Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با ملخ صحرایی هیچ گونه نگرانی برای انجام امور این بخش وجود ندارد. تاریخ انتشار: 20:30 - 26 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۰۸۹

سید محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص تاثیر بارندگی بر افزایش حجم ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: بارندگی و رطوبت از عواملی هستند که تولید مثل و تخم ریزی ملخ‌های صحرایی را در ایران افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند تا مبارزه با این آفت دشوار‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارندگی و سیل‌های اخیری که در مناطق شرق و جنوب شرق کشور شاهدشان بودیم، رطوبت هوا و خاک این مناطق را افزایش دادند که این موضوع، شرایط را برای افزایش تولید مثل ملخ‌های صحرایی فراهم کرده است.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات بیان کرد: طبق اعلام سازمان فائو و کارشناسان ایرانی و باتوجه به شرایط آب و هوایی کشور، پیش بینی می‌شود که از اواسط زمستان فاز ملخ‌های صحرایی تهاجمی شود و با حجم زیادی از این نوع ملخ مواجه شویم.
میر تصریح کرد: در راستای مقابله با ملخ‌های صحرایی ستاد‌های مدیریت و مبارزه با این نوع ملخ، با همکاری استاندارها، مدیریت بحران، سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفان تشکیل شده است.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات ابراز کرد: با توجه به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته با حجم قابل توجهی از ملخ صحرایی مواجه خواهیم شد، ادوات، ابزار‌ها و سموم کافی برای مبارزه با ملخ صحرایی از هم اکنون فراهم و به استان‌ها ارسال شده است.
میر مطرح کرد: سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه، امکانات لازم را برای مبارزه با ملخ صحرایی از سه ماه گذشته فراهم کرده اند، همچنین باتوجه به تجربیاتی که از سال‌های گذشته داریم، هیچ جای نگرانی برای انجام امور مبارزه وجود ندارد.
وی گفت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که امسال بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در استان‌های مختلف کشور داشته باشیم. بیشتر بخوانید: آغاز فاز اصلی مبارزه با ملخ‌های صحرایی از اواخر دی ماه

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ملخ های صحرایی اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال لغو افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی از وقوع حمله تروریستی

بر اساس اعلام شبکه خبری Europe ۱، مراسم افتتاحیه بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس شاید به دلیل نگرانی از حمله تروریستی لغو شود.

به گزارش ایسنا، در پی تراژدی ناشی از حمله تروریستی جمعه گذشته در سالن کنسرت کروکوس مسکو که ۱۳۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، این احتمال وجود دارد که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس لغو شود.

 به نقل از شبکه خبری telecomasia، سرویس‌های امنیتی فرانسه نگران هستند که تروریست‌های احتمالی به دنبال انجام حمله‌ای علیه پاریس در جریان افتتاح این بازی‌ها باشند.

مراسم افتتاحیه ۲۶ ژوئیه در پاریس و برای نخستین بار در خارج از استادیوم این شهر برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه این بازی‌ها هم ۱۱ اوت ۲۰۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال لغو افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی از وقوع حمله تروریستی
  • لزوم پایش به‌موقع عوامل خسارت‌زا
  • ایران آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را در غزه و رفح دارد
  • طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی باشد
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • نگرانی شهروند باغستانی از رها شدن جعبه فیوز برق بدون حفاظ + فیلم
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است