Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: تاکنون گزارش رسمی مبنی بر میزان تلفات دام زنده در استان سیستان و بلوچستان اعلام نشده است.

سیلسعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور درباره تأثیر وقوع سیل اخیر و تلفات دام در مناطق سیل زده اظهار کرد: با توجه به عدم پیشگیری‌های لازم در بحث وقوع سیل همانند سال گذشته،  شاهد بروز مشکلاتی برای مردم مناطق سیستان و بلوچستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تعداد تلفات دام به طور رسمی اعلام نشده و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان تلفات داشت، اما به طور قطع اگر دامی بر اثر سیل تلف شود، کم و بیش در بازار داخل تأثیرگذار خواهد بود.

سلطانی با اشاره به اینکه در تأمین نهاده‌های دامی مناطق سیل زده مشکلی نداریم بیان کرد: روز گذشته با کمک واردکنندگان ۵ کامیون جو به استان سیستان و بلوچستان فرستاده شد و هر مقدار نهاده‌ای که مورد نیاز دامداران این استان  باشد،  ارسال خواهیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: بر اساس تجربه سال گذشته مبنی بر وقوع سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان و اخطار‌هایی که داده شده بود، پیش‌بینی می‌شود که دامداران تمهیدات لازم را به عمل آورده باشند.

به گفته وی اگر دامداران برنامه اجباری بیمه دام را طبق تذکرات دولت انجام داده باشند جای هیچگونه نگرانی مبنی بر تلفات دام آن‌ها وجود ندارد چراکه دولت از طریق صندوق بیمه کشاورزی، غرامت آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

سلطانی درباره آخرین وضعیت بازار دام زنده گفت: در حال حاضر قیمت دام زنده به ضرر دامداران است و از طرفی به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال از این محل، سودی عاید مصرف کننده نمی‌شود.

افت ۴۰ درصدی قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال


مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور قیمت هر کیلو دام سبک را ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان و دام سنگین را ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال ۴۰ درصد و قیمت دام سبک ۲۸ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم آن که قیمت دام سنگین بیش از ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان برای دامدار تمام می‌شود، اما با نرخ ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری می‌شود که بدین ترتیب تولیدکنندگان در فروش هر کیلو دام زیان حداقل ۶ هزار تومانی را متحمل هستند.

سلطانی در پایان درباره تأثیر وقوع سیل اخیر بر بازار دام زنده و گوشت شب عید تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان بازار گوشت قرمز و دام زنده چندان تحت تأثیر نخواهد بود./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳

تین نیوز

​رییس پلیس راهور فراجا از کاهش حدود ۹.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدوارم که که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

حسینی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سال های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر در سال گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند. بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد یاد کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود