Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نمایشگاه گروهی عکس دومینوی خاکستری با ۲۳ عکس از ۸ عکاس با موضوع جنگ، فردا در گالری دوربین اهواز برپا می‌شود که آثاری از حسین جلودار، امیر عبیداوی، یلدا معیری، امین نظری، علی سلطانی‌تهرانی، صابر قاضی، اسحاق آقایی و علی محمدی به نمایش گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه ساعت ۱۸ روز جمعه، ۲۷ دی‌ماه در گالری دوربین اهواز به نشانی میدان ساعت، خیابان خرم، پلاک ۴، روبه‌روی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، افتتاح خواهد شد و تا ۱۰ بهمن ۹۸ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «داستان جنگ شباهت غریبی به بازی دومینو دارد. اولین ضربه که به اولین قطعه بخورد دیگر قرار نیست، بایستد و می‌رود و می‌رود و می‌رود و پیروزی و شکست پی‌درپی دست به دست می‌شود، جابه‌جا می‌شود و می‌رود و می‌رود و می‌رود.

آدمیان جنگ، قطعات این داستان به هم خوردن‌ها و افتادن‌هایند و چه بخواهی و چه نخواهی هر که را در جغرافیای این نبرد سخت و فرساینده باشد، با خود خواهد برد جنگ ۸ ساله ایران و عراق هیچ گاه زمان مشخص آغازینی نداشت و هیچ گاه پایان دقیقی به خود ندید.

قصه عکاسی از جنگ و درباره جنگ عمری به درازای تاریخ عکاسی دارد و سرشار از تصاویر و روایت‌های چندگانه و چند ضلعی است و بستگی به آن دارد که عکاس از کدام افق و منظر بدان می‌نگرد.

اما هرچه باشد بدرقه شورمندانه مادر از جوانک بسیجی و سرباز و استقبال غمگینانه‌اش از پیکر بی‌جان پاره وجودش از دایره تنگ جنگ فراتر می‌رود و تاریخ را در می‌نوردد و عکاسی سایه‌وار به دنبال این سرنوشت همراه می‌شود.

خرابی‌ها و ویرانی‌ها به ظاهر ترمیم می‌شوند، فقدان‌ها کم‌رنگ می‌شوند، رشادت‌ها و فداکاری‌ها غبار فراموشی می‌گیرند، نسل‌های بازمانده نو می‌شوند، بازار‌ها و خیابان‌ها رونق می‌گیرند و...، اما عکاسی دوباره راه یادآوری روزگار جنگ را باز می‌گذارد.

نمایشگاه عکس پیش رو حاصل نگاه تنی چند از عکاسان است که خود مستقیم و یا غیرمستقیم قطعه‌ای از دومینوی جنگند و اینک در بزنگاه امروز برشی از روایت عکاسانه خود را به اشتراک گذارده‌اند.»

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه عکس جنگ تحمیلی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • «نویزآف» در گالری بام
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی