Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در گیلان بر اقامه نماز اول وقت در مدارس تاکید کرد و گفت: معلمان به ویژه مدیران باید اقامه نماز اول وقت در مدارس را نهادینه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان که در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا(س) دخترانه شاهد رشت برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز بعضی از کشورهای دنیا به ویژه جنوب شرقی آسیا به این نتیجه رسیدند که در عرصه دانش و انسان سازی باید به زیربناها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اختصاص بیشترین بودجه آموزش و پرورش به زیربنای مهدهای کودک و پیش دبستانی کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: توجه به زیربناهای آموزش و پرورش و تربیتی بسیار مهم و اثرگذار است.

رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دانش آموزی که از دوره مهدکودک و پیش دبستانی برای تربیت او تلاش شده، در مقابل هجمه ها واکسینه می شود.

آیت الله فلاحتی، بیشترین بخش تربیت را مربوط به دوران کودکی انسان دانست و بیان کرد: تمام خروجی ها و آنچه که می تواند در تربیت نقش آفرین باشد این است که در کنار همدیگر مدیریت جهادی داشته باشیم.

وی به الزام های مدیریت جهادی در تربیت دانش آموزان توسط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: درک تعاملی نخستین الزام مدیریت جهادی در عرصه تربیت محسوب می شود زیرا اگر درک تعاملی نداشته باشیم، مورد نفرین نسل های آینده قرار می گیریم ضمن اینکه نسل آینده از فرهنگ بومی – محلی بریده شده و به طرف فرهنگ های دیگر گرایش پیدا می کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه درک نیازمندی های جامعه دومین الزم تربیت جهادی است، خاطرنشان کرد: سمت و سوی دانشجویان و رشته ها باید به جهت نیازمندی های جامعه ختم شود.

آیت الله فلاحتی بر برنامه ریزی معلمان و مدیران آموزش و پرورش در راستای تربیت دانش آموزان تاکید کرد و یادآور شد: هدف باید تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران آموزش و پرورش همواره باید در حال مطالعه باشند، اظهار کرد: تربیت دینی از جمله الزم های تربیت جهادی محسوب می شود و معلمان باید دانش آموزان را تربیت دینی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به برنامه دین در لایه های مختلف زندگی بشر اشاره کرد و افزود: بنابراین تربیت دانش آموز از مهدکودک و پیش دبستانی باید در اولویت باشد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در مدارس، بیان کرد: معلمان به ویژه مدیران باید اقامه نماز اول وقت در مدارس را نهادینه کنند.

امام جمعه رشت به ورود خواهران طلبه به حوزه های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: خواهران طلبه به سه منظور فهم معارف دین، خودسازی و همچنین عرضه و تبیین بی منت معارف دین به دانش آموزان باید وارد حوزه های علمیه شوند.

وی با اشاره به اعتبارات کم آموزش و پرورش و پژوهش در بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها از خیران برای انجام فعالیت های فرهنگی جذب بهره لازم را ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به رسالت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تلاش بیشتری باید برای هویت یابی دانش آموزان داشته باشیم.

نادر جهان آرای به پیشینه قوی و موثر روحانیون در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه در تقویت همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در شهرستان ها تاثیرگذار هستند.

حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه رسالت اصلی حوزه های علمیه تربیت دینی و رشد دینداری همه جامعه از جمله دانش آموزان است، اظهار کرد: امر مذکور با همدلی و همراهی همدیگر و دخالت نکردن در کار ذاتی آموزش و پرورش تحقق پیدا می کند.

حجت الاسلام حقگو مدیر دفتر وزارتی ستاد همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه کشور نیز در جلسه مذکور تربیت دینی و اجتماعی را زیربنای تمام تربیت ها دانست و بیان کرد: انس با ائمه(ع)، قرآن و اقامه نماز باید توسط آموزش و پرورش استمرار داشته باشد و این امر موجب ایمان پایدار در دانش آموزان می شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه تربیت دینی افراد جامعه را به عهده دارند اظهار کرد: بین اهداف حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تفاوتی را مشاهده نمی کنیم و هر دو تعلیم و تربیت اسلامی را به عهده دارند و مخاطب این دو یکی است.

علیرضا رحیمی به ۳ رویکرد اساسی در حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تعاملی بودن همکاری ها، ظرفیت سازی و مطالبه گری منطقی از همدیگر از رویکردهای اثرگذار حوزه و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان است.

وی از اعزام سالانه ۲۷ هزار مبلغ دینی به مناسبت های مختلف به مدارس کشور خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر طلبه ثابت در بخش های طرح امین، طرح روشنا و بخش عشایری با آموزش و پرورش همکاری می کنند ضمن اینکه تعداد یک هزار و ۵۰۰ سرباز طلبه داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  محمدحسین عبداللهی روز سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد افزود: وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان ماه پارسال تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح های ورزشی نیز به بهره برداری می رسند.

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده اند.

محسن داوری افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد اما این مساله دارای اهمیت نیست چرا که مهم برکت کمک های خیران است.

وی ادامه داد: ساخت مدارس خیر ساز با برکت است چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می کنند.

 

 مطابق اعلام فرمانداری مشهد :

سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور ۵.۵ متر مربع، در خراسان رضوی ۴.۵ مترمربع و در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف این کلانشهر ۱.۲ مترمربع است.

با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در این شهرستان طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران مورد حمایت قرار گرفته است و هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

تبادکان نام دهستانی در بخش مرکزی شهرستان مشهد است و همچنین از حیث تقسیم بندی آموزش و پرورش به محدوده‌ای چهار هزار کیلومتر مربعی واقع در شمال این شهرستان نیز اطلاق می‌شود، این منطقه وسیع از حیث سرانه های آموزشی نیازمند حمایت مسوولان و خیرین است.

تبادکان یک منطقه موزاییکی از نظر انواع گویشها، درآمد خانوار، مذهب و متنوع از نظر جمعیتی با بافت متراکم، بخشی از حاشیه کلانشهر مشهد نیز محسوب می‌شود که ۶۵ درصد دانش‌آموزان آن در زمره حاشیه‌نشینان هستند.

گرچه کم و بیش خیران و نیکوکاران تلاش ها و اقدام های موثری برای رفع این مشکلات داشته و دارند اما وسعت چهار هزار کیلومتر مربعی این منطقه و وجود بیش از ۱۴۰ هزار دانش آموز، که ۲۱ هزار نفر آنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و همگی از محرومیت و فقر رنج می برند، کار را برای اثربخشی چنین حمایت‌هایی سخت کرده است.

بخش مرکزی مشهد شامل ۲۲۰ روستا با افزون بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل ۶ دهستان "تبادکان، توس، کارده، میان‌ولایت، کنه‌بیست و درزآب" است.

۱۲۸ روستا از این تعداد شامل برخی از روستاهای دهستان کنه‌بیست، در حریم کلانشهر مشهد قرار دارند.

۳۵ درصد دیگر دانش‌آموزان تبادکان ساکن روستاهای این منطقه وسیع هستند به طوری که فاصله دورترین مدرسه تبادکان تا شهر مشهد ۱۲۰ کیلومتر است.

دانش‌آموزان این منطقه با وجود همه محرومیت ها تاکنون چندین عنوان برتر مسابقات جامع علمی کاربردی کشور، قرآنی، جشنواره خوارزمی و دیگر رقابتهای مشابه را کسب کرده‌اند.

حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز نیز در هفت هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی شهرستان مشهد مشغول به تحصیل هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز شاغل به تحصیل در قالب ۴۷ منطقه آموزش و پرورش دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است