Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:01:43 GMT

سامانه بارشی جمعه وارد خوزستان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۱۶۹۷

سامانه بارشی جمعه وارد خوزستان می‌شود

به گزارش ایرنا محمد سبزه زاری بیان کرد: از امروز تا فردا صبح در برخی نقاط نیمه شمالی استان احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی افزود: سامانه بارشی وارده شده در اواسط روز جمعه، تا بامداد دوشنبه به صورت متناوب در سطح استان فعالیت بارشی دارد.

سبزه زاری گفت: فعالیت این سیستم بصورت وزش باد شدید، بارش باران ، رعد و برق , در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شمال خلیج فارس طی روزهای شنبه و یکشنبه مواج پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۲۲.۲ درجه سانتیگراد و دهدز با ۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده همچنین در همین مدت دمای هوای اهواز حداقل ۶.۹ و حداکثر ۱۹.۲ درجه سانتیگراد بوده است.

 اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسب به بارش ها در خوزستان هشدار داده است در این اطلاعیه امده است:  تقویت سامانه بارشی طی اوایل روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه هفته آینده در مناطق شمال شرق، شرق و شمال استان پیش بینی می شود همچنین در همین مدت شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

برای مناطق شمال شرق مانند  اندیکا ،لالی ،مسجد سلیمان،  مناطق شرق استان مانند باغملک، ایذه ،دهدز ، مناطق شمال خوزستان همچون اندیمشک ، سردشت و شیهون دزفول  پیش بینی رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید همراه با تندباد لحظه ای، بارش برف در ارتفاعات ریزش تگرگ در مناطق مستعد و آبگرفتگی معابر و طغیان مسیلها پیش بینی می شود.

برچسب‌ها برف و باران بارش باران خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برف و باران بارش باران خوزستان اهواز برف و باران بارش باران خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در دیگر مناطق بارندگی خفیف است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود .

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می شود.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز