Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، دیوان محاسبات آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مسدود کردن کمک‌های امنیتی به اوکراین، نقض قانون است.

بنابر گزارش این نهاد نظارتی، دفتر مدیریت بودجه که زیر مجموعه‌ای از کاخ سفید است تابستان گذشته از ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراین خودداری کرده که این نقض قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترامپ در حالی این قانون را نقض کرده که کمتر از یکسال قبل از آن، کنگره آمریکا ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراین را تصویب کرده بود.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات آمریکا، رئیس جمهور این قدرت و اختیار را ندارد تا قانونی که در کنگره تصویب شده را نادیده بگیرد یا سعی در اصلاح آن داشته باشد. دولت ترامپ به دلایل سیاسی با نادیده گرفتن ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراین که به تصویب کنگره رسیده بود، قانون را نقض کرده است.

توماس آرمسترانگ، مشاور دیوان محاسبات در این خصوص گفت: رئیس جمهور آمریکا متعهد به اجرای قوانین است. او اجازه نداشته  اولویت‌های سیاسی خود را بر تصمیمات کنگره ترجیح دهد.

نیتا لاولی، نماینده دموکرات نیویورک در کنگره آمریکا و رئیس کمیتۀ تخصیص بودجه مجلس نمایندگان نیز گفت: دولت ترامپ با توقف غیرقانونی تصمیماتی که در کنگره اتخاذ شده قانون را نقض کرده است. اجرای مصوبات کنگره برای امنیت ملی ما حیاتی است. کاخ سفید با این رفتار غیرقانونی امنیت کشور را تهدید کرده است.

بر اساس اسناد منتشر شده، کمتر از دو ساعت پس از گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ژوئیه گذشته دستور توقف کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین صادر شده است.

دیوان محاسیات آمریکا در حالی دولت ترامپ را به نقض قوانین متهم کرده که روز گذشته آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، رسما پرونده استیضاح ترامپ را به سنا تحویل داد تا روند رسمی استیضاح وی در آن آغاز شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استیضاح ترامپ انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده دارو و تجهیزات

سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: باید موضوعات مبتلا به بخش دارو شکافته شده و به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.

وی بیان کرد: بخش‌های مختلف کشور به عنوان قوه عاقله باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اولویت‌گذاری‌ها و تعیین موارد مهم و اولویت دار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام‌گسیختگی در ثبت سفارش دارو است بنابراین باید ثبت سفارش‌ها بر اساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین شده باشد.

دستغیب اظهار کرد: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست، اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم. این کار باعث می‌شود که هم گزارش‌ها واقع‌بینانه‌تر باشد و هم سازمان‌ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص‌ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده دارو و تجهیزات
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد