Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@10:09:33 GMT

۳۰ درصد فضاهای آموزشی نا ایمن است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۲۰۰۱

۳۰ درصد فضاهای آموزشی نا ایمن است

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزش و پرورش ایمنی لازم و مناسب را ندارند و حتما باید جهت اصلاح این مدارس اهتمام داشته باشیم.

محسن حاجی میرزایی صبح امروز در جلسه شورای اداری نیشابور که در فرمانداری این شهرستان برگزارشد، گفت: شهید سلیمانی الگو و اسوه بزرگی برای جامعه و به‌خصوص جوانان است و مردم ما با حضور حداکثری در مراسم تشییع این شهید والامقام معرفت خودشان را نسبت به این خدمتگزار واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند و در سوگ سردار سپاه اسلام عزاداری و همدردی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این حضور گسترده نماد و نشانه بارزی از هوشمندی و بصیرت مردم ایران اسلامی است که قدرشناس خدمتگزاران واقعی خود هستند.   وی افزود: این وحدت و انسجام که حول شهادت این سردار بزرگ شکل گرفت نیاز اساسی جامعه ماست و ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم دانش‌آموزان و نسل جوان را با این شخصیت بزرگوار آشنا سازیم و این الگوی مقاومت، استکبارستیزی و ظلم ستیزی را به آنان معرفی کنیم.   وزیرآموزش‌ و پرورش افزود: دشمن طی چند سال اخیر حداکثر فشارها را برای تحمیل دردها و رنج ها بر مردم در دستورکار قرار داده است و از هر امکانی که می‌توانست سود برد تا این فشارها را محقق سازد. هدف از این تحریم‌ها را شکستن مقاومت مردم ایران دانسته است تا از آرمان‌ها و اصول خود کوتاه آیند. شهادت سردار سلیمانی و حضور گسترده و یکپارچه مردم نشان داد نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است و هیچ کدام از فشارها نتوانست در استواری، پایداری و مقاومت مردم ایران خللی ایجاد کند و این نشانه بزرگ همواره رمز موفقیت ملت ایران بوده است.   حاجی میرزایی در ادامه گفت: برحسب گستردگی جامعه و پیچیده شدن امور، تخصص‌ها به وجود آمد و هرکاری به دست متخصص آن کار سپرده شد. یکی از خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند این موضوع است که این تفکیک و تمایز به وجود آمده در انجام امور نباید ما را از اهداف کلی دور کند و ماموریت اصلی ما حفظ عزت و استقلال ایران، ارتقای رفاه و کاستن از رنج‌ها و آلام مردم است و همه ما جمع شده‌ایم تا این اهداف را محقق سازیم بنابراین باید بهتر با هم ترکیب شویم و مهمترین فلسفه شوراهای اداری این است که بتوانیم چشم اندازهای مشترک را تعریف کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای حل مسائل و مشکلات جامعه کمک بگیریم.   وی افزود: فعال کردن ظرفیت‌های بومی و محلی فلسفه تشکیل شوراها است و برای پیشرفت و توسعه منطقه و شهرستان خویش باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم و این تشکل‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خویش در جهت کاستن از مشکلات مردم گام بردارد.   حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه نقطه آغاز آن آموزش و پرورش باشد و محصول نهایی آموزش و پرورش باید پرورش و تربیت انسان‌های برجسته‌ای باشد تا در آینده در توسعه و پیشرفت منطقه خود مشارکت کنند.   وزیرآموزش‌ و پرورش تصریح کرد: دغدغه‌هایی که امروز پیرامون آموزش و پرورش را دربرگرفته چالش‌ها و مشکلات متنوعی است و باید تلاش کنیم با اولویت‌بندی مسائل نظام تعلیم و تربیت را برطرف کنیم.   وی افزود: حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزش و پرورش ایمنی لازم و مناسب را ندارند و حتما باید جهت اصلاح این مدارس اهتمام داشته باشیم.   وزیر آموزش و پرورش  گفت: در راستای اصلاح و ارتقای فضاهای آموزشی در بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در سال ۹۹، مبلغ 2700 میلیارد تومان اعتبار را برای توسعه، بهبود و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی درنظر گرفته‌ایم و به همان میزانی که خیرین نیک اندیش در این زمینه مشارکت داشته باشند اعتبار دولتی تخصیص می‌یابد.    وی در پایان اظهارکرد: بودجه آموزش و پرورش در سال آینده در مقایسه با بودجه بخش‌های بهداشت، صنعت، کشاورزی و خدمات بیشترین رشد و ارتقا را داشته است اما با توجه به گستردگی کار این بودجه ظرفیت لازم را برای حل تمامی مشکلات آموزش و پرورش ندارد.   /ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل احمدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در سال جاری با اشاره به در پیش بودن بودن مرحله اول کنکور سراسری، برگزاری مطلوب این رویداد علمی بزرگ را با اهمیت توصیف و اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری کنکور سراسری بهره خواهیم برد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مریوان در ادامه از همکاری و تعامل سایر ادارات و نهادهای شهرستان از جمله ادارات خدمات‌رسان با آموزش و پرورش در برگزاری کنکور سراسری خبر داد و گفت: ان‌شاالله بزرگترین ماراتن علمی کشور در معیت برنامه‌ریزی صحیح در نهایتِ آرامش داوطلبان برگزار خواهد شد.

فرماندار مریوان در ادامه به پیش رو بودن هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم و ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه باید حافظ شأن و جایگاه فرهنگیان عزیز باشند چرا که آنان تأثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی دارند.

کد خبر 6086439

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد