Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@18:36:17 GMT

پیشروی ارتش سوریه در ادلب

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۱۳۹۸

منابع نظامی سوری از سیطره ارتش سوریه بر دو روستای "ابوجریف" و "تل خطره" در شرق ادلب خبر دادند. رسانه‌ها نیز اعلام کردند، آتش‌بسی که پیشتر مسکو و آنکارا در این منطقه اعلام کرده بودند، متوقف شده است. ناطقان: به نوشته روزنامه "الوطن" سوریه، یک منبع میدانی در حومه جنوب شرقی ادلب اعلام کرد، آتش‌بس شکننده طولی نکشید، زیرا که تروریست‌های سازمان القاعده مراکز ارتش سوریه را در  امتداد خطوط تماس در جنوب و شرق ادلب هدف قرار دادند و جبهه النصره نیز در طول سه روز اخیر به بمباران گذرگاه‌های انسانی در "الهبیط" و "ابوضهور" واقع در جنوب و شرق ادلب و در "الحاضر" واقع در جنوب حلب ادامه داد که این امر ارتش سوریه را به این سمت پیش برد که به نقض‌های مکرر آتش بس از سوی تروریست‌ها پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزنامه سوری به نقل از منابع محلی نوشت، جنگنده‌های سوری و روسی مقرهای "النصره" را در مناطق مختلفی از حومه‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرق ادلب به ویژه مکان‌هایی که در مجاورت مسیر بین‌المللی حماة به حلب است را هدف قرار دادند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تعداد حملات جنگنده‌های سوری و روسی به مناطق حومه ادلب افزایش یافته است و در نتیجه این حملات ۲۱ غیرنظامی کشته شدند.

سفارت آمریکا در دمشق نیز در صفحه کاربری خود در فیسبوک، مسکو و دمشق را به نقض آتش‌بس تهدید کرد. این سفارت همچنین تهدید کرد: آمریکا آماده است تا شدیدترین اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی را علیه نظام سوریه و علیه هر کشور یا شخصی که از دستورکارهای آن حمایت می‌کند، اتخاذ کند. منبع: ایلنا برچسب ها: پیشروی ، ارتش سوریه ، ادلب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پیشروی ارتش سوریه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خودرو در «الشهابیه» لبنان هدف قرار گرفت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی ۲ خودرو را در شهرک «الشهابیه» واقع در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد.

منابع پزشکی به خبرنگار الجزیره گفتند که در نتیجه این حمله‌ها ۲ نفر به شهادت رسیده‌اند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این شهرک‌های «علما الشعب» و «یارون» در جنوب لبنان نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک «الخیام» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام «اسماعیل یوسف باز» (ابو جعفر) متولد سال ۱۹۷۲ میلادی از اهالی شهرک «الشهابیه» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

پیش از این نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی در شهرک «عین بعال» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده در نتیجه این حمله یک نفر به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «حلتا» و «الخیام» در جنوب لبنان را هدف حمله‌های توپخانه‌ای قرار داد.

کد خبر 6080230

دیگر خبرها

  • ۲ خودرو در «الشهابیه» لبنان هدف قرار گرفت+ فیلم
  • حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند
  • ببینید | ضربه ایران به اسرائیل، اقدامی که سوری‌ها مدت‌ها در انتظار آن بودند
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • خوشحالی مردم سوریه از اقدام تنبیهی ایران در برابر رژیم صهیونیستی
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • رسانه های سوری: پهپادهای ایرانی از آسمان دمشق عبور کردند
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت