Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@13:50:40 GMT

تیک تاک دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۵۶۹۸

تیک تاک دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان شد

رویداد۲۴ تحقیقات Sensor Tower نشان می‌دهد اپلیکیشن تیک تاک و معادل چینی آن (Douyin) با کنار زدن فیس بوک و مسنجر، در رده دوم پر دانلودترین اپلیکیشن‌های ۲۰۱۹ میلادی قرار گرفته اند.

Sensor Tower شرکتی است که در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل اطلاعات و آمار ارائه می‌کند.

این آمار در حالی منتشر شده که ارتش و نیروی دریایی آمریکا استفاده از این اپلیکیشن چینی را به دلیل خطر افشای اطلاعات برای نیرو‌های خود ممنوع کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: «تیک‌تاک» چیست و چرا این روز‌ها جنجالی شده؟تیک تاک و معادل چینی آن در حقیقت اپلیکیشن‌های اشتراک گذاری ویدئو هستند که در سال ۲۰۱۹ میلادی رویهم ۷۴۰ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده اند.

طبق پژوهش این موسسه نخستین اپلیکیشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ میلادی واتس اپ با ۸۵۰ میلیون بار دانلود است.

این آمار نشان می‌دهد تیک تاک در رده بندی پر دانلود‌ترین اپلیکیشن‌های جهان توانسته جایگاه فیس بوک و مسنجر را از آن خود کند.

در گزارش Sensor Tower اشاره شده واتس اپ و تیک تاک جایگاه خود را مرهون جمعیت جوان هند هستند. رشد دانلود واتس اپ در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ میلادی ۳۹ درصد اعلام شده که دلیل اصلی آن کاربران هندی هستند.

از سوی دیگر اپلیکیشن Likee که به شرکت سنگاپوری Bigo تعلق دارد، در ۲۰۱۹ میلادی ۳۳۰ میلیون بار دانلود شده است. نیمی از کاربرانی که این اپلیکیشن را دانلود کرده اند، هندی هستند.

شرکت Sensor Tower با بررسی اطلاعات گوگل پلی استور و اپ استور این آمار را اعلام کرده اند. البته باید در نظر داشت احتمالا ارقام دانلود اپلیکیشن‌ها بالاتر است، زیرا گوگل پلی در چین مسدود شده است.

به نوشته نشریه Tech in Asia، تیک تاک میان پلتفرم‌های اشتراک گذاری ویدئوی کوتاه سروصدای زیادی ایجاد کرد. برخی از شرکت‌های دیگر مانند فیس بوک و اینستاگرام سعی دارند با تیک تاک رقابت کنند. لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qMM خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار تکنولوژی اپلیکیشن تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: در اپلیکیشن اصفهان من، امکان بهره‌مندی شهروندان از سرویس مسیریابی خطوط حمل‌ونقل همگانی به‌صورت مکان‌مند فراهم شده است.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مسیریابی به‌صورت حمل‌ونقل همگانی در اپلیکیشن اصفهان من اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با انتخاب موقعیت فعلی خود یا تعیین مبدا و مقصد مورد نظر، مسیر سفر خود بر روی نقشه را مشخص کنند و با بهره‌وری از این امکان از مسیرهای مختلف حمل‌ونقل همگانی شامل خطوط و ایستگاه‌های اتوبوس آگاه شوند، همچنین با مشاهده گام‌های مسیر، از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: با استفاده از این سرویس، امکان جابه‌جایی شهروندان بر اساس آخرین تغییرات خطوط و ایستگاه‌های اتوبوس در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان فراهم شده است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: مسیرهای مختلف حمل‌ونقل همگانی بین مبدا و مقصد موردنظر با قید جزئیات و شرح گام‌های مسیر، همچنین فاصله بین ایستگاه‌ها و تغییرات خطوط طی سفر به صورت داده‌های مکان‌مند روی نقشه‌های اپلیکیشن «اصفهان من» قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

فردانی بیان کرد: شهروندان می‌توانند اپلیکیشن اصفهان من را از کافه بازار یا از نشانی app.isfahan.ir/dn دانلود یا نسخه تحت وب آن را استفاده کنند.

کد خبر 746500

دیگر خبرها

  • (تصاویر) دومین دادگاه امیر تتلو؛ تتلو به تنظیمات قبلی برگشت!
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • شکست 4-0 منچستریونایتد مقابل اورتون (لیگ برتر انگلیس - 21 آوریل، 2019) / فیلم
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از پنج سال باخت
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از ۵ سال باخت