Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:31:26 GMT

جزئیات زلزله ۴.۵ ریشتری سنگان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۸۶۸۷

جزئیات زلزله ۴.۵ ریشتری سنگان خراسان رضوی

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی جزئیات زلزله ۴.۵ ریشتری سنگان ( خراسان رضوی) در عمق ۸ کیلومتری را اعلام کرد و گفت:‌این زلزله آسیبی به مراکز جمعیتی وارد نکرد. ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌اللهی با بیان این‌که زلزله سنگان صبح امروز ساعت 7:23 دقیقه  در سنگان خراسان رضوی و در عمق 8 کیلومتری روی داد، اظهار کرد: به‌دنبال زلزله 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 ریشتری 12 دی‌ماه سنگان، 69 پس لرزه‌ با قدرت 2.5 ریشتر به بالا واقع در مرز استان خراسان رضوی و استان خراسان جنوبی در حوالی شهرستان خواف استان خراسان رضوی رخ داده است.

وی ادامه داد: امروز هم پس لرزه نسبتا بزرگی با بزرگای 4.5 ریشتر در امتداد شرق گسل دشت‌بیاض در جنوب خراسان رضوی به وقوع پیوست. این گسل در منطقه قائنات استان و در سال های گذشته با زلزله‌هایش تلفات جانی فراوانی را ثبت کرده است.

وی افزود: پس لرزه امروز خوشبختانه در منطقه کم تراکم و خالی از جمعیت رخ داد و خسارات و آسیبی وارد نکرد. حتی در زلزله دو هفته پیش با بزرگای 5.8 سنگان نیز تلفات و خسارات جدی نبودند و تنها چندین تونل و محل نگهداری احشام روستایی آسیب دیدند که به دلیل کم جمعیتی بود.

به گفته رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در پس لرزه امروز فقط مراکز جمیعتی به این پس لرزه دو روستای چاه زول و نهور هستند که در فاصله 20 کیلومتری از محل رومرکز زلزله قرار داشته و به همین دلیل آسیبی به مراکز جمعیتی وارد نیامد.

زلزله 4.5 ریشتری سنگان در خراسان رضوی را لرزاند

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط خراسان رضوی زلزله

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی زلزله خراسان رضوی زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع زمین لرزه ای در دقایقی پیش در بخش مرزن آباد چالوس گفت: این بلای طبیعی طبق گزارش های دریافتی تاکنون خسارتی نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله سه ریشتری، ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در عرض جغرافیایی ۳۶.۴۰۵ و طول ۵۱.۳۲۰ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در بخش مرزن آباد چالوس رخ داده است.

حسینعلی محمدی شیر کلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه در مورد این زمین لرزه در گفت و گویی گفت: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی جانی و مالی ناشی از زلزله در این بخش از توابع شهرستان چالوس از سوی مسوولان محلی دریافت نشده است.

محمدی شیر کلایی اظهار کرد: با این وجود بررسی های کارشناسی از سوی نیروهای مدیریت بحران در منطقه ادامه دارد و چنانچه گزارشی از میزان خسارت های احتمالی برسد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه زمین لرزه بیش از سه ریشتری در زمان یاد شده پس لرزه هایی به همراه نداشت، اما نیروهای مدیریت بحران استان در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت وقوع خسارت بتوانند کمک رسانی به خسارت دیدگان احتمالی داشته باشند.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی و جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر در مسیر جاده پرتردد کرج چالوس محدوده کندوان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند / جزییات