Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:28:02 GMT

آلوده ترین جاهای هر خانه کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۲۴۹۰

آلوده ترین جاهای هر خانه کجاست؟

مسواک را در دورترین فاصله از کاسه توالت به صورت سروته بگذارید تا ذرات آب روی آن ننشینند. هرگز مسواک خیس را در محیط بسته نگه ندارید و آن‌ها را جوری بگذارید که برس مسواک‌های اعضای خانواده با هم در تماس نباشند. می‌توانید مسواک‌ها را در دهان‌شویه بخیسانید اما یکی یکی و هر بار دهان شویه را عوض کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میکروب‌ها در هرجایی از داخل خانه‌تان ممکن است پنهان شوند؛ از ماشین لباسشویی گرفته تا کفگیر ملاقه‌های مورد استفاده در آشپزخانه‌تان! اما مکان های اصلی تجمع آنها عبارتند از :

اسفنج ظرفشویی

اسفنج آشپزخانه‌تان، میکروبی‌ترین چیزی است که در خانه دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان روش‌های معمول ضدعفونی کردن اسفنج‌های ظرف‌شویی را امتحان کردند، مانند خیساندن آن‌ها در مایع ضدعفونی کننده یا آب‌لیمو، ماکرویو کردن و یا شستشو در ماشین ظرفشویی، آن‌ها دریافتند ماکرویو کردن اسفنج ظرفشویی به مدت 1 دقیقه، میکروب‌های بیشتری را نابود کرده بود و روش موفق بعدی در نابود کردن میکروب‌های اسفنج ظرفشویی نیز، شستشو در ماشین ظرفشویی بود. اسفنج ظرفشویی مرطوب را روزی یک بار و به مدت 2 دقیقه در ماکرویو بگذارید و هر دو هفته یک‌بار نیز آن را عوض کنید. اسفنج ظرفشویی تنها یکی از چیزهایی است که هر روز استفاده می‌کنید و در واقع آلوده‌تر از کاسه توالتتان است! دستمال‌ها و حوله‌ها و پارچه‌های آشپزخانه نیز میکروب‌های فراوانی دارند و باید آن‌ها را با آب داغ و مایع ضدعفونی کننده بشویید.

سینک ظرفشویی

بعد از اسفنج ظرفشویی، سینک ظرفشویی آشپزخانه‌تان میکروبی‌ترین جای خانه‌تان است. یک بطری اسپری تمیزکننده دم دستتان داشته باشید و بعد از هر بار استفاده سینک را اسپری کنید، سپس بسابید و با آب داغ آب بکشید.

تخته برش

آشپزخانه‌تان 200 برابر کاسه توالت خانه‌تان باکتری دارد. برای تمیز کردن تخته برش می‌توانید آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید، سپس با سرکه اسپری کنید و بگذارید در طول شب بماند یا اینکه به مدت 30 ثانیه ماکرویو کنید.

مسواک

مسواک را در دورترین فاصله از کاسه توالت به صورت سروته بگذارید تا ذرات آب روی آن ننشینند. هرگز مسواک خیس را در محیط بسته نگه ندارید و آن‌ها را جوری بگذارید که برس مسواک‌های اعضای خانواده با هم در تماس نباشند. می‌توانید مسواک‌ها را در دهان‌شویه بخیسانید اما یکی یکی و هر بار دهان شویه را عوض کنید.

ماشین لباسشویی

بله درست است، ماشین لباسشویی‌تان هم می‌تواند بیمارتان کند. دستمال‌ها و لباس زیرها را با هم نشویید. دست‌کم ماهی یک‌بار، یک دور با آب داغ و سرکه روشن کنید تا محفظه‌ی لباسشویی میکروب‌زدایی شود. فوراً بعد از شستشو خشک‌کن را بزنید و لباس‌های مرطوب را فوراً خارج کنید.

پرده دوش

پرده‌های دوش هر روز خیس می‌شوند و معمولاً هم مرطوب می‌مانند، برای همین زمینه‌ی بسیار مساعدی برای کپک و قارچ هستند. بعد از هر بار دوش گرفتن، پرده را خشک کنید.

سطل زباله آشپزخانه و دستشویی

سطل آشپزخانه و دستشویی معمولاً زباله‌های آلوده‌تری نسبت به سطل اتاق نشیمن و اتاق‌خواب دارد. برای تمیز کردن سطل زباله، ته آن لایه‌ی نازکی جوش شیرین بریزید، کمی آب بریزید و با محلول حاصل همه جای سطل را بسابید و سپس آب کشی کنید. این کار را در داخل دستشویی انجام دهید.

ماشین ظرفشویی

به لبه‌های در ماشین ظرفشویی دقیق‌تر نگاه کنید. این قسمت‌ها زمینه‌های مساعدی برای کپک و قارچ هستند.

کفگیرها و ملاقه‌ها

آزمایشات نشان می‌دهد قاشق و کفگیر و ملاقه‌ها یکی از آلوده‌ترین چیزهای آشپزخانه هستند. دانشمندان دریافته‌اند باکتری ایکولای و کپک روی این ظروف وجود دارد. بسیاری از کفگیر و ملاقه‌ها دو تکه هستند؛ دسته‌های پلاستیکی در قسمتی به بدنه وصل شده‌اند و این یعنی اینکه گوشه‌ها و لبه‌هایی دارند که بقایای غذا در آنجا جمع می‌شود. آن‌ها را در محلول آب داغ و صابون قرار دهید و بگذارید چند ساعت بماند و سپس خوب آبکشی کنید. کاردها و کفگیرهای کاملاً فلزی بهترین انتخاب هستند و میکروبی نمی‌شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده زباله برنا ظرفشویی مسواک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از تبدیل بخش ترکمانچای به شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، تراب محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام گرفت.

وی اضافه کرد: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم از زحمات وزیر محترم کشور و هیات محترم دولت در این زمینه سپاسگزاری کنم. 

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کار‌های کارشناسی مرتبط با آنها در حال انجام است.

شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

ترکمانچای شهر آلبالو‌ها

با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قرارداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قراداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود، ولی جاذبه‌های دیگری هم در این روستا وجود دارد که در این گزارش می‌توانید ببینید. 

با دیدن این تابلو یاد تاریخ دوره قاجار و عهدنامه ترکمانچای افتادم. با عبور از چند پیچ جاده در دامنه‌های کوه بزقوش روستای ترکمانچای نمایان شد.

روستا یا بخش ترکمانچای در شهر میانه استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. چشمه‌ها رگ حیات روستا هستند که همراه با خاک حاصلخیز اراضی مستعدی برای کشاورزی فراهم شده است.

در مسیر جاده برخی از مردم روستا مشغول دامداری، برخی مشغول کشاورزی و در دامنه‌های کوه‌ها عشایر دشت مغان در مسیرکوچ برای ییلاق اتراق کرده بودند. مردم این روستا تا روستا‌های اطراف رود ارس در مرز ایران و کشور ارمنستان و کشورآذربایجان مردمانی خودکفا درحوزه دامداری، باغداری و کشاورزی هستند.

بعد از گذر از گندمزار‌های زیبا باغات این روستا به خصوص باغ‌های آلبالو که درهر کوچه و خیابانی کاشته شده بود توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کرد.

علاوه بردامداری و کشاورزی، باغداری پیشه مردمان ترکمانچای است، اما درخت آلبالو درحیاط خانه ها، بلوارها، خیابان وهرکوی و برزنی به وفور دیده می‌شد. درخت آلبالو به صورت سنتی در ترکمانچای و روستا‌های اطراف این بخش مانند غریب دوست و ... کاشته می‌شود بطوریکه نهال و میوه آلبالو فروشی نیست و مردم به اندازه مصرف از این محصول استفاده می‌کنند.

در کنارجاذبه‌های طبیعی، فرهنگ و مهمان نوازی مردم این روستا وروستا‌های همجوار خاطره دل نشینی را درصفحه تاریخ ذهن به یادگار می‌گذارد.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • معرفی کابینت های جدید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری