Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسیر همانند یک آنتی هیستامین طبیعی رفتار می‌کند و برای درمان حساسیت ها و سرماخوردگی کاربرد دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛موسیر همانند یک آنتی هیستامین طبیعی رفتار می‌کند و برای درمان حساسیت ها و سرماخوردگی کاربرد دارد.

مهم‌ترین ماده غذایی برای افراد لبنیات است که روزانه باید آن را حتما مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از انواع لبنیات که فواید زیادی برای بدن دارد ماست موسیر است. موسیر سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک، کلسیم و آهن است و منبع خوبی از پروتئین است، بنابراین یک سبزی مقوی برای تمام افراد خواهد بود.

 

موسیر سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکترایی دارد. از انتشار میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا پیشگیری هم جلوگیری می‌کند. معمولا برای پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی از موسیر استفاده می‌شود. درواقع موسیر همانند یک آنتی هیستامین طبیعی رفتار می‌کند و برای درمان حساسیت و آلرژی، سرماخوردگی  کاربرد دارد. موسیر معمولا مانند ترشی یا ماست موسیر مصرف می‌شود که اغلب به عنوان یک چاشنی اشتها‌آور تلقی به کار می‌رود.

 

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در موسیر سبب سلامت زنان باردار و رشد طبیعی جنین می‌شود. همچنین فولات موجود در موسیر از نقایص سیستم عصبی جنین جلو گیری خواهد کرد. ویتامین‌های C و A و فسفر و منیزیم موجود در موسیر برای سلامت استخوان و بهبود رشد نوزادان و کودکان ضروری است.

 

بارزترین فواید موسیر افزایش دفع ادرار، التیام‌دهنده و ترمیم کننده زخم‌ها، تسکین‌دهنده التهاب طحال و کبد، تاثیر مثبت آن بر دستگاه اعصاب مرکزی، کاهش سردرد‌های میگرنی، کمک به سیستم قلبی‌عروقی و کاهش چربی‌های خون، پیشگیری از تصلب شرایین و تنظیم فشارخون است. معمولا ماست موسیر ملایم‌تر از سیر و ماست بوده و به همین جهت بوی تند و تیز سیر که ناشی از فرآورده‌های گوگردی مثل آلیسین است را نداشته و از این نظر می‌توان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران استفاده کرد.

 

تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات گوگردی موجود در موسیر و هم خانواده‌هایش یعنی پیاز و سیرمی‌توانند جلوی رشد تومور‌ها را بگیرند و در نتیجه از ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی هم پیشگیری کنند. البته تمامی متخصصان توصیه می‌کنند که سیر را خام مصرف کنید، زیرا فواید آن بیشتر خواهد بود.

 

موسیر می‌تواند به راحتی با کلسترول خون مبارزه کند پس از فواید آن غافل نشوید. سن که بالا می‌رود رگ‌ها میل زیادی به ضخمیم شدن پیدا کرده و خاصیت ارتجاعی و نرمی خود را از دست می‌دهند. اگر این پدیده با کلسترول یا همان چربی بالا همراه شود منجر به تصلب شرایین می‌شود. رسوبات چربی در داخل رگ‌های خونی باعث بروز لخته‌های خونی می‌شوند. در این صورت نیز رگ‌ها می‌گیرند و مشکل‌ساز می‌شوند. به همین دلیل بهترین راه کار مصرف موسیر است که به راحتی می‌تواند این مشکل را رفع کند.

 

این ماده‌ی غذایی سرشار از فلاوونوئید‌ها است که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند. موسیر به رقیق و در جریان بودن خون کمک می‌کند ومانع تجمع پلاکت‌ها می‌شود. به همین دلیل نیز از تشکیل لخته‌های خونی هم جلوگیری می‌کند.

 

علاوه بر این موسیر باعث رفع کلسترول بدن خون می‌شود و به تنظیم فشارخون نیز کمک می‌کند. این نوع خاصیت موسیر به دلیل داشتن منیزیم است. موسیر حاوی ماده‌ی معدنی است که نقش موثری در کنترل فشارخون، بهبود عملکرد قلب و کلیه‌ها دارد و به انقباض‌های عضلانی کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابتلا به سرطان درمان سرماخوردگی سلامت کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جمعیت آفت سن غلات در مزارع گلبهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گلبهارگفت:ضروری است کشاورزان، مبارزه شیمیایی با این آفت را جدی گرفته و هر چه زودتر آغاز کنند تا سن مادری تبدیل به پوره نشود.
محمد شجعی افزود: اگر سن گندم به مرحله پوره برسد علاوه بر افزایش سطح آلودگی و خسارت در کاهش عملکرد گندم، جو و آرد استحصال شده نیز از کیفیت پایینی برخوردار خواهد شد.
او گفت:توصیه می‌شود در مبارزه با شته و سن غلات از سموم میکرو کپسول جهت کنترل بهتر در مزارع آلوده استفاده شود.
۱۰ هزارهکتار از اراضی زراعی گلبهار زیر پوشش گندم و جو قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت آفت سن غلات در مزارع گلبهار
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • بازگشت یک ستاره به تمرینات پرسپولیس
  • مصدومیت، سرماخوردگی و صعود به یورو؛ خارجی‌های پرسپولیس در فیفادی چه کردند؟
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!
  • دلیل غیبت ۳ بازیکن پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!