Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، "سهیل شاهین"، سخنگوی طالبان، امروز(جمعه) گفت، تیم مذاکره طالبان و آمریکا چهارشنبه و پنجشنبه درباره امضای توافقنامه صلح گفت وگو کردند. مذاکرات سازنده بود و در چند روز آینده ادامه دارد.
مذاکرات طالبان و آمریکا برای پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله در افغانستان به خاطر کشته شدن یک سرباز آمریکایی از سوی طالبان در افغانستان، از جانب "دونالد ترامپ" متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویترز به نقل از دو مقام آگاه از روند مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه نوشت، چنانچه طالبان در دوحه با مقامات آمریکایی توافقنامه صلح امضا کند، تشکیلات رهبری طالبان با اعلام آتش بس ۱۰ روزه با سربازان آمریکایی و کاهش حملات علیه دولت افغان موافقت خواهند کرد.

یکی ار فرماندهان طالبان گفت: آمریکا خواستار اعلام آتش بس در جریان مذاکرات صلح بود و ما با این مساله مخالفت کردیم. شورای رهبری ما با اعلام آتش بس در روزی که توافقنامه صلح امضا شود، موافق است.

یکی دیگر از فرماندهان طالبان نیز گفت، تاریخ امضای توافقنامه با آمریکا تعیین و قطعی نشده است اما، انتظار می رود به زودی مشخص شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریما از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

مقامات کاخ ریاست جمهوری افغانستان گفتند که از توافقنامه صلح اطلاعی ندارند.

برچسب‌ها افغانستان مذاکرات صلح ایالات متحده آمریکا گروه طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان مذاکرات صلح ایالات متحده آمریکا گروه طالبان دونالد ترامپ افغانستان مذاکرات صلح ایالات متحده آمریکا گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد