Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@05:06:44 GMT

درد وسط کمر نشانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۳۹۵۵

درد وسط کمر نشانه چیست؟

در حالی که اغلب، درد وسط کمر با درد بالای کمر اشتباه گرفته می‌شود، درد وسط کمر به التهاب اطراف ناحیه قفسه سینه از ستون فقرات مربوط می‌شود.

Russel C. Huang جراح ارتوپد در بیمارستانی در شهر نیویورک می‌گوید:

منشا درد وسط کمر به ویژه در خانم‌های جوان با استخوان‌های قوی، به طور معمول خود ستون فقرات نیست، بلکه فشار عضلاتی که از ستون فقرات حمایت می‌کنند، علت این درد‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خوشبختانه، این امر باعث تسکین زودتر درد و جلوگیری از بازگشت آن می‌شود.

در این مطلب، توصیه‌های کارشناسان برای نحوه بازگشت بدن به حالت بدون درد را به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

حالت بدنی درست را حفظ کنید.

Tony D’Angelo رئیس کلینیک فیزیوتراپی در نیویورک می‌گوید: “همانند بیش‌ترین درد‌های کمر، وضعیت بدنی نادرست نقش بزرگی در درد وسط کمر ایفا می‌کند. ”

او می‌گوید: “وقتی ساعت‌ها صرف نشستن پشت کامپیوتر خود با شانه‌های گرد می‌کنید، ماهیچه‌های پشت شما مجبور به کار بیشتر برای پشتیبانی از شانه‌ها و گردن شما می‌شوند. ”

برای پیدا کردن وضعیت صحیح، D’Angelo توصیه می‌کند تا جایی که می‌توانید بر روی صندلی و پشت میز بنشینید و سپس پشتتان را کاملا صاف کرده و به پشتی صندلی تکیه کنید.

قفسه سینه خود را بکشید.

نشستن صاف ممکن است به همان سادگی که به نظر می‌رسد نباشد. اگر ماهیچه‌های پشت شما مدام به صورت کشیده قرار گیرند و ماه‌ها و یا سال‌ها به صورتی بنشینید که شانه هایتان حالتی قوس دار داشته باشد، عضلات قفسه سینه شما به طور باورنکردنی محکم می‌شوند. D’Angelo می‌گوید که این کار شما را به یک حالت قوز کرده تبدیل می‌کند و این چرخه ادامه می‌یابد.

برای آرام کردن عضلات قفسه سینه و کاهش درد وسط کمر، کشش ایستاده را امتحان کنید.

تمرین کشش ایستاده به شکل زیر است:

در قسمت چارچوب درب قرار بگیرید و بازوهایتان را به موازات کف باز و بسته کنید.
یک قدم به جلو بردارید و بالاتنه تان را به جلو خم کنید تا زمانی که یک کشش آرام در قفسه سینه احساس کنید.
این حرکات را به منظور کشش کمر و شانه‌ها تکرار کنید.

گره‌ها را حل کنید.

هوانگ می‌گوید که عضلات فرسوده وسط کمر با درد عمیق در قسمت بافت پیوندی که هر عضله را پوشانده است دست به دست هم می‌دهند. روش‌های رهاسازی میوفاشیال، مانند ماساژ نقاط حساس، می‌تواند به تسکین بافت و عضله زیرین و در نهایت تسکین درد وسط کمر کمک کند.

به پزشک مراجعه کنید.

اگر روش‌های درمانی که در منزل انجام می‌دهد، باعث تسکین کمردرد شما نشده است، هوانگ توصیه می‌کند در اسرع وقت به متخصص درد‌های کمر مراجعه کرده و درصدد درمان سریع‌تر برآیید. اسکولیوز (که معمولاً در دوران نوجوانی تشخیص داده نمی‌شود) ممکن است باعث ایجاد درد جدی به خصوص در ناحیه کمر شود. خوشبختانه اگر اسکولیوز مسئول درد وسط کمر شما باشد، درمان فیزیکی اغلب تنها چیزی است که برای تسکین درد مورد نیاز است.

کمرتان را تقویت کنید.

D’Angelo می‌گوید: “پس از انجام برخی از موارد درمانی همچون ماساژ، کشش و موارد مشابه، تقویت عضلات کمر می‌تواند به شما در اصلاح وضعیت بدن و از بین بردن درد کمر کمک کند. با تقویت این عضلات ناراحتی و درد این قسمت به مراتب کاهش می‌یابد. ”       منبع:مجله سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دلایل درد کمر قفسه سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، سخن از دستاوردهای انقلاب که به میان می آید، نگاه ها در حوزه اقتصاد به شاخص های معمول دوخته می شود.

اشتغال، رشد اقتصادی، ارزش پول ملی، نابرابری های اقتصادی و ...  شاخص هایی هستند که بهبود آن ها در سال های اخیر، به رغم منابع فراوان اقتصادی کشور، زیر منگنه تحریم قرار گرفته اند. اما این، تمام واقعیت های موجود نیست و هنوز امیدواری های زیادی برای رشد اقتصادی ایران زنده است. این را نه از سر شعارزدگی، بلکه با نگاهی ژرف تر به تمام لایه های رشد اقتصادی موجود می توان بیان کرد. اقتصاد دانش بنیان؛ جایی که چشمه های پرشماری از ظرفیت های بالقوه همچنان با قوت در حال جوشیدن هستند.

اما ارتباط این پیشرفتها با سازمان اوقاف و امور خیریه در این است که سازمان اوقاف در زمینه تخصیص وام و مکان به شرکتهای دانش بنیان، بسیار خوب عمل کرده؛ البته که این کار به نفع این سازمان نیز هست؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهد، زمینی که در اختیار دارد، از بین می‌رود و برای اینکه این داشته‌ها احیا شود، باید به تحقیقات مرز دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان گره بخورد که این سازمان اهمیت این جریان را درک کرده و در زمینه استانی و ملی خوب عمل کرده است.

در گام بعدی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد نمایشگاهی برای معرفی و ارائه تولیدات و آثار این مجموعه های دانش بنیان برگزار کند. 

در همین راستا چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور 39 شرکت دانش بنیان از 5 تا 9 اردیبهشت در هتل ارم برگزار می شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • چشم اسرائیل را در عملیات وعده صادق نشانه گرفتیم
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید