Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@04:49:54 GMT

حفاظت از سیستم تنفسی نوزادان نارس

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۵۵۷۵

حفاظت از سیستم تنفسی نوزادان نارس

پژوهشگران به تازگی فناوری جدیدی را برای محافظت از دستگاه تنفسی نوزادان نارس ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، پژوهشگران به تازگی فناوری جدیدی را برای محافظت از دستگاه تنفسی نوزادان نارس ایجاد کرده‌اند.

بسیاری از سیستم‌های بدن نوزادان نارس، از جمله سیستم تنفسی تا زمان تولد هنوز به طور کامل توسعه نیافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، زایمان زودرس اغلب با پریشانی تنفسی مشخص می‌شود و لازم است با استفاده از یک دستگاه تهویه پزشکی که هوا را از طریق لوله داخل دهانی به داخل نای نوزادان ارسال می‌کند، نفس بکشد؛ اما یکی از عوارض جانبی احتمالی این تنفس مصنوعی آسیب بافت ریه است.

در تهویه، هر کودک به داده‌های سفارشی مختلف مانند درصد اکسیژن موجود در هوا تزریق شده، حجم هوا، فشار جریان، سرعت جریان و موارد دیگر نیاز دارد.

در تحقیق جدیدی که در Interface Journal of The Royal Society منتشر شده است، محققان Technion یک مدل ساخته شده از سیلیکون تهیه کرده‌اند که مطابق احتقان جریان در سیستم تنفسی کودک، تهویه مطبوع را تنظیم می‌کند.

این تطبیق داده‌های ساخته شده توسط مدل که دستگاه تنفسی فوقانی را شبیه سازی می‌کند، ممکن است از آسیب دیدن جلوگیری کرده و شانس نوزادان برای ایجاد یک سیستم تنفسی مناسب بهبود بخشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نفس فناوری نوزادان زایمان زودرس زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان

مدیر روابط‌عمومی بیمارستان شریعتی اصفهان از تولد سه‌قلوها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مجید باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره سه‌قلوهایی که در بیمارستان شریعتی به دنیا آمدند، اظهار کرد: سه‌قلوهایی که در بیمارستان شریعتی به دنیا آمدند، اولین سه‌قلوهای سال ۱۴۰۳ در اصفهان هستند، لازم است بدانیم دو نوزاد از این سه نوزاد در بخش ویژه نوزادان بستری هستند و وضعیت پایداری و مطلوبی دارند، اما قل اول از بیمارستان به همراه مادر خود ترخیص شده است.

وی افزود: در هفته سی‌وچهارم، بارداری مادر حدود ۳۳ ساله این نوزادان با عمل سزارین به دنیا آمدند، وزن قل اول دو کیلو و ۱۵۰ گرم و دو قل دیگر، یک کیلو و ۹۰۰ گرم است.

مدیر روابط‌عمومی بیمارستان شریعتی با بیان اینکه آقای بویرحسنی پدر این نوزادان، ۴۵ ساله و کارگر است، تصریح کرد: اقدامات درمانی لازم برای دوقلوها که در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هستند، رایگان انجام می‌شود، ملیحه خلیلی متخصص زنان و زایمان این سه‌قلوها را متولد کرده است.

باقرزاده با بیان اینکه در اولین بارداری این مادر جوان سه‌قلوها به دنیا آمدند، ادامه داد: این مادر باردار از سن هفت ماهگی به علت فشار خون بالا در بیمارستان بستری شد و نوزادان خود را به دنیا آورد.

کد خبر 745454

دیگر خبرها

  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • حفاظت از خانه با پینت بال و گاز اشک آور!
  • ۱۱ صیاد غیرمجاز حلوا سفید در آب‌های قشم دستگیر شدند