Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد اگر مردم این منطقه به اصول خودمختاری پایبند باشند می‌توان ساختار یک کشور دو نظام را حفظ کرد و در غیر این صورت، چنین چارچوبی از سال 2047 لغو می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ روز پنجشنبه هشدار داد که ادامه اعتراضات و ناآرامی در این منطقه می‌تواند چین را به سمت لغو وضعیت خودمختاری هنگ‌کنگ و وضعیت یک کشور، دو سیستم سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «گاردین»، لام در اولین حضور خود در شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ پس از چند ماه، به سوال یکی از نمایندگان درخصوص ادامه یافتن خودمختاری این منطقه پس از سال ۲۰۴۷، یعنی موعد پایان قرارداد پنجاه ساله یک کشور، دو سیستم، پاسخ داد.

لام گفت: «تا زمانی که اصول یک کشور و دو نظام برقرار باشد، دلایل کافی برای باور به این‌که این شرایط پس از ۲۰۴۷ ادامه یابد وجود خواهد داشت و در آینده به‌طور پیوسته ادامه می‌یابد».

وی افزود: «در غیر این صورت شرایطی به‌وجود خواهد آمد که امروزه نیز در میان نگرانی‌های موجود است».

فرماندار هنگ‌کنگ هشدار داد، ناآرامی‌های چند ماه اخیر پکن را به لغو این تجربه ترغیب کرده است و جوانان هنگ‌کنگی باید «قدر این چارچوب را بدانند» نه این‌که «به این نظام با اهمیت خدشه وارد کنند».

محور اعتراضات هنگ‌کنگی‌ها در ابتدا مخالفت با تصویب لایحه استرداد مجرمین به چین بود که مانع از گریختن آن‌ها به هنگ کنگ برای دور ماندن از دست عدالت بود. با این حال شماری از شهروندان هنگ‌کنگی این لایحه را تهدیدی برای خودمختاری این منطقه دانسته و با آن به مقابله پرداختند.

علی‌رغم آن‌که این لایحه به طور کامل لغو شد، دخالت‌های کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس موجب شد اعتراضات ادامه پیدا کند و این‌بار خواسته‌های جدیدی نظیر استقلال کامل از چین مطرح شد.

دولت چین بارها از کشورهای غربی در خواست کرده در امور داخلی آن دخالت نکنند و تحریک نا آرامی‌ها از سوی این کشورها را محکوم کرده است.

 هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس قرار داشت. از آن سال حاکمیت چین بر این منطقه اعاده شد، اما ساختار سیاسی آن همچنان دست‌نخورده باقی مانده و اصطلاحا شرایط «یک کشور، دو سیستم» در روابط میان پکن و هنگ‌کنگ برقرار است. این منطقه از لحاظ نظام سیاسی در امور داخلی مستقل است و صرفا در سیاست‌های کلان نظامی و امنیتی از پکن پیروی می‌کند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: هنگ کنگ گاردین قانون گذاری کری لام یک کشور دو نظام چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.   به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.   از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.   به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان