Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سعید امیری مسئول شاخص‌های ارزیابی راهبردی ستاد فناوری نانو، با بیان اینکه تعداد مقالات ISI در سال ۲۰۱۸ به ۵۵ هزار و ۵۷۰ مقاله رسیده است، گفت: با اینکه چند ماه از سال جدید میلادی می‌گذرد؛ مقالات سال قبل به تدریج و آرام‌ آرام با یک رشد و سرعت کمتری به روز می‌شوند که حدود ۲ ماه زمان می‌برد تا بانک تولیدات ثابت شود و ایران در سال ۲۰۱۹، ۵۸ هزار و ۱۶۰ مقاله دارد که در حال حاضر با این آمار شاهد رشد ۶ درصدی مقالات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول شاخص‌های ارزیابی راهبردی ستاد فناوری نانو افزود: سهم مقالات ایران به نسبت مقالات دنیا کم نشده و به طور مثال اگر ایران در سال ۲۰۱۸، ۲.۵ درصد از مقالات کل دنیا را در بر گرفته بود ولی در حال حاضر در سال ۲۰۱۹ ، ۲.۵۱ مقاله دارد که شاهد یک رشد کمی از نظر سهمی هستیم.

به گفته امیری، در مقالات نانو وضعیت کشورمان تا حدودی بهتر است و می‌توان گفت که در سال ۲۰۱۸، ۱۰ هزار و ۲۴۰ مقاله داشتیم و امسال چیزی حدود ۱۰ هزار و ۸۵۰ مقاله داریم که پیش‌بینی می‌شود تعداد این مقاله‌ها ظرف ۳-۲ ماه آینده به ۱۱ هزار و ۵۰۰ مقاله برسد و نزدیک به ۶ تا ۸ درصد رشد را در این زمینه شاهد هستیم.

مسئول شاخص‌های ارزیابی راهبردی ستاد فناوری نانو خاطرنشان کرد: از نظر برآورد و بررسی می‌توانیم به صورت رسمی بگوییم که در سال گذشته نه تنها افتی در تولیدات علمی نداشته‌ایم بلکه از نظر کمی و تعداد مقالات رشد هم داشته‌ایم به طوری که اگر آمار تا ۳ ماه آینده ثابت شود، شاهد رشد ۸ درصدی در مقالات علمی خواهیم بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

169 / 167 تولید مقاله علم وفناوری فناوری نانو تولیدات علمی شاخص‌های ارزیابی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید مقاله علم وفناوری فناوری نانو تولیدات علمی شاخص های ارزیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس گفت: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور بیان کرد: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی گفت: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

اسدپور با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی همایش هم گفت: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشور‌های عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

علی اکبر کیانی افزود: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی