Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نادر دهقانی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه روز گذشته(پنج‌شنبه) نخستین فرزند مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان به نام سپهر متولد شد. وی تاکید کرد: خدا را شاکر هستیم برای اولین بار در لرستان یکی از مطالبات مردم در حوزه تخصصی ناباروری به نتیجه رسید.
وی اظهار داشت: ناباروری یکی از موضوعات بسیار مهم کشور است و بر اساس اسناد بالا دستی برای افزایش جمعیت و کاهش نرخ ناباروری باید تلاش کنیم که این مراکز در کشور تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقانی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان یکی از بهترین و مجهزترین مراکز کشور است و به جرات می‌گویم به لحاظ تجهیزات تخصصی، نیروی انسانی و فضای فیزیکی کم‌نظیر بهره می‌برد.
وی بیان کرد: علاوه بر متولد شدن نخستین فرزند مرکز درمان ناباروری لرستان، روز گذشته اولین عمل جراحی مردان هم انجام شد.

برچسب‌ها پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌ سینا جهاد دانشگاهی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی لرستان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی

 مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در نخستین فرزندآوری به ترتیب ۳۲.۱ و ۲۷.۳ سال بوده است.

به گزارش ایرنا از ثبت احوال، بر اساس آمارهای موجود میانگین سن پدر در نخستین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲.۱ سال بوده است.

میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال است.

در سال ۱۴۰۲ در بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

همچنین بر اساس گزارش این مرکز میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با ۲۷.۳ سال بوده است.
در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴.۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در نخستین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

 در سال ۱۴۰۱ بیشترین میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با ۳۰.۲ سال و کمترین آن  مربوط به استان و سیستان و بلوچستان ۲۲.۷ سال بود.

همچنین در این سال بیشترین میانگین سنی پدران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران ۳۴.۴ سال و کمترین مربوط به سیستان و بلوچستان ۲۷.۱ ثبت شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند