Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست هم‌اندیشی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تفاهم نامه‌ای با هدف توسعه تعامل مشترک در زمینه‌های علمی و فناوری به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست ضمن معرفی فعالیت های این مرکز، بر توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مهدی قلعه نوی از آمادگی این مرکز برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: فعالیت‌های این مرکز بر حوزه‌های مختلف از جمله سه حوزه بررسی و اجرای پلتفرم، توسعه کسب و کارهای بین‌المللی و همکاری‌های بین‌المللی تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه سالانه پروژه‌های مشترکی با سایر کشورها اجرا می شود، اضافه کرد: این هدف با تبادل دانشمندان جوان و انجام کارهای پژوهشی دنبال می‌شود، همچنین مکانیزم همکاری‌های بین دانشگاهی از ظرفیت‌هایی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در هر زمینه‌ای از علم که صحبت می‌شود، نام شیراز همواره مطرح است. 

مهرزاد لطفی افزود: هدف و اعتقاد ما رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم است و در این زمینه توانمندی‌ها و ابزارهای لازم فراهم است.

وی بر اهمیت کمک به تولید ثروت به عنوان یکی از نیازهای کشور تاکید کرد. 

معاون مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره اجرای پلتفرم فناوری و پژوهشی با هدف مشارکت اساتید خارج از کشور گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم پل ارتباطی بین اساتید داخل و خارج کشور باشیم.

حسینی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر کیفی فعالیت های خوبی انجام شده است و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیار بالاست.

وی در ادامه بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد.

معاون مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: پلتفرم ارایه شده در این مرکز در قالب حمایت‌های مختلف برای کسانی که از خارج از کشور تمایل دارند در داخل کشور فعالیت کنند اجرا می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از پایگاه‌هایی است که در این زمینه مشارکت دارد و در این راستا زیرساخت‌های لازم برای علاقمندان فراهم شده است. 

  حبیب شریف رییس بنیاد نخبگان استان فارس نیز بر تلاش برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و تعامل بین بخشی در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علم فناوری شیراز علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود