Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:18:31 GMT

دامداران حتما دامهایشان را پلاک‌گذاری کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۶۵۱۵

دامداران حتما دامهایشان را پلاک‌گذاری کنند

محمود ترخاصی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "طرح پلاک‌گذاری دام" مصوبه لازم‌الاجرای هیات وزیران دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: بر این اساس همه دامها در سطح کشور باید به منظور مقابله با پدیده قاچاق دام پلاک‌کوبی و در سامانه‌های سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی ثبت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: کمتر از پنج درصد دام های سبک این شهرستان پلاک گذاری شده اند و دامداران شهرستان باید هر چه زودتر دامهای خود را پلاک کوبی کنند.

ترخاصی افزود: از ابتدای طرح پلاک گذاری دام در خرداد سال جاری تاکنون از مجموع ۹۰ هزار دام سبک شهرستان خوشاب کمتر از پنج درصد و از هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین ۲۰ درصد آنها پلاک کوبی شده اند.
وی ادامه داد: هرگونه جا به جایی دام ها، اعطای مجوز بهداشتی و برخی نهاده های دامی منوط به داشتن پلاک است.
طرح هویت دار شدن دام با کد ۱۵ رقمی بهمن ماه پارسال تصویب و قرار شد پلاک گذاری برای دام‌های سنگین طی ۶ ماه و برای دام‌های سبک طی یک سال اجرا شود که این طرح در خرداد ماه امسال آغاز شد.
خوشاب دارای ۹۰هزار رأس دام سبک و هزار و۵۰۰ رأس دام سنگین است.
سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها خوشاب دامپزشکی خراسان رضوی اتحادیه سراسری دامداران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوشاب دامپزشکی خراسان رضوی اتحادیه سراسری دامداران خوشاب دامپزشکی خراسان رضوی اتحادیه سراسری دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج سنگین سامانه بارشی در بخش نگین کویر

فرماندار شهرستان به اتفاق بخشدار و تعدادی از مدیران ادارات ضمن حضور در سطح بخش نگین کویر از رودخانه فصلی این بخش بازدید کردند.

حسین سعیدنیا در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: کار لایه روبی و تقویت دیوار‌های این رودخانه با دو دستگاه لودر در حال انجام است و فردا هم یک دستگاه بلدوزر اضافه می‌شود.

رییس ستاد مدیریت بحران فهرج همچنین از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مواجهه با خطرات احتمالی خبر داد.

گفتنی است، تداوم بارش و آب گرفتگی معابر و به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان؛ مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان فهرج امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه دو روز پیاپی تعطیل اعلام شد.

با حضور میدانی خبرنگار ما از سطح بخش خوشبختانه تا امشب مشکل خاص و خسارتی به جز جاری شدن مسیل‌ها و تخریب جزئی بعضی از راه‌های روستایی چیزی اعلام نشده است. امیدواریم فردا و با ادامه پیش بینی موج بارشی و مدیریت صحیح و به موقع بتوانیم بدون خسارت و مشکلی از این سامانه عبور کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • موج سنگین سامانه بارشی در بخش نگین کویر
  • بارندگی مدارس زاهدان را تعطیل کرد
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • دام ها در فهرج به مناطق امن جابجا می شوند