Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شکارچی، در گشت زنی ماموران شناسایی و در یک تعقیب و گریز، گرفتار قانون شد.

سیدمحمد موسوی با بیان اینکه از این متخلف، لاشه یک راس آهو کشف شد اظهار داشت: متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: همچنین یک قبضه سلاح ۲۷۰ گلوله زنی، یک دستگاه موتورسیکلت، پروژکتور، دوربین چشمی و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ۹ ماهه امسال، ۱۱ مورد تخلف شکار، صید و زنده گیری پرندگان شکاری در این شهرستان شناسایی شده است و از متخلفان چهار قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی، یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف یازده تیر غیرمجاز کشف شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: حفاظت از آهوان و جلوگیری از شکار این گونه وحشی، به عنوان طعمه یوزپلنگ در میاندشت جارجرم دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در سرشماری پاییزه امسال، جمعیت آهوان در میاندشت جاجرم، نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم افزود: میاندشت، تنها زیستگاه مولد یوزپلنگ در کشور است و جمعیت آهوان به عنوان طعمه این گونه ارزشمند، دارای اهمیت است.  

شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی واقع شده و پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو در این شهرستان یکی از زیستگاه های اصلی یوزپلنگ آسیایی است.

از دیگر حیات وحش شاخص مناطق این شهرستان می توان به آهو، پلنگ، گرگ، کفتار، بزمجه و هوبره اشاره کرد.

برچسب‌ها محیط زیست شکارچیان غیرمجاز جاجرم خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست شکارچیان غیرمجاز جاجرم خراسان شمالی محیط زیست شکارچیان غیرمجاز جاجرم خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری

 

فراهانی رئیس اداره حفظ و احیا تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست استان به خبرگزاری صداوسیما گفت پهنه ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان بعد از بارندگی‌های فصل بهار نسبت به سال‌های گذشته پرآب‌تر شده و هم جواری آب دشت و آسمان در این تالاب جاذبه‌ای چشم نواز ایجاد کرده است.

فراهانی گفت تالاب میقان که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده کارکرد‌های متنوعی در زیست بوم منطقه داشته و در کیفیت هوای مرکز استان، زیستگاه حیات وحش گردشگری و فرصت‌های مطالعات علمی اثرگذار است.

جودکی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت تالاب میقان زیستگاه حیات وحش بومی و مهاجر بخصوص پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر فلامینگو، غاز، مرغابی، درنای خاکستری، چوب پا، نوک خنجری و آبچلیک است و در فصول مهاجرت تا ۲۰ هزار قطعه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال