Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@07:24:10 GMT

اثرات مصرف قهوه در دوران بارداری

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۵۳۱۹

اثرات مصرف قهوه در دوران بارداری

بحث‌های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی از آن‌ها می‌گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط و نارس بودن می‌شود. اما پس از بررسی‌ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز نه برای کسی ضرر دارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.

برخی از خانم‌ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار دشوار است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، همچون پرستاران که فقط ۵ ساعت می‌توانند در فاصله شیفت‌های خود بخوابند، قهوه مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
البته منظور استفاده بی رویه قهوه نیست. یک فنجان قهوه عالی در روز. آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟ آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید. زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می‌نوشند و کودکان آن‌ها کاملا سالم و بی نقص هستند. البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید.

به گزارش ایران ناز کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال ۲۰۱۰ میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی‌شود.» تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می‌شود.

البته وزن کم نوزادان نیز از نظر مردم یک مشکل به حساب می‌آید. به وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم، کم اطلاق می‌شود. با اینکه بعضی از نوزادان کم وزن سالم و فقط کوچک هستند، اما برخی دیگر مشکلات سلامتی نیز دارند.
تحقیقات ثابت کرده اند، با مصرف یکصد میلی گرم کافئین در روز، نوزاد حدود سه‌چهارم از ۳۰ گرم وزن خود هنگام تولد را از دست می‌دهد. این برای نوزادان بزرگ و درشت مساله مهمی نیست. اما جنین‌های کوچک و ضعیف با از دست دادن همین میزان کم در هر روز، بسیار کوچک‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند و این برای سلامتی آن‌ها مضر است. البته نتیجه این تحقیقات قطعی نیست. زنانی که سن کمی دارند و باردار می‌شوند باید مراقب این مساله باشند.

در آخر باید گفت: توصیه نمی‌کنیم در طول بارداری قهوه مصرف کنید، اما اگر هوس کردید، نوشیدن یک فنجان کوچک مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و نباید از آن وحشت داشته باشید. اما برای داشتن فرزند درشت و سالم، بهتر است در دوران بارداری قهوه ننوشید.       منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قهوه بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد

آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر میاسنیکوف، متخصص تغذیه روس، موادی غذایی را نام برده است که مصرف برخی از آن‌ها به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند و در مقابل برخی به آن آسیب می‌زنند.

میاسنیکوف اشاره می‌کند که بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده اند قهوه بهترین ماده مفید برای کبد است.

او افزود: قهوه برای سلامت کبد مفید است؛ مخصوصاً اگر انسان مبتلا به هپاتیت باشد. به گونه‌ای که اگر به کبد آسیبی وارد شود، قهوه از تبدیل آن به سیروز و تبدیل سیروز به سرطان کبد جلوگیری می‌کند.

این پزشک متخصص با اشاره به این که مصرف تعدادی از دارو‌ها به کبد آسیب می‌زنند، به توضیح در مورد خطرناک‌ترین دارو در این زمینه پرداخت و گفت: همه ما این دارو را مصرف می‌کنیم، هرچند که عامل نیمی از موارد نکروز کشنده کبد است. این دارو پاراستامول (استامینوفن) است که مصرف بیش از حد آن منجر به مسمومیت کبدی می‌شود؛ بنابراین همه شما به یاد داشته باشید که دوز روزانه این دارو نباید از چهار گرم بیشتر شود.

میاسنیکوف اضافه کرد: هرگز توصیه نمی‌شود سردرد ناشی از مسمومیت خصوصا با الکل را با مصرف پاراستامول درمان کنند. در واقع این کار ضربه مضاعفی به کبد وارد می‌کند و می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد.

او تاکید کرد که پاراستامول به طور کلی یک داروی بی خطر و غیر خطرناک است. با این حال، هنگام تجویز آن به کودکان باید با احتیاط مصرف شود؛ زیرا پودر‌های ضد سرماخوردگی برای کودکان معمولاً حاوی پاراستامول نیز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد