Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر نواک با وجود استعفای دولت روسیه، همچنان به عنوان وزیر انرژی این کشور خدمت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پس از تصمیم دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه برای استعفای دولت که روز چهارشنبه اعلام شد، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه که چهره کلیدی اتحاد اوپک پلاس به شمار می‌رود به همراه سایر مقامات دولت استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام استعفای غیرمنتظره دولت مدودف که در جریان دیدار میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و هیات دولت روی داد، انتظار می‌رود نواک تا زمان تشکیل دولت جدید همچنان وزارت انرژی را هدایت کند.

روسیه بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند و بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی به اروپا است. نواک چهره کلیدی همکاری مسکو با اوپک برای اجرای توافق کاهش تولید نفت ۱.۷ میلیون بشکه در روز بوده است.

بر اساس گزارش پلاتس، پوتین برنامه‌هایی را برای اصلاحات گسترده قانون اساسی اعلام کرده است که قدرت بیشتری را از رییس جمهور گرفته و به پارلمان و نخست وزیر می‌بخشد.

دوره ریاست جمهوری پوتین که چهارمین دوره ریاست جمهوری وی و دومین دوره متوالی وی در این سمت است، در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. تحت قوانین فعلی روسیه، وی در سال ۲۰۲۴ دیگر نمی‌تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود.

منابع آگاه در دولت روسیه اظهار کردند استعفای اعضای هیات دولت پیش بینی نشده بود.

خبرگزاری اینترفکس روز چهارشنبه به نقل از نواک نوشت: روسیه آماده است در ژانویه به تعهدات خود تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس عمل کند.

وزیر انرژی روسیه گفت: ما طبیعتا تعهداتی داریم که به آنها عمل خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، نواک ۴۸ ساله که از سال ۲۰۱۲ وزیر انرژی روسیه بوده است و پیش از آن به مدت چهار سال به عنوان معاون وزیر دارایی خدمت کرده بود یکی از نامزدهای احتمالی برای پست نخست وزیری به شمار می‌رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر رخشان بنی اعتماد تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی محمد صادق کوشکی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اوپک پلاس الکساندر نواک وزیر انرژی مکانیسم ماشه رابرت مک ایر رخشان بنی اعتماد تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی محمد صادق کوشکی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فیزیک او‌آرجی، تلسکوپ فضایی جیمز وب اواخر سال میلادی گذشته یک کهکشان باستانی عظیم را کشف کرد که زمانی شکل گرفته که کیهان تنها یک چهارم سن کنونی خود را داشت. با کمال تعجب، نظریه حلقه انیشتین با این کهکشان مرتبط است و روی آن پیاده می‌شود. دلیل آن این است که جیمزوب به عنوان یک عدسی عمل می‌کند و نور را از یک منبع دور خم می‌کند، که سپس به صورت یک حلقه ظاهر می‌شود؛ پدیده‌ای به نام عدسی گرانشی قوی که در نظریه نسبیت عام اینشتین پیش بینی شده است.

طبق نظریه نسبیت انیشتین نور در نزدیکی یک میدان گرانشی از مسیر خود که یک خط مستقیم است منحرف می‌شود.

طبق یافته‌های دانشمندان، کل جرم محصور در حلقه دارای دو جزء است که شامل اجزای ستاره‌ای و ماده تاریک می‌شود.

های-بو یو، استاد فیزیک و ستاره شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید که تیم او پژوهش‌های جدیدی در این باره منتشر کرده است، می‌گوید: اگر جرم ستاره را از جرم کل کم کنیم، جرم ماده تاریک درون حلقه را به دست می‌آوریم، اما با بررسی داده‌های به دست آمده توسط جیمزوب مشخص شد، مقدار جرم ماده تاریک بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد که طبیعی نیست.

هاله ماده تاریک هاله‌ای از ماده نامرئی است که در کهکشانی مانند «JWST-ER۱g» نفوذ و آن را احاطه کرده است. اگرچه ماده تاریک هرگز در آزمایشگاه‌ها شناسایی نشده، اما فیزیکدانان مطمئن هستند که ماده تاریک که ۸۵ درصد از ماده جهان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد.

دمائو کنگ، محقق دیگر این پژوهش و مسئول تحلیل یافته‌های به دست آمده می‌گوید: وقتی ماده معمولی، گاز و ستاره‌های بکر فرو می‌ریزد و به سوی هاله ماده تاریک متراکم می‌شود، ممکن است هاله را فشرده کند و منجر به چگالی بالا شود. مطالعات عددی ما نشان می‌دهد که این مکانیسم می‌تواند چگالی بالای ماده تاریک را توضیح دهد؛ بیشتر بودن جرم ماده تاریک به شکل‌گیری چگالی بالاتر منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • (تصویر) چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • رادیک: وضعیت جسمانی جوکوویچ نگران کننده است
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟