی دولتمردان و درون جامعه آمریکا واقع نشده و اساس حقوقی،  سیاسی و منطقی چنین اقدامی در آمریکا و توسط دیگر کشورها مورد سوال قرار گرفته است.

کشاورزاده آورده است: در همین راستا بود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در حق دفاع از خود اعلام کرد که ایران واکنش نشان داده است و البته به دنبال جنگ نیست اما در برابر تجاوز از خود دفاع می کند.

در مطلب سفیر ایران در پکن تاکید شده است : افزون بر این ایران در یک سال گذشته تلاش زیادی برای حفظ برجام کرده است این در شرایطی است که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به طور یکجانبه از یک توافق چند جانبه برای حراست از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران خارج شد و ایران از آن زمان صبر راهبردی و خویشتنداری نشان داده است زیرا همچنان به دیپلماسی باور دارد.

به نوشته وی، این توافق که چین هم عضوی از آن است هنوز همچون یک اساسنامه مهم همکاری و گفت و گوی چند جانبه محسوب می شود بخصوص برای منطقه ای که مدت زمان طولانی شاهد چالش و تنش است، مهم بوده است.

سفیر ایران در چین تصریح کرده است که ایران از زمانی که آمریکا از این توافق خارج شد دیگر از مزایای اقتصادی آن بهره مند نشده است آمریکا فشارهای حداکثری بکار گرفته و اروپا نیز جز محکومیت آمریکا کار دیگری انجام نداده است بر خلاف آنچه آمریکا ادعا می کند این اقدام باعث شده است تا مردم ایران حتی به نیازهای اساسی خود چون دارو هم دسترسی نداشته باشند.

او تاکید می کند که اقدامات چین به عنوان یک عضو مسئول جامعه جهانی و برخی از کشورهای دیگر دنیا که همیشه با زورگویی و سلطه جویی آمریکا مخالفت کرده اند باعث شده است تا الان نیز جمهوری اسلامی ایران به این توافق پایبند باشد ولی پس از ماجراجویی اخیر آمریکا همه باید بدانند که تلاش های بین المللی برای پیشبرد صلح و حل مساله با روش های دیپلماتیک نادیده گرفته شده و نرم های بین المللی به این شکل بی اعتبار شده است.

کشاورززاده آورده است وقتی نیروهای خودسر دست به چنین کارهایی می زنند باعث بی نظمی و بی توجهی به حقوق بین المللی و جهانی می شوند و آن را بی اعتبار می کنند و صلح و ثبات بین المللی به مخاطره می افتد و برعهده جامعه بین المللی است که اجازه ندهد چنین اقداماتی به یک روند معمول تبدیل شود.

سفیر ایران در چین نوشته است که ایران در چنین شرایطی بدون آنکه نگاه راهبردی خود را از دست بدهد در مسیر رشد و توسعه گام بر می دارد و از حق حاکمیت،  استقلال و هویت خود دفاع می کند و با عزمی قاطع مقاومت را ادامه می دهد.

او تاکید کرد: ایران با اینکه این حق را که به هر تجاوزی پاسخ دهد برای خود محفوظ می دارد، کماکان به ارتباط و همکاری با دیگر شرکا بخصوص چین که شریک راهبردی این کشور است و دیدگاه های مشابه و مشترکی در این زمینه ها دارد، ادامه می دهد و  برای اعاده صلح و ثبات منطقه ای همکاری می کند.

کشاورز زاده ابراز امیدواری کرده است که ایران و چین و دیگر کشورهای دارای سیاست مستقل در دنیا در کنار یکدیگر با سلطه جویی و مداخله گرایی و ورود به امور داخلی دیگر کشورها مانند آنچه از سوی آمریکا در مداخله در امور داخلی هنگ کنگ مشاهده شده است و می کوشد تا سیاست های چین را به چالش بکشد،  مقابله کنند.  

سفیر ایران در پکن در پایان آورده است که تحولات اخیر نشان داد که اگر این رهیافت ها و رفتارها متوقف نگردد و با آن مقابله نشود هیچ کشور و منطقه ای امنیت نخواهد داشت.  

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا ایران قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا ایران قاسم سلیمانی دونالد ترامپ جواد ظریف چین ایالات متحده آمریکا ایران قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو در صفحه رسمی این دفتر در فضای مجازی در واکنش به پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اعلام کرد: در استفاده از حق ذاتی برای دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله مسلحانه این رژیم در اول آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران که برخلاف ماده ۲ منشور ملل متحد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و به دنبال شکست شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای محکومیت و پاسخگویی به متجاوز، ایران یکسری حملات نظامی به اهداف نظامی اسرائیل انجام داد.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی متعهد است و موضع ثابت خود را مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست، تکرار می‌کند.

دفتر نمایندگی ایران در ژنو می‌افزاید: ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر، بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای دفاع از مردم، امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدام تجاوزکارانه تاکید می‌کند. ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی که طبق قوانین بین المللی الزامی باشد، دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • ایران در دیپلماسی بسیار فراتر از انتظار عمل کرد
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • یمن: پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی منطبق بر قوانین بین‌المللی است
  • تحلیلگر غربی: ایران در حمله به اسرائیل براساس قوانین بین‌الملل عمل کرد
  • یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
  • ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است 
  • ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است
  • ایران به اصول مندرج در منشور سازمان ملل متعهد است
  • بلاتکلیفی رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا شش‌راه برطرف شود