Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:19:22 GMT

فعالیت گروه‌های جهادی باید مسجدمحور باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۲۵۷۸

فعالیت گروه‌های جهادی باید مسجدمحور باشد

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ شرقی گفت: تلاش داریم تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های گروه‌های جهادی را مسجدمحور کنیم. ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی، سرهنگ محمد اسکندری در همایش جهادگران استان با بیان اینکه برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم باید فعالیت‌های بسیج سازندگی مسجدمحور باشد اظهار داشت: در این صورت بهتر می‌توان نسبت به رفع مشکلات محلات مختلف شهری و روستاهای مختلف اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدامات بسیج سازندگی در حوزه گروه‌های جهادی و در سطح اقشار و بخش دانشجویی را بزرگ و ماندگار توصیف و ابراز امیدواری کرد بتوان نیروهایی در تراز انقلاب اسلانی تربیت کرد تا در عرصه‌هایی که مردم نیاز به جهادگران انقلابی دارند، حضور فعال داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی این سازمان بسیج سازندگی در سال جاری توجه به ایجاد گروه‌های جهادی در مساجد است، اظهار داشت: این مجموعه تلاش می‌کند تا مساجد استان را به کانون خدمت رسانی بهینه به احاد مردم و رفع مشکلات آنها تبدیل کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی: نقشه راه جریان جهادی تا 10 سال آینده در حال تدوین استدرخواست بسیج سازندگی البرز از مردم برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستانیک تریلی اقلام کمکی از سوی بسیج سازندگی استان فارس به مناطق سیل‌زده اعزام شد

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای مردم رفع مشکلات محله‌ای آنها در مناطق مختلف شهرها و مساجد تاثیرگذارترین و بزرگترین ظرفیت موجود در این زمینه است که باید از این پتانسیل بسیار وسیع و قوی به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

اسکندری افزود: اقدامات و امکانات لازم برای بسترسازی این رویکرد جدید در مساجد محلات توسط بسیج سازندگی آذربایجان شرقی فراهم شده است تا این مکان‌های مقدس نقش محوری در رفع مشکلات مردمی در قالب گروه‌های جهادی بر عهده بگیرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در این زمینه برنامه ریزی برای راه اندازی تعداد 2 هزار گروه جهادی در مساجد آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا شعار «هر مسجد به مثابه یک خانه محروم» را عملی کنیم.

اسکندری با اشاره به فعالیت 450 گروه جهادی شناسنامه دار در آذربایجان شرقی، گفت: از این تعداد گروه جهادی، 144 گروه در سال گذشته فعال و به استعداد 100 هزار و 347 نفر - ساعت به مناطق مختلف برای محرومیت زدایی اعزام شدند.

به گفته وی بر همین اساس طی پارسال 267 تیم مجهز پزشکی و درمانی نیز در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام شدند و خدمات رایگان پزشکی به محرومان جامعه ارائه کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی، اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی، ترویج اقتصاد روستایی، ارائه تسهیلات برای کارآفرینان روستایی، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کمک به رونق دامداری و دامپروری، حمایت از ایجاد و تجهیز واحدهای زودبازده و کوچک کشاورزی، زراعی و گلخانه‌ای را از اقدامات بسیج سازندگی با هدف توسعه و آبادانی روستاها بیان کرد.

انتهای پیام/115/ح

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز  پیش از این در قالب ۲ مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌دقیقه‌ای اجرا می‌شد که امسال با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود.

کنعانی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های استان می‌توانند برای شرکت در بخش‌های مختلف این مسابقات با ورود به آدرس https://survey.porsline.ir/s/b ۴ pDg ۷۷ و تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۲۱۱۲۰-۰۴۱ تماس گرفته و یا به معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه تبریز ساختمان جهاددانشگاهی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی