Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:43:20 GMT

رییس سازمان اطلاعات و امنیت سودان برکنار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۵۷۲۷

رییس سازمان اطلاعات و امنیت سودان برکنار شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «عبدالفتاح برهان» رییس شورای حاکمیتی سودان «جمال عبدالمجید» را به عنوان رییس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور جایگزین «مصطفی دمبلاب» کرد.

شورای حاکمیتی سودان خواستار تغییر ساختار نهاد اطلاعاتی این کشور شد.

خارطوم روز سه شنبه شاهد درگیری شدیدی بود. نیروهای یگان عملیات وابسته به سرویس‌های امنیتی این کشور با تیراندازی از مقرهایشان در مناطق مختلف پایتخت و بستن چند خیابان مهم این شهر شورش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اقدام، نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و با محاصره شورشیان آنان را وادار کردند تا سلاح‌های خود را به زمین بگذارند و تسلیم نیروهای نظامی شوند.

در همین حال برخی شاهدان عینی از شنیدن صدای تیراندازی‌های پراکنده در مراکز نظامی "الریاض" و "کافوری" که قبلا مسدود شده بودند و "سوبا" وابسته به نیروهای امنیت و اطلاعات سودان خبر دادند. این مناطق شاهد درگیری با استفاده از سلاح سنگین بود.

سرلشکر "محمدعثمان الحسین"، رییس ستاد نیروهای مسلح سودان از کشته شدن دو نیروی ارتش و زخمی شدن چهار تن دیگر در جریان درگیری با شورشیان وابسته به دستگاه اطلاعاتی این کشور خبر داد. وی گفت که نیروهای ارتش توانستند این شورش را با کمترین خسارت پایان دهند.

بر اساس گزارش‌ها، اعتراض از سوی برخی کارمندان ستاد عملیات وابسته به دستگاه اطلاعاتی نسبت به مبلغ پاداش پایان خدمت، درچهارچوب بازسازی سرویس اطلاعاتی موجب این شورش شده است.

کشور سودان سال‌ها در حاکمیت ژنرال "محمد عمر البشیر" قرار داشت تا اینکه وی ۲۲ فروردین سال جاری با دخالت ارتش این کشور سرنگون و پس از آن، ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

برچسب‌ها سودان عمر البشیر کودتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان عمر البشیر کودتا سودان عمر البشیر کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات حساس رژیم صهیونیستی هک شد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های عبری‌زبان از حمله هکری گسترده علیه رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: طوفان‌الاقصی| تشدید حمله اسرائیل به منازل مسکونی در شهر رفح

هاآرتص اعلام کرد که هکرها به پایگاه‌های اطلاعاتی حساس رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و وب‌سایتی ایجاد کردند تا اطلاعاتی را که به دست آورده‌اند را منتشر کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1227346 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است
  • اطلاعات حساس رژیم صهیونیستی هک شد
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • سرلشگر باقری: عملیات تمام شد مگر آن که اسراییل ادامه دهد/ مرکز اطلاعاتی و پایگاه هوایی هدف بود نه مراکز جمعیتی یا اقتصادی
  • اسرائیل خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد