Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکبار دیگر ملت فهیم و همیشه در صحنه ایران سیل خروشان کمک‌های خود را به سمت مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان روانه کردند شاید ارسال محموله ۶ تنی اقلام اساسی مردم تهران و تخلیه در فرودگاه چابهار از مهمترین این کمک‌ها دانست.

مردم ایران مصداق زیباترین تابلوی ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند، کمک‌هایی که موجب شد تا لبخند را بر چهره‌های سوخته کودکان این منطقه نقش بندد، هر چند که فقر مردم این منطقه خود بحرانی دیگر است که سیل نیز بر مشکلات آنها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحرانهای اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی‌ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیر دارد.

تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه‌های مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده‌اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.

با گذشت چند روز از بحران سیستان و بلوچستان هم‌اینک اکثر محورها بازگشایی و خطوط انرژی وصل شده و چیزی که بیشتر نمود پیدا کرده است حضور مسئولان به همراه کمک های مردمی است.

ارسال ۹ محموله کمک‌های انسان دوستانه به منطقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت که ۹ محموله کمک‌های انسان دوستانه خیران و کارکنان این اداره‌کل به مناطق سیلزده شهرستان‌های چابهار و کنارک ارسال شد.

بهروز آقایی اظهار داشت: این محموله‌ها شامل پتو، روفرشی، چراغ شارژری، لوازم بهداشتی، پزشکی و دارویی، لباس گرم، کنسروجات، آب معدنی و سایر مواد خوراکی است.

وی افزود: در پی وقوع سیل در مناطق روستایی بلوچستان تمامی واحدها و شرکت‌های فعال در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مکلف به امداد رسانی همه جانبه به مردم سیلزده شدند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین ماشین آلات فعال در پروژه‌های در دست اجرای بندر چابهار جهت امدادرسانی و بازگشایی معابر روستایی به این مناطق ارسال شد.

وی اظهار داشت: در چند روز اخیر علاوه‌بر کمک‌های نقدی، کمک‌های غیرنقدی کارکنان این اداره‌کل و شرکت‌های فعال در بندر به مناطق سیلزده ارسال شده است.

امدادرسانی ۵ استان معین به سیلزده‌ها

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در جریان بازدید از مناطق سیلزده بیان کرد که هم‌اینک عملیات امداد رسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان به خوبی انجام و تیم‌های امدادی پنج استان معین نیز به این مناطق وارد می‌شوند.

حامد سجادی اظهار داشت: پنج تیم امدادی از پنج استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، فارس و کرمان به همراه ۳۵۰ امدادگر بزودی وارد مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان می‌شوند.

وی عنوان کرد: کاروان امداد رسانی خراسان رضوی شامل ۹ خودروی کمک‌دار، ۲ کامیون و ۲ هزار بسته غذایی وارد چابهار خواهند شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین تیم امدادی فارس شهرستان فنوج، خراسان شمالی شهرستان چابهار، یزد شهرستان دلگان و خراسان رضوی شهرستان‌های نیکشهر قصرقند را پوشش امدادی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: با گذشت چند روز امدادگران تازه نفس جایگزین نیروهای بومی می‌شوند و بخش لجستیک ما را تقویت می‌کنند.

توزیع اقلام ضروری 

رییس جمعیت هلال و احمر سیستان و بلوچستان در باره روند توزیع اقلام مورد نیاز سیلزدگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۹۷۷ چادر امدادی، هزار و ۱۰۲ تخته پتو، ۴ هزار و ۵۶۲ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ شعله فانوس، سه هزار و ۳۰۷ بسته غذایی، ۹ هزار و ۱۳۹کیلوگرم قند و چای، والور، برنج و نان از اقلام ضروری بوده که توسط این جمعیت در بین سیلزدگان توزیع شده است.

رسول راشکی افزود: همچنین در این مدت هزار و ۱۷ خانوار اسکان و در حدود هزار نفر نیز مداوا شده‌اند.

وی عنوان کرد: این عملیات‌ها توسط ۳۰۰ نیرو و هزار و ۵۴۶ نجاتگر انجام شد. 

رییس سازمان هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک ۴۰۰ تیم عملیاتی امداد و نجات در ۳۰۸ روستا و مناطق سیلزده فعال و در حال خدمات رسانی هستند.

وی مشکل اصلی این حوزه را تهیه سوخت بالگرد عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا مشکل حل شود

تیم امداد فرهنگی در کنار سیلزده‌ها

 مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان نیز از اعزام تیم امداد فرهنگی کشور به زاهدان خبر داد و گفت: این تیم از امروز پنجشنه به مناطق سیلزده جنوب این استان اعزام ‌شدند.
معصومه هادی اظهار داشت: این تیم ابتدا به شهرستان دلگان، دشتیاری و زرآباد به عنوان مقصدهای اولیه‌ رفته و به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی گفت: در هنگام بروز حوادث طبیعی کودکان آسیب‌پذیرتر و شرایط جسمی و روح لطیف آنان در مواجهه با این رخدادها شکننده‌تر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان مراقبت ویژه از این سرمایه‌های ملی را یک امر ضروری دانست و افزود: انجام برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی، اهدای کتاب و اسباب‌بازی به مخاطبان از جمله ویژه‌ برنامه‌هایی است که برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران سیستان و بلوچستان، استانداری، فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش مناطق آسیب‌دیده انجام شده است.

هادی گفت: با توجه به آسیب جدی به جاده‌ها و پل‌ها امکان حضور تماشاخانه‌ سیار وجود ندارد و همکاران با استفاده از ظرفیت کتابخانه سیار به این مناطق سفر خواهند کرد.

وی افزود: تیم امداد فرهنگی کانون پیش از این در سال گذشته نخستین سفر رسمی خود در کشور را به سیستان و بلوچستان انجام داد و با حضور در روستاهای این استان خاطرات خوشی را برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان رقم زد.

ربیعی: تمام امکانات امداد رسانی را بسیج کردیم

سخنگوی دولت روز پنجشنبه در جریان سفر به جنوب سیستان و بلوچستان و بازدید از مناطق سیلزده نیکشهر گفت: دولت برای جبران خسارت‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و تمام امکانات را برای امدادرسانی به مردم بسیج کرده و مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف بلوچستان حضور دارند.

علی ربیعی اظهار داشت: سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت‌های این منطقه وارد کرده است.

وی عنوان کرد: بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک بهتر می تواند به حل آنها کمک کند برای همین مسوولان ارشد در مناطق مختلف روستایی حضور پیدا کرده اند.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت کلی و جزئی دیده است.

 بارندگی کم سابقه ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری سبب طغیان رودخانه‌ها، سرریز سدها و جاری شدن سیلاب در شهرستانهای چابهار، نیکشهر، قصرقند، کنارک و دلگان خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی، شبکه های راه، آب، برق و مخابرات، واحدهای مسکونی و غیره وارد کرده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان امدادرسانی چابهار مناطق سیل زده کمک های مردمی همدلی پروندهٔ خبری کمک های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان امدادرسانی چابهار مناطق سیل زده کمک های مردمی همدلی سیستان و بلوچستان امدادرسانی چابهار مناطق سیل زده کمک های مردمی همدلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، رییس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت:دومین کاروان تجهیزات آموزشی وسرمایشی مدارس هدیه شهدای دانش آموز به دانش آموزان مناطق سیل زده ارسال شد.
خانمحمدی با اشاره به خسارت سیل اخیر در جنوب استان گفت:سیل اخیر در جنوب سیستان وبلوچستان به ۳۶۸مدرسه آسیب زد وبرای بازسازی این مدارس در دومرحله تجهیزات ارسال کردیم.
وی ادامه داد:در مرحله اول نزدیک به چهار میلیاردتومان ودر این مرحله که مرحله دوم می‌باشد نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی وسرمایشی در حال ارسال به مناطق سیل زده هستیم.
معاون وزیر آموزش پرورش خاطر نشان کرد: این تجهیزات شامل میز، صندلی وکولر وسایر نیاز‌های مدارس است که مستقیم به مدارس آسیب دیده بارگیری وارسال شد.
وی تصریح کرد:برای تجهیز تمامی مدارس سیستان و بلوچستان در مرداد ماه سالجاری هم بزرگترین محموله ارسالی را خواهیم داشت تا شروع فصل بازگشایی سال تحصیلی آینده مهرماه، مدارس این مناطق هیچ گونه کمبود امکاناتی نداشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان