Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:01:23 GMT

احتمال معرفی نامزد نخست‌وزیری عراق تا هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۴۹۷۴

احتمال معرفی نامزد نخست‌وزیری عراق تا هفته آینده

یک عضو ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری از احتمال معرفی نامزد نخست وزیری جدید عراق تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، حامد الموسوی در گفت‌وگو با شبکه السومریه گفت معیارها و شاخص‌های جدیدی برای شخصیتی که پست نخست وزیری را در سایه تحولات سیاسی جدید برعهده خواهد گرفت، وضع شده است.  وی افزود  توافق سیاسی جدیدی به دست آمده است مبنی بر اینکه نامزد نخست وزیری باید متعهد به اجرای مصوبه اخراج نظامیان بیگانه(از جمله آمریکایی‌ها) از عراق و تلاش برای اجرای توافقنامه امضا شده با چین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: توضیح نماینده عراقی درباره مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از عراق عبدالمهدی: اولویت عراق حفظ حاکمیت ملی است

الموسوی افزود چالش‌های بزرگ و فراوانی وجود دارد از جمله  اینکه آمریکا با اجرای توافقنامه امضا شده میان عراق و چین مخالفت کرده است و همچنین شاهد فشار برخی گروه‌های سیاسی برای لغو این توافقنامه هستیم.  عوض ائتلاف الفتح احتمال داد که نام نامزد نخست وزیری و معرفی وی به پارلمان، هفته آینده انجام شود.

پارلمان عراق، اول دسامبر سال گذشته میلادی با استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق موافقت کرده بود.

خبر دیگر از عراق اینکه یک منبع سیاسی عراقی مدعی بازگشت نیروهای پیشمرگه به کرکوک در برابر توافق درباره تشکیل دولت جدید عراق شده است. این منبع ادعا کرده است که هیئتی از سوی دولت عادل عبدالمهدی شنبه گذشته به اقلیم کردستان رفت و با مسئولان و رهبران کردها مسائل متعددی از جمله کرکوک را بررسی کرد و هیئت بغداد به گروه‌های کردی ابلاغ کرد آماده است در قبال بحران کرکوک انعطاف پذیری از خود نشان دهد به ویژه در خصوص بازگشت نیروهای پیشمرگه به آن به شرطی که در چارچوب توافق فراگیر برای تشکیل دولت جدید صورت گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی امریکا پارلمان عراق ائتلاف الفتح آمریکایی ها چین مشرق پارلمان آمریکا هادی العامری عادل عبدالمهدی کردستان کرکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد. 

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفت‌وگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • بررسی یک احتمال عجیب؛ سری آ با ۶ سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود؟
  • معرفی برترین‌های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس
  • معرفی برترین های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود