Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردل امیری نژاد روز پنجشنبه در نشست با هنرمندان صنایع دستی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا اظهار کرد: ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی در بیش از ۱۰ رشته فعالیت می‌کنند و ۲۳۰ نفر آنها تحت پوشش بیمه هستند و با همکاری شهرداری، از ۹۰ غرفه بازار سابق میوه و تره بار، ۳۰ غرفه برای بازارچه صنایع دستی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: روستای عنبران آستارا به عنوان دهکده صنایع دستی استان گیلان معرفی شده است و هنرمندان رشته‌های مختلف به خصوص در گلیم بافی برای رونق تولید، نیازمند بازار فروش هستند.

وی افزود: به زودی برای پیگیری امور بازارچه، شرکت تعاونی هنرمندان صنایع دستی تشکیل خواهد شد و معرفی بخشی از فرهنگ آستارا در این بازارچه، برای جذب و ماندگاری گردشگران موثر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا افزود: شناسایی هنرمندان جوان صنایع دستی آغاز شده است و فعالان برای بهره مندی از تسهیلات حمایتی و عضویت در شرکت تعاونی، به این اداره مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها بازارچه آستارا صنایع دستی هنرمندان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازارچه آستارا صنایع دستی هنرمندان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هنری بازارچه آستارا صنایع دستی هنرمندان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری