Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا راشکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همزمان با سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان علاوه بر ویزیت بیماران نیازمند منطقه اقدام به توزیع ۳۲ هزار پرس غذای گرم بین مردم این منطقه کرده است.
وی افزود: همچنین در این مدت هفت هزار و ۲۰۰  جیره خشک نیز بین سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین ۳۲ کف شکن و لجن کش این ستاد همزمان با بروز سیلاب در استان به مناطق مورد نیاز اعزام و در حال خدمات رسانی به سیلزدگان هستند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۷؛ هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز دوشنبه در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، جنوب نوار غربی اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ روی می‌دهد.

فردا سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، جنوب یزد و شرق خراسان جنوبی بارش‌ها ادامه دارد.

امروز همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بیشینه بارش‌های فردا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای هرمزگان، شرق و جنوب فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، شرق فارس، جنوب و غرب کرمان است.

روز پنجشنبه در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، جنوب، ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز خلیج‌فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک، تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸: هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی و دریایی.

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفر‌های برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف.

دیگر خبرها

  • سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند
  • ارسال پیامک هشدار درخصوص سیلاب به ساکنان سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند
  • مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • هشدار وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده
  • این استان‌ها منتظر آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب باشند!
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۷؛ هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • پیش بینی وقوع سیلاب در جنوب کشور