Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - این آمار نشان می‌دهد تیک‌تاک در رده بندی پر دانلودترین اپلیکیشن‌های جهان توانسته جایگاه فیس‌بوک و مسنجر را از آن خود کند.
طبق آمار یک موسسه اپلیکیشن تیک‌تاک و نسخه چینی آن در ۲۰۱۹ حدود ۷۴۰ میلیون بار دانلود شده‌اند. به این ترتیب تیک تاک با کنار زدن فیس‌بوک و مسنجر دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، تحقیقات Sensor Tower نشان می‌دهد اپلیکیشن تیک‌تاک و معادل چینی آن(Douyin) با کنار زدن فیس‌بوک و مسنجر، در رده دوم پر دانلودترین اپلیکیشن‌های ۲۰۱۹ میلادی قرار گرفته‌اند.

Sensor Tower شرکتی است که در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل اطلاعات و آمار ارائه می‌کند.

این آمار در حالی منتشر شده که ارتش و نیروی دریایی آمریکا  استفاده از این اپلیکیشن چینی را به دلیل خطر افشای اطلاعات برای نیروهای خود ممنوع کرده‌اند.

 تیک تاک و معادل چینی آن در حقیقت اپلیکیشن‌های اشتراک گذاری ویدئو هستند که در سال ۲۰۱۹ میلادی رویهم ۷۴۰ میلیون بار  در سراسر جهان دانلود شده‌اند.

طبق پژوهش این موسسه نخستین اپلیکیشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ میلادی واتس‌اپ با  ۸۵۰ میلیون بار دانلود است.

این آمار نشان می‌دهد تیک‌تاک در رده بندی پر دانلودترین اپلیکیشن‌های جهان توانسته جایگاه فیس‌بوک و مسنجر را از آن خود کند.

در گزارش Sensor Tower اشاره شده واتس‌اپ و تیک‌تاک جایگاه خود را مرهون جمعیت جوان هند هستند. رشد دانلود واتس‌اپ در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ میلادی ۳۹ درصد اعلام شده که دلیل اصلی آن کاربران هندی هستند.

از سوی دیگر  اپلیکیشن Likee که به شرکت سنگاپوریBigoتعلق دارد،در ۲۰۱۹ میلادی ۳۳۰ میلیون بار دانلود شده است. نیمی از کاربرانی که این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند، هندی هستند.

شرکت Sensor Tower  با بررسی اطلاعات گوگل پلی استور و اپ استور این آمار را اعلام کرده اند. البته باید در نظر داشت احتمالا ارقام دانلود اپلیکیشن‌ها بالاتر است زیرا گوگل پلی در چین مسدود شده است.

به نوشته نشریه Tech in Asia،  تیک تاک میان پلتفرم‌های اشتراک گذاری ویدئوی کوتاه سروصدای زیادی ایجاد کرد. برخی از شرکت‌های دیگر مانند فیس‌بوک و اینستاگرام سعی دارند با تیک تاک رقابت کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: واتس اپ دانلود تیک تاک نرم افزار پیام رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ

واتس‌اپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است به ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مردم فلسطین در غزه کمک کرده است.

به گزارش مشرق، برخی اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد شرکت متا که مالک فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام است، از طریق گروه‌های خانوادگی واتس‌اپ اطلاعاتی در مورد تحرکات فلسطینی‌ها برای هدف قرار دادن آن‌ها و خانواده‌هایشان در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.

گفته می‌شوند اسرائیل از سامانه‌ای مجهز به هوش مصنوعی به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینیان در غزه و سپس هدف قرار دادن آن‌ها استفاده می‌کند؛ سامانه‌‎ای که ۳۷ هزار فلسطینی را زیرنظردارد.

آمریکا درحالی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان به ارتش اسرائیل برای کشتار مردم غزه کمک می‌کند که اخیرا فشار مضاعفی برای محدودسازی شبکه اجتماعی «تیک تاک» وارد کرده است.

اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که براساس آن اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» اقدام مجلس نمایندگان آمریکا علیه این شبکه اجتماعی را برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.

این شبکه اجتماعی که کاربران آن موضوعات مربوط به فلسطین و کشتار و به شهادت رساندن مردم و کودکان غزه را به نمایش می‌گذارند ضمن تنویر و آگاه سازی افکارعمومی جهان باعث ایجاد چالش برای ایالات متحده و کشورهای اروپایی شده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی عنوان کرده است.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی با اشاره به خطرات این شبکه اجتماعی تاکید می‌کنند که چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد؛ اتهامی که تیک تاک آن را رد می‌کند اما خود آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان علیه مردم دنیا از جمله فلسطینیان استفاده می‌کنند.

این موارد به خوبی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی و پیامرسانان به ابزاری برای جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی آمریکا و غرب تبدیل شده اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ