Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی اخیر حضور داشتند، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست ابراز تعجب کرد.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی غم انگیز اخیر حضور داشتند، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جانباختگان اظهار داشت: از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست متعجب شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران جهت تسلای خانواده های داغدار و ابعاد انسانی این حادثه همکاری بسیار روان و فراتر از انتظار با هیات‌های اعزامی این کشورها انجام داده است.

موسوی افزود: برای اطلاع عموم و مردم سایر کشورها اعلام می کنیم که تقریبا همه اجساد شناسایی شده اند و همکاری و بررسی‌های فنی با تشریک مساعی و شراکت همه طرف‌ها در جریان است و این گونه همکاری‌ها تا جایی که از نظر قانون و مقررات امکان داشته باشد توسط نهادهای مختلف کشورمان ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با این‌حال عجیب است که وزیر امور خارجه کانادا یک روز پس از انجام امور اولیه و تداوم شناسایی تقریبا همه اجساد و سایر همکاری‌ها چنین بیانیه ای خوانده و بیش از آن خواستار دسترسی کنسولی می شود که در همان روز اول حادثه صرفا بخاطر ابعاد انسانی این قضیه اعطا شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته به طرق مختلف به دولت کانادا اعلام کرد صرف نظر از چگونگی شرایط روابط سیاسی دو کشور، با توجه به اینکه روابط کنسولی با حقوق افراد در ارتباط است به مصلحت اتباع دو کشور است که نمایندگی‌های کنسولی در دو کشور فعال باشند ولیکن دولت وقت کانادا بخاطر مسائل سیاسی و همراهی با آمریکا برای فشار به شهرواندان ایران و ایرانی تبارها حتی حاضر به گفتگوی مستقیم در این رابطه نشد و اکنون هم معلوم نیست با چه انگیزه‌ای این اظهار نظرها و طلبکاری‌ها انجام می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در پایان تاکید کرد: ما از همه طرف‌ها درخواست می کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم انگیز را دستاویز مطامع و ژست‌های سیاسی نکنند و بخاطر خانواده های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی حاشیه ای که در حال انجام است به پایان برسد.

لینک کوتاه: asriran.com/002yVT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی وزارت خارجه نشست لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به رنگ حمایت و همدلی در خانواده

همکاری در امور خانه یکی از ستون‌های اصلی زندگی زناشویی شاد و موفق است؛ زمانی که زوجین در انجام کارهای خانه دوشادوش یکدیگر قدم برمی‌دارند، بار مسئولیت‌ها سبک‌تر شده، حس همدلی و تعلق خاطر افزایش می‌یابد و عشق و احترام متقابل در خانه موج می‌زند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، زندگی مشترک، یک شراکت دو نفره است که در آن، زن و شوهر باید در تمام ابعاد زندگی، همراه و پشتیبان یکدیگر باشند؛ یکی از مهم‌ترین عرصه‌های این شراکت، امور مربوط به خانه و خانواده است، در گذشته، تصور رایج بر این بود که وظایف خانه‌داری به طور کامل بر عهده زنان است، اما با تغییر سبک زندگی و افزایش حضور زنان در جامعه، ضرورت همکاری زوج‌ها در انجام کارهای منزل بیش از پیش احساس می‌شود.

همکاری زوج‌ها در امور خانه، فواید متعددی برای زندگی مشترک به همراه دارد، این امر نه تنها به زن و شوهر کمک می‌کند تا بار مسئولیت‌ها را به طور عادلانه تقسیم کنند، بلکه موجب ایجاد صمیمیت و همدلی بیشتر بین آنها می‌شود.

کمک مردان در کارهای منزل از فشار و استرس زنان جلوگیری می‌کند

فاطمه رضازاده، روان‌شناس و مشاور خانواده در خصوص مزایای همکاری زوج‌ها در امور خانه اظهار می‌کند: انجام کارهای خانه به تنهایی، می‌تواند برای هر دو نفر خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد، اما با تقسیم وظایف بین زن و شوهر، این بار سبک‌تر شده و هر دو نفر می‌توانند زمان بیشتری را برای استراحت و تفریح خود داشته باشند.

وی ادامه می‌دهد: زمانی که زن و شوهر در کنار هم کار می‌کنند، به طور مستقیم با سختی‌ها و چالش‌های یکدیگر آشنا می‌شوند، این امر موجب می‌شود تا آنها نسبت به یکدیگر همدلی و درک بیشتری پیدا کنند.

این روان‌شناس تصریح می‌کند: همکاری در انجام کارهای خانه، فرصتی برای زن و شوهر فراهم می‌کند تا در کنار هم وقت بگذرانند و با یکدیگر صحبت کنند و این منجر به تقویت صمیمیت و روابط عاطفی بین آنها خواهد شد.

وی می‌گوید: فرزندان با مشاهده همکاری پدر و مادر در انجام کارهای خانه، یاد می‌گیرند که چگونه مسئولیت‌های خود را به عهده بگیرند و به دیگران کمک کنند، همچنین زمانی که زن و شوهر در کنار هم برای ساختن و حفظ خانه تلاش می‌کنند، حس تعلق خاطر بیشتری به زندگی مشترک خود پیدا می‌کنند.

رضازاده بیان می‌کند: انجام تمام وظایف خانه و خانواده به تنهایی، می‌تواند فشار و استرس زیادی به زنان شاغل یا خانه‌دار وارد کند؛ کمک مردان در کارهای منزل، این بار سنگین را سبک‌تر می‌کند و به زنان فرصتی برای استراحت و رسیدگی به خود می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: تحقیقات نشان داده است که زنانی که در انجام کارهای منزل تنها هستند، بیشتر در معرض افسردگی، اضطراب و خستگی قرار دارند؛ در مقابل، زنانی که از حمایت همسر خود در انجام کارهای خانه برخوردارند، شادتر و سالم‌تر هستند.

یک تشکر ساده؛ انگیزه‌ای برای ادامه همکاری و حس رضایت است

رضازاده با اشاره به راهکارهایی برای افزایش همکاری زوج‌ها در امور خانه اظهار می‌کند: اولین قدم برای افزایش همکاری زوج‌ها در امور خانه، گفت‌وگوی صریح و صادقانه با همسرتان بر سر تقسیم وظایف است؛ زن و شوهر باید با یکدیگر صحبت کنند و مشخص کنند که هر کدام چه وظایفی را می‌توانند بر عهده بگیرند، بنابراین درباره انتظارات، توانایی‌ها و محدودیت‌های یکدیگر صحبت کنید، به یکدیگر گوش دهید و سعی کنید دیدگاه و احساسات یکدیگر را درک کنید.

وی اضافه می‌کند: شرایط زندگی در حال تغییر است و ممکن است گاهی اوقات یکی از زوجین به دلیل شرایط کاری یا شخصی، زمان و توانایی کمتری برای انجام وظایف خانه داشته باشد؛ در چنین مواقعی انعطاف‌پذیری و درک متقابل حرف اول را می‌زند، از این رو لازم است که زن و شوهر در تقسیم وظایف خود انعطاف‌پذیری نشان دهند.

این روان‌شناس تصریح می‌کند: از زحمات و تلاش‌های همسرتان در انجام کارهای خانه قدردانی کنید؛ یک تشکر ساده و یا انجام دادن کار مورد علاقه همسرتان، می‌تواند انگیزه او را برای ادامه همکاری افزایش دهد، همچنین از یکدیگر به خاطر انجام کارهای خانه تشکر و قدردانی کنید، این امر موجب احساس ارزشمندی و مورد احترام بودن برای هر دو نفر می‌شود.

وی در ادامه می‌گوید: زن و شوهر می‌توانند با یکدیگر برنامه‌ریزی کرده و مشخص کنند که چه زمانی باید چه کاری انجام شود و این می‌تواند به آنها کمک کند تا از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری شود، همچنین آنها می‌توانند از فرزندان خود نیز در انجام کارهای خانه کمک بخواهند تا حس مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرند.

رضازاده می‌گوید: انجام تمام وظایف خانه و خانواده به تنهایی، می‌تواند فشار و استرس زیادی به زنان شاغل یا خانه‌دار وارد کند؛ کمک مردان در کارهای منزل، این بار سنگین را سبک‌تر می‌کند و به زنان فرصتی برای استراحت و رسیدگی به خود می‌دهد.

کمک مردان در کارهای خانه نشانه‌ای از احترام و تعهد به همسر و خانواده است

وی اظهار می‌کند: کمک مردان در کارهای خانه نشانه‌ای از عشق، احترام و تعهد به همسر و خانواده است؛ زمانی که در کنار همسرتان برای ساختن خانه‌ای گرم و صمیمی تلاش می‌کنید، پیوندتان عمیق‌تر شده و زندگی زناشویی‌تان شادتر و پویاتر خواهد شد، بنابراین با تقسیم عادلانه وظایف منزل، می‌توانید زندگی مشترکی شادتر، سالم‌تر و موفق‌تر داشته باشید.

این روان‌شناس ادامه می‌دهد: انجام کارهای خانه همیشه خسته‌کننده و یکنواخت نیست، با کمی خلاقیت می‌توانید آنها را به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل کنید، به عنوان نمونه می‌توانید باهم آشپزی کنید یا انجام امور خانه را با همکاری فرزندان خانواده و تشویق آنها به همکاری و مسئولیت‌پذیری در فضایی شاد و صمیمی انجام دهید.

با این اوصاف؛ همکاری زوج‌ها در امور خانه، یک ضرورت برای داشتن یک زندگی مشترک شاد و موفق است؛ با کمی تلاش و برنامه‌ریزی، می‌توانید این امر را به یک برنامه‌ریزی همیشگی تبدیل کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید؛ به یاد داشته باشید که صبر و حوصله، شوخ‌طبعی و ایجاد فضایی شاد و صمیمی در خانه، می‌تواند همکاری در امور خانه را به تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز تبدیل کند.

کد خبر 744960

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت