Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دبیری روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: قاچاق سوخت خرد هم در استان داریم و توسط سهمیه بگیران انجام می‌شود که ناچیز است.

وی گفت: کشفیات سوخت قاچاق در این استان ۱۲ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: ۹ ماه امسال یک میلیون و ۸۷ هزار و ۳۹۰ لیتر سوخت قاچاق در این استان کشف شد و میزان کشفیات در مدت مشابه پارسال ۹۴۷ هزار و ۳۳۸ لیتر بود.

وی تصریح کرد: بیشترین قاچاق کالا در استان خراسان جنوبی در زمینه سوخت و دام است و از ابتدای امسال سه هزار و ۱۴۲ راس دام قاچاق نیز در استان کشف شده است.

دبیری گفت: ۹ ماه امسال سه هزار و ۵۲۰ فقره انواع پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۸ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان در استان تشکیل شد که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: کشف ۲ هزار و ۱۸۰ کیسه برنج، یک هزار و ۴۰۰ جفت کیف و کفش، یک هزار و ۸۲۱ دستگاه تجهیزات ماهواره، یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار، هفت هزار و ۱۹۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ۲ هزار و ۶۳۶ قلم لوازم خانگی از جمله کالاهای قاچاقی بوده که امسال در استان کشف شد.

مصرف بنزین در نهبندان کاهش یافت

معاون شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سال گذشته با توجه به تغییرات نرخ ارز شاهد افزایش چند برابری مصرف و برداشت بنزین در استان به خصوص شهرستان مرزی نهبندان بودیم اما با سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت سوخت، مصرف بنزین در سال جاری در نهبندان به شدت کاهش یافت و به مصرف واقعی خود رسید.

علیرضا رحیمی قرایی یکی از مشکلات موجود در استان را فروش سهمیه سوخت در جایگاه‌ها عنوان و اضافه کرد: فروش سهمیه سوخت بیشتر در روزهای پایانی ماه است که تاکنون در این خصوص پنج پرونده تشکیل و ۱۰۰ فقره کارت سوخت کشف شده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف نفت گاز در استان گفت: با توجه به وجود ۳۷ منطقه نفتی در کشور، خراسان جنوبی رتبه نهم بیشترین افزایش برداشت نفت گاز را دارد و در این راستا از ابتدای امسال ۴۴۷ کارت سوخت متخلف شناسایی شده است.

وی بیان کرد: اکنون در استان خراسان جنوبی بیشترین قاچاق سوخت در مورد گازوئیل است و در مورد سایر فراورده‌های نفتی مشکل کمتری داریم.

استان مرزی خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان همجوار است.

برچسب‌ها قاچاق سوخت نهبندان خراسان جنوبی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاچاق سوخت نهبندان خراسان جنوبی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق سوخت نهبندان خراسان جنوبی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: سوخت‌های قاچاق به ارزش سه هزار میلیارد ریال، از مخازن و محل‌های دپو گازوئیل در چند منزل کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان گفت: در این زمینه ۱۷ فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، ۲۶۵ عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

بیشتر بخوانید؛ کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان

دیگر خبرها

  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان