Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که در جریان حمله موشکی هفته گذشته ایران به پایگاه‌ نظامی عین الاسد در عراق یازده نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، این خبر در حالی اعلام می‌شود که ساعاتی پس از حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق، دونالد ترامپ با انتشار توئیتی که با عبارت «همه چیز خوب است» شروع شد وارد آمدن آسیب جانی و یا زخمی شدن نیروهای نظامی کشورش را جریان این حمله رد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود که حملات موشکی ایران به پایگاه‌های عراق که در آن بخشی از نظامیان آمریکایی به همراه نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش حضور داشتند، هیچگونه کشته و یا زخمی برجای نگذاشته است.

بیل اوربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن تایید زخمی شدن یازده نظامی کشورش در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در استان انبار عراق گفت: با آنکه در حمله هشتم ژانویه ایران به پایگاه عین الاسد هیچیک از نیروهای ارتش آمریکا کشته نشدند اما تعدادی از آنها به دلیل آسیب‌ های مغزی ناشی از اضطراب و هیجان ناشی از انفجارها تحت درمان قرار گرفته و همچنان در حال طی کردن مراحل درمان هستند.»

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه یادآور شد: «چند روز پس از این حمله تعدادی از نیروهای ارتش بنا به احتیاط برای طی مراحل درمان از پایگاه هوایی عین الاسد به یک مرکز پزشکی در شهر لنداشتول واقع در کشور آلمان اعزام و بخش دیگری از نیروها نیز برای همین منظور به پایگاه عریفجان در پایتخت کویت منتقل شدند.»

به گفته کاپیتان بیل اوربن در مجموع یازده نفر تحت درمان آسیب‌های ناشی از حملات موشکی ایران قرار گرفتند که از این میان هشت نفر برای بررسی‌های بیشتر به آلمان و سه نفر به کویت فرستاده شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان ایران درمان عراق کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس هیأت اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول هدف قرار گرفتن پایگاه کالسو در استان بابل هستند.

وی افزود: در تمام حمله‌های قبلی آمریکا و رژیم صهیونیستی دست داشته‌اند اما در خصوص این ماجرا حقیقت پوشانده می‌شود.

الکرعاوی اضافه کرد: نیروهای حشد شعبی تنها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرند و این واقعیت برای همگان آشکار شده است.

وی بیان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که نیروهای حشد شعبی آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن نخست خود می‌دانند. به همین دلیل آمریکا و بازوهای این کشور به دنبال انحلال نیروهای حشد شعبی یا ادغام آنها در نیروهای دیگر هستند. آمریکا به خوبی می‌داند نیروهای حشد شعبی در صف نخست هرگونه جنگ با رژیم صهیونیستی هستند.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تصریح کرد: در حالی که هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور در واشنگتن به سر می‌برد آمریکا یک حمله تجاوزکارانه علیه مقرهای وابسته به نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی در استان بابل انجام داده است.

وی در ادامه افزود: این تجاوز آمریکا یک وقاحت و گستاخی در حق نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شود.

الناشی از هیأت عراقی مستقر در آمریکا خواست یک شکایت علیه مقامات آمریکایی تقدیم شورای امنیت کند تا بدین وسیله کرامت عراق و عراقی‌ها حفظ شود.

کد خبر 6084210

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت ملی اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است