Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ گزارش‌ها نشان می‌دهد که پس از گذشت حدود 10 ماه از حمله به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند که موجب جان‌باختن تعداد زیادی از نمازگزاران شد، مشاغل مرتبط با جامعه مسلمانان دیگر رونق سابق خود را ندارند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، با گذشت 10 ماه از حمله مرگبار تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزلند، یکی از سوپرمارکت‌هایی که در خدمت جامعه مسلمانان بود تعطیل شده و یک سوپرمارکت دیگر، احتمالا به فروش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که این فروشگاه‌ها را اداره می‌کنند، می‌گویند که افت تجارت به دلیل کشته‌شدن نان‌آوران ده‌ها خانواده بوده است.

در میان جان‌باختگان حمله تروریستی اسفندماه سال گذشته به مساجد نیوزیلند، نام امجد حمید، متخصص قلب و عروق و پدر دو فرزند در کرایست‌چرچ به چشم می‌خورد که تجارت خانوادگی شرکت غذای مدیترانه‌ای، معروف به مفکو(Mefco) را نیز مدیریت می‌کرد.

از زمان درگذشت وی، برادرش ایمان حمید و خواهرزاده‌اش نور حمید، آنجا را به جای او اداره می‌کردند. خانواده حمید مجبور شده‌اند قیمت‌ها را افزایش دهند و به دلیل عدم کفاف درآمد، این مکان را برای فروش آگهی کنند.

به گفته نور حمید، این تجارت از سال 2017 یعنی هنگامی که به مکان جدیدی در کریست‌چراچ نقل مکان کرده بود، با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، اما پس از حملات به مساجد فروش به طرز چشمگیری کاهش یافت.

وی گفت: ما قبلاً سه برابر نان درست می‌کردیم و همه آن را می‌فروختیم. اکنون هفته‌ای یک بار پخت می‌کنیم و با این وجود همین هم فروش نمی‌رود.

دولت نیوزلند یک بسته کمک و مشاوره مالی به مشاغل آسیب دیده از حملات مساجد ارائه داد. اما این فقط برای کسانی که در نزدیکی مسجد لینوود قرار داشتند اعمال می‌شود که پس از تیراندازی مجبور به تعطیلی شده‌اند و تلاش می‌کنند که پس از آن روی پاهای خود بایستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کرایست چرچ مسلمانان نیوزیلند اسلام در نیوزیلند ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئول حمله تروریستی کابل

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این خالد زدران سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی کرمان
  • آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید
  • شهادت آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • حملات داس رکورد جدید زدند