Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین اخبار و گزارش ها از مناطق سیلزده 

ربیعی: تمام امکانات امداد رسانی را برای سیلزدگان سیستان و بلوچستان بسیج کردیم

هفت روز از جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان گذشت و تلاش بی وقفه امدادگران و امدادرسانی‌ها ادامه دارد بطوریکه تمامی امکانات امدادی کشور برای نجات و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این استان بسیج شده است.

علی ربیعی سنخگوی دولت نیز که شب گذشته وارد چابهار شد از بسیج تمامی امکانات امدادرسانی کشور در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: دولت برای جبران خسارت‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و تمام امکانات را برای امدادرسانی به مردم بسیج کرده و مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف بلوچستان حضور دارند.

به گفته وی سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت های این منطقه وارد کرده است.

ادامه امداد هوایی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

 رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امداد هوایی به سیلزدگان با توجه به شدت بارندگی‌ها و بسته بودن برخی از مسیرهای ارتباطی روستاهای جنوب این استان همچنان با قوت ادامه دارد.

وی اظهار داشت: به دنبال وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان کار امداد رسانی وارد هفتمین روز خود شده و خدمات رسانی به مردم سیلزده در ۳۸۶ روستای جنوب این استان توسط ۴۹۵ تیم عملیاتی در حال انجام است.

تاکید وزیر بهداشت بر تامین آب و بازگشایی راه ها در مناطق سیلزده

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسوولان هرچه سریعتر با ارسال تانکر و یا خرید و تامین آب آشامیدنی سالم مورد نیاز، مردم مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان را یاری کنند تا مردم مجبور به استفاده از آب گل آلود و غیربهداشتی نباشند و شاهد شیوع بیماریها نباشیم.

وی افزود: دارو و تجهیزات پزشکی به مقدار کافی در این مناطق توزیع شده و از این بابت نگرانی چندانی وجود ندارد و تمامی پزشکان و کادر بهداشتی درمانی، بهورزان و اورژانس نیز در حال آماده باش و ارائه خدمت به سیلزدگان مناطق مختلف جنوب سیستان وبلوچستان هستند.

ویزیت رایگان افزون‌بر پنج هزار بیمار سیلزده سیستان و بلوچستان 

علیرضا راشکی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۱۰۰ بیمار مناطق سیلزده جنوب استان توسط پزشکان این ستاد ویزیت رایگان شدند.

وی ادامه داد : ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همزمان با سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان علاوه بر ویزیت بیماران نیازمند منطقه اقدام به توزیع ۳۲ هزار پرس غذای گرم بین مردم این منطقه کرده است. همچنین در این مدت هفت هزار و ۲۰۰  جیره خشک نیز بین سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

اجازه سه‌تن از مراجع برای اختصاص یک سوم وجوهات به سیلزدگان

 آیات عظام ناصرمکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی و حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید دراطلاعیه‌هایی به مقلدین خود اجازه دادند تا یک سوم از وجوهات شرعیه را جهت کمک به هموطنان سیل زده استفاده کنند.

بسته بودن راه ارتباطی ۳۳ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان 

 احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۳۳ روستای سیل‌زده جنوب این استان با توجه به شدت بارندگی‌ها و سیلاب همچنان بسته است و امداد رسانی از طریق بالگرد و قایق انجام می‌شود. وی اضافه کرد همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی تنها راه ۳۳ روستا بسته است

وزارت بهداشت تدابیر لازم را برای مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اندیشیده است

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت تمامی تدابیر لازم را برای جلوگیری از بیماری‌های واگیر در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان انجام داده و جای نگرانی نیست.

وی در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر بهداشت و درمان به همراه معاونان این وزارتخانه از مناطق سیلزده جنوب این استان بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات بهداشتی سیلزدگان قرار گرفتند.

تلاش برای بازگرداندن شرایط سیستان و بلوچستان به وضعیت طبیعی در اولویت است

مسعود سلطانی وزیر ورزش و جوانان گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در تلاش هستند تا شرایط سیلزده سیستان و بلوچستان به شرایط طبیعی بازگردد.

وی  در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعداز وقوع سیل در این استان همه مسوولان استانی و کشوری در تلاش برای کمک رسانی به مردم هستند. وزارت ورزش و جوانان نیز با بکارگیری همه ظرفیت‌ها از جمله فدراسیون ها و ۲ هزار و ۶۰۰ سازمان مردم نهاد به دنبال کاهش مشکلات مردم این منطقه است.

تشییع پیکر شهدای سانحه سقوط هواپیما

امروز پنجشنبه دی ماه که شماری دیگر از شهدای سانحه هوایی پرواز بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی را تشییع و دفن کردیم. اما چقدر خوب است که در کنار خانواده های داغدیده شان هستیم تا از سخت ترین مرحله زندگیشان عبور کنند. خدا به آنان صبر بدهد.

امروز، شهیدان آروین مرتب، آیدا فرزانه، فریده غلامی، رزگار و ژیوار رحیمی، میلاد قاسمی آریان، میلاد نهاوندی، امیر حسین قربانی به خاک سپرده شدند.

همچنین شهیدان زهرا حسنی سعدی  و محمد صالحه، محمد امین بیروتی، محمد رضا کدخدایی، سارا حمزه ای، امیر حسین و عسل اویسی، فاطمه محمودی، محمد حسین و زینب اسدی لاری، روجا آزادیان، سید زهرا نقیبی، میترا احمدی، بهاره حاج اسفندیاری و آنیسا صادقی و الناز نبیی  هم دیگران یاران سفرکرده ای بودند که پیکر پاکشان امروز تشییع و به خاک سپرده شد.

استان اصفهان به تنهایی ۱۱ شهید را عصر پنجشنبه در خاک خود جای داد. شهیدان فرزانه نادری، سید نوژن صدر، امیر اشرفی، فاطمه قاسمی، منصور اثنی عشری، سید مهران ابطحی، سید مهدی امامی، ساجده سرائیان، محمود عطار، شکوفه چوپان‌نژاد و مهدی اسحاقیان شهدای استان اصفهان بودند.

سرانه فضای آموزشی ۱۰ استان کمتر از میانگین کشور است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور پنج متر و ۳۰ سانتی متر مربع است اما در حال حاضر این میزان در ۱۰ استان کمتر از میانگین کشوری است.

وی در آیین گشایش هشتادمین مدرسه خیرساز وکیلی در شهرستان نیشابور بدون نام بردن از این شهرستانها افزود: امسال میزان مشارکت تعهد شده خیرین مدرسه ساز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که سال آینده این‌ میزان افزایش می‌یاید.

وزیر آموزش و پرورش مسوولیت‌پذیری اجتماعی را از نیازهای اصلی جامعه ذکر و بیان کرد: زمانی که مطالبه‌گری بدون مطالعه باشد راه به جایی نمی‌برد زیرا سبب‌ساز روند تکرار مشکلات حل نشده می‌شود.

وی طی در مراسمی در نیشابور برای بهره‌برداری همزمان ۱۴ مدرسه خیرساز افزود: شهروندانی که پیش و بیش از مطالبه‌گری، در پی ایفای نقش موثر خود در حل مشکلات اجتماعی می‌باشند افرادی راهگشا برای جامعه هستند. مسوولیت در فرهنگ دینی ما تابع اختیار نیست. هرچه فرد آگاهتر باشد مسوولیت بیشتری را در قبال جامعه خود احساس می‌کند.

تایید فسیل جمجمه انسان هوشمند کشف شده در غار "کلدر" خرم آباد

 مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: جمجمه انسان هوشمند توسط متخصصین دانشگاه سوربن فرانسه با آنالیز بخشی از جمجمه کشف شده در غار تاریخی "کلدر" خرم‌آباد تایید شد.

جهرمی : سرنگونی سهوی هواپیمای مسافربری ملت را در سوگ عظیم نشاند

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حادثه دلخراش سرنگونی سهوی هواپیمای مسافربری اوکراینی که به شهادت جمعی از نخبگان عزیز کشور منجر شد ملت شریف ایران را در سوگی عظیم نشاند.

وی در پیامی به مناسبت تشییع پیکر شهید "میلاد قاسمی آریان" از شهدای سبزواری سانحه هوایی افزود: این حادثه موجی از تاثر خاطر و تالم قلبی را به همراه آورد. شهید میلاد قاسمی آریان نیز یکی از جانباختگان این سانحه و از همکاران تاثیرگذار و پرتلاش مجموعه شرکت ارتباطات سیار بود که امروز در میان انبوهی از اشک و اندوه او را بدرقه می‌کنیم.

جمعی از جوانان مشهدی همراهی سفیر انگلیس با اغتشاشگران را محکوم کردند

جمعی از جوانان، طلاب و دانشجویان دانشگاههای مشهد همراه با اقشار مختلف مردم و جمعی از روحانیون با شرکت در تجمعی مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد نسبت به همراهی سفیر انگلیس با هنجارشکنان و اغتشاشگران در تهران اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع آرام که توسط نیروی انتظامی به خوبی کنترل می‌شد با سردادن شعارهای "مرگ بر انگلیس" و "مرگ بر آمریکا" اخراج همیشگی سفیر انگلیس و بسته شدن سفارت این کشور استعمارگر در کشورمان را به دلیل خباثت های آنها در حق مردم ایران خواستار شدند.

تراز تجاری ایران مثبت است

حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) در امور بازرگانی گفت: با وجود تحریم ها خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و پیش بینی راهکارهای لازم تراز تجاری ایران مثبت است.

وی افزود: صادر کنندگان به علت درآمدهای نفتی در سال‌های قبل دیده نمی شدند اما امروز با تلاش آنها درآمد کشور متکی به صادرات غیرنفتی است. نگاه مسوولان کشور هم در تجارت خارجی بر امور صادرات کالای غیرنفتی متکی است و در این شرایط حساس و سخت از طریق صادرات غیرنفتی منابع ارزی کشور تامین می شود. 

شیراز گزارشی با عنوان "اخبار منفی، سوهان روح، آیینه دق "منتشر و نوشته است برخی موضوعات خبری که بار منفی بیشتری دارند مانند جنگ، فقر، قحطی و بی عدالتی می‌تواند تاثیر زیادی بر افراد جامعه بگذارد ،استمرار این اخبار گاه چون سوهان روح و آیینه دق روح و روان مخاطب را می آزارد.

مرکز کرمان نیز گزارشی از موج شادمانی در تالاب جازموریان منتشر کرده که آبگیری ۸۰ درصدی تالاب بین‌المللی جازموریان موجی از خوشحالی را در میان اهالی جنوب کرمان به راه انداخت.

ساری نیز گزارشی تحت عنوان "فصل سرما و جشن حفاران اشیای عتیقه در روستاهای کوهستانی" نوشته و آورده است که  گزارش‌ها و مشاهدات نشان می‌دهد که روستاهای کوهستانی مازندران در فصل سرما شاهد بیشترین تردد حفاران غیرمجاز برای دستیابی به گنج‌های زیرخاکی است.

رشت گزارشی با عنوان "هنرمندی که با میگرن رفت و با ترمینال نشانه ها بازگشت" نوشته و اورده است :خانه فرهنگ گیلان عصر روز ۲۵ دی ماه شاهد رونمایی کتاب مانلی شجاعی فرد بود،  هنرمندی که پس از ساخت فیلم تقدیر شده " میگرن" به بلژیک مهاجرت کرد و اکنون با مجموعه داستان دو زبانه ترمینال نشانه ها به ایران بازگشته است.

مشهد گزارشی با عنوان "سهمیه‌بندی بنزین و بلاتکلیفی موتورسیکلت‌های سه‌چرخ" منتشر کرده و نوشته است پس از گذشت حدود ۲ ماه از دور جدید هدفمندی مصرف سوخت، موتورسیکلت‌های سه‌ چرخ در سبزوار همچنان سهمیه سوخت ندارند و مالکان آنها از این بابت در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بجنورد نیز امروز گزارشی با عنوان "پول خرد، گمشده بازارهای خراسان شمالی" منتشر کرده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت سیل چابهار سخنگوی دولت محمد جواد آذری جهرمی سانحه هوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت سیل چابهار سخنگوی دولت محمد جواد آذری جهرمی سانحه هوایی سعید نمکی حاجی میرزایی آذری جهرمی وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت سیل چابهار سخنگوی دولت محمد جواد آذری جهرمی سانحه هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سید محمد مهدی سجادی گفت: با شرئع بارش های بهاری از ۲۸ فروردین ماه ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج، چابهار درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر امدادرسانی به ۴۶ هزار و ۸۱۵ سیلزده، سه هزار و ۴۲ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند و همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۶۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سیل و آب‌گرفتگی هفت روز گذشته به دلیل مسدود بودن راه‌ها، ۱۹۴ سورتی پرواز برای توزیع اقلام زیستی از طریق امداد هوایی در ۲۷۵ روستا متاثر از سیل انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت، ۶۷۲دستگاه چادر امدادی، پنج هزار و ۵۹۶ تخته پتو، سه هزار و ۲۱۵ تخته موکت، سه هزار و ۹۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۹ هزار و ۴۴۰ بسته غذایی، ۱۰ هزار و ۱۰ عدد قوطی کنسرو، شش هزار و ۲۵۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۹ قوطی روغن،۱۲ هزار و ۱۲۴ بطری آب معدنی، ۳۲ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع‌ شده است.
سجادی تاکید کرد: ۱۱۱ تیم عملیاتی شامل ۴۵۴ نیروی هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۱۳ شهرستان متأثر از سیل و آبگرفتگی در جنوب سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است