Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، شب گذشته با حضور جمعی از اعضای جامعه قرآنی کشور با قرائت بیانیه و میثاق با نیروهای مسلح کشور، تلاوت قاریان بین‌المللی و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، همچنین گرامیداشت شهدای سانحه هوایی و حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان، شب گذشته، ۲۶ دی‌ماه با حضور اعضای جامعه قرآنی کشور شامل اساتید، مدیران نهادهای قرآنی، قاریان، حافظان و قرآن‌آموزان در حسینیه فاطمةالزهرا(س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این مراسم برعهده محمدهادی صلحجو، مجری برنامه‌های قرآنی و معارفی صدا و سیما بود. همچنین شاهد حضور و تلاوت کریم منصوری، حمیدرضا احمدی‌وفا و محمدرضا پورزرگری، سه نفر از برترین قاریان بین‌المللی کشورمان بودیم که با اجرای خود در حسینیه فاطمة الزهرا(س)، شور خاصی را ایجاد و ثواب قرائت این آیات را به روح سردار سلیمانی نثار کردند.

در این آئین که شاید طی ماه‌های اخیر از معدود مجالسی بود که حضور گسترده اعضای جامعه قرآنی را در آن شاهد بودیم، از فعالان قرآنی در شورای عالی قرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، قرآنیان نیروهای مسلح، مدیران مؤسسات قرآنی و... را می‌توانستیم در این جمع ببینیم و حضور پیشکسوتان قرآنی واقعا چشم‌گیر و قابل ملاحظه بود.

گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) نیز که به تازگی خبر از اجرای جدید خود داده بود، از اثرش با نام «سردار عشق» رونمایی کرد و به صورت زنده این اثر را به یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی به اجرا گذاشت. اعضای این گروه که حالا بیش از سه سال است در جای جای ایران و حتی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به اجرای تواشیح و همخوانی قرآن پرداختند، این بار با لباس مدافعان حرم این اثر را اجرا کردند. همچنین «نهج المقاومه» دیگر اثری بود که به یاد شهیدان مدافع حرم برای نخستین‌بار در این مراسم اجرا شد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مراسم، بیان خاطراتی از سردار شهید سلیمانی از زبان محمد انجم‌شعاع بود. انجم‌شعاع که ازجمله فعالان قرآنی محسوب می‌شود، اهل کرمان است و در هشت سال دفاع مقدس افتخار همراهی با سردار را داشته است. در این روزها، دوست‌داران سردار دل‌ها، مشتاقند تا بیشتر از پیش درباره سپهبد شهید خود بدانند. انجم‌شعاع از سردار، به عنوان رفیق خوشبخت ولایت و محبوب قلوب جوانان یاد کرد.

بنا بر گزارش ایکنا، ستاد بزرگداشت ویژه‌برنامه‌های قرآنی سپهبد شهید قاسم سلیمانی از طرف جامعه قرآنی، امشب، میثاق‌نامه‌ای را نیز منتشر و علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی آن را قرائت کرد. در بخشی از این میثاق‌نامه آمده است؛ 1- ما شاگردان مکتب قرآن و سربازان ولایت با حمایت همه جانبه از تدابیر حکیمانه رهبر عزیزمان، آمادگی کامل خود را برای بر تن کردن لباس رزم و حضور در میدان مبارزه با کفر و استکبار جهانی و جان­فشانی در هر عرصه­‌ای که لازم باشد اعلام می­‌کنیم و اطمینان می­‌دهیم در مسیر نورانی و امیدبخش مقاومت تا شکست و اضمحلال صهیونیسم بین­‌الملل از پای ننشینیم. ۲ـ حمایت همه‌جانبه خود را از نیروهای مسلح سرفراز و جان برکف به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حافظ امنیت کشور و اقتدار و عزت ملت هستند و همواره با حضور جهادی در همه عرصه­‌های مورد نیاز، گره­‌گشایی می­‌کنند، اعلام می­‌نماییم. ۳ـ به خانواده شهدای عزیز اطمینان می­‌دهیم تا نسبت به ترویج فرهنگ قرآن کریم در جای جای میهن اسلامی و محور مقاومت که از آرزوهای شهید بزرگوار سردار سلیمانی بوده است، از هیچ کوششی دریغ نورزیم. ۴ـ ضمن تسلیت و اظهار همدردی با خانواده­‌های محترم شهدای سانحه هوایی و جان‌باختگان عزیز کرمانی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، به ایشان عرض می­‌کنیم که این اتفاق تألم­‌بار هم زاییده حضور شوم آمریکای جنایتکار و اقدامات جنگ‌افروزانه­‌اش در منطقه است که به حول و قوه الهی، انتقام این مصیبت­‌ها را از این دشمن بشریت و انسانیت و ایادی او خواهیم گرفت.(متن کامل میثاق‌نامه را اینجا بخوانید.)

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، درباره شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی و جنابت‌های آمریکا مطالبی را ایراد کرد.

در پایان این مراسم، مرتضی طاهری مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای حاضران به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی جامعه قرآنی کشور قاریان قاری بین المللی تهران میثاق نامه نیروهای مسلح سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان که با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، افزود: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره ۸۰۰۰ شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

عباسی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و سخنرانی کردند.

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کرد تا کنگره ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود لذا برای انجام این امر با به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم.


کد خبر 6085965

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی