Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت با اخباری درباره «آخرین جزئیات از لایحه تعطیلات زمستانی مدارس»، «بنزین سهمیه‌ای به راهبران آموزشی اختصاص می‌یابد» و «برگزاری المپیک بازی‌های تشکیلاتی در پاییز ۹۹ » سپری شد.

آخرین جزئیات از لایحه تعطیلات زمستانی مدارس

حسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی مدارس گفت: قانونی در مجلس داریم که به موجب آن زمان شروع آغاز سال تحصیلی را مشخص کرده است اما سال گذشته لایحه‌ای را به دولت تقدیم کردیم که این اختیار به آموزش و پرورش واگذار شود و با توجه به اینکه مناطق مختلف آب و هوایی داریم زمان‌های شروع سال تحصیلی متفاوت باشد اما این لایحه به سرانجام نرسید و در صدد هستیم آن را مجددا احیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر این اختیار آغاز سال تحصیلی به آموزش و پرورش داده شود امکان پیدا می‌کنیم تا با جابه جا کردن زمان آغاز سال تحصیلی موعدی را در زمستان پیش‌بینی کنیم که تحت عنوان تعطیلات زمستانی باشد اما اگر آغاز سال تحصیلی هم زمان باشد و پایان آن هم خرداد ماه در نظر گرفته شود، چرا که اعمال تعطیلات تابستانی اجرای برنامه درسی را ناقص می‌کند، باید توجه داشت که دولت موافق لایحه است و باید در مجلس به نتیجه برسیم.

بنزین سهمیه‌ای به راهبران آموزشی اختصاص می‌یابد

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت تخصیص بنزین به سرویس مدارس و معلمان مناطق محروم اظهار کرد: آنچه در حوزه انجمن اولیا و مربیان مورد توجه قرار گرفته و پیگیری می‌شود مربوط به حوزه دانش‌آموزی است، اما درخواست‌های بسیار از سوی معلمان و به ویژه راهبران آموزشی برای اختصاص سهمیه بنزین هم داشتیم.

او ادامه داد: با توجه به قول مساعد آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به راهبران آموزشی، این موضوع از طریق آموزش و پرورش هم پیگیری شد و قرار بر این است تا سهمیه بنزین به آنها اختصاص یابد و میزان آن مشابه سرویس مدارس، ۱۲۰ لیتر در ماه باشد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به وضعیت اختصاص سهمیه بنزین به سرویس مدارس اشاره و اظهار کرد: ۵۵ هزار خودرو سهمیه دریافت کردند یعنی ۲۲۲ هزار تومان برای یک ماه و هفت روز آنها پرداخت شد همچنین اطلاعات ۳۰ هزار خودرو ناقص بود که بعد از رفع نقص در سامانه ثبت می‌شوند.

افت ۴۰ درصدی کمک‌های مردمی به مدارس نسبت به سال گذشته

مجتبی زینی وند  رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره وضعیت درآمدی حاصل از شورا‌ها گفت: از محل کمک‌های داوطلبانه مردمی به مدارس در سال ۹۷ به نسبت سال قبل افت ۴۰ درصدی داشتیم، اما از محل برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در مدارس غیردولتی، درآمد ۱۰۶ میلیارد و ۵۳۴ میلیون در سال ۹۶ داشته ایم که نسبت به سال گذشته، رشد ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: از مجموع درآمد‌ها نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش ۲۷ درصدی هستیم و در دو بند از محل منابع درآمدی افت داشتیم که بند ۲ ماده ۱۱ و بخش بعدی ماده ۱۶ است، اما چون در حال تدوین آیین نامه در ماده ۱۶ هستیم در سال ۹۸ در ماده ۱۶ و ۱۸ شاهد رشد خواهیم بود.

برگزاری المپیک بازی‌های تشکیلاتی در پاییز ۹۹

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: باید بستری فراهم کنیم که دانش آموزان از سابقه فعالیت تشکلی بالایی برخوردار باشند؛ بر همین اساس یکی از برنامه‌های مهم بازی‌های گروهی و تشکیلاتی است که از سال ۹۹ عرضه می‌شود.

او افزود: سازوکار‌های فعلی در نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر کنکور و نمره است، هیچگاه مهارت کار گروهی را تقویت نمی‌کنیم و به همین دلیل طراحی بازی‌های گروهی را داشتیم و المپیک بازی‌های گروهی را پاییز ۹۹ در متوسطه اول اجرا می‌کنیم.

تاریخی به طراحی منظومه فکری نوجوان اشاره کرد و گفت: در این منظومه مشخصات دانش آموز در تراز انقلاب آمده است.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه یکی دیگر از دستاورد‌های ۴۰ سال گذشته توجه به تفاوت‌های دختران و پسران است، گفت: الگوی تعالی دختران با این هدف طراحی شد که تفاوت جسمی نه تنها در جسم بلکه در تربیت و نوع رفتار بروز می‌کند و برنامه‌هایی از قبیل لشگر فرشتگان در این زمینه داشتیم.

نیاز به ۵۰ مدرسه در منطقه ۲۲ پایتخت

علی شهری مدیر کل نوسازی مدارس تهران درباره وضعیت تامین فضای آموزشی در منطقه ۲۲ پایتخت که با مشکل کمبود زمین با کاربری آموزشی مواجه است، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با شهرداری و کمیسیون عمران شورای شهر داشتیم مقرر شد شهرداری ۵ زمین با کاربری آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

او ادامه داد: با توجه به ضرورتی که برای تامین فضای آموزشی در منطقه ۲۲ وجود دارد باید تا پایان سال ۹۸ وضعیت مالکیت زمین مشخص شود و به نتیجه برسد.

مدیر کل نوسازی مدارس تهران با اشاره به اینکه در منطقه ۲۲، ۵۰ فضای آموزشی نیاز است، گفت: این تعداد مدرسه در تمام مقاطع تحصیلی و با ۱۵ کلاس می‌تواند مشکل کمبود فضای آموزشی را به شرط آنکه هر کلاس سرانه دانش آموزی ۳۰ نفره داشته باشد را برطرف کند.

اما و اگر‌های معافیت‌های مالیاتی مدارس و مراکز غیردولتی

محمد صالح مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی درباره فعالیت برخی معلمان در فضای مجازی و دریافت مالیات از این افراد اظهار کرد: تعیین تکلیف افرادی که به عنوان معلم در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در قبال خدمات ارائه شده مبلغی دریافت می‌کنند بر عهده آموزش و پرورش نیست و باید در این مورد قانونی وضع شود که برای این افراد تعیین تکلیف کنند.

او ادامه داد: مدارس غیردولتی هم از پرداخت مالیات معاف بوده و مراکز ۴ درصد از شهریه خود را به خزانه واریز می‌کنند، اما درمورد گردش مالی بالایی که به این مدارس و مراکز نسبت داده می‌شود بخش عمده آن به چاپ کتاب برمی‌گردد.

صالح بیان کرد: برای فعالیت در حوزه کتاب مجوز از وزارت ارشاد دریافت می‌شود و افراد دارای مجوز طبق قوانین این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

تعمیرات اساسی مدارس آسیب‌دیده، نیازمند یاری خیرین است

مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در کارگروه ویژه رسیدگی به فضا‌های آموزشی مناطق سیل‌زده در استان‌های جنوبی کشور بیان کرد:خوشبختانه هیچ فضای آموزشی تخریب نشده، آسیب‌ها در حوزه فضا‌های آموزشی عمدتاً نیازمند تعمیرات اساسی یا جزئی است، اما با توجه به اینکه این حادثه موجب از بین رفتن زیرساخت‌ها و کاهش استحکام برخی مدارس قدیمی شده، نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی بسیاری از ساختمان‌های فضا‌های آموزشی نیز هستیم.

او گفت: با بسیج کردن خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز که همواره به عنوان یکی از بازو‌های توانمند دولت در بحران‌ها همراه مردم و دولت بوده‌اند؛ با جذب مشارکت‌های مردمی بتوان بخشی از مشکلات فضا‌های آموزشی این مناطق را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش تقویم آموزشی راهبران آموزشی فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد حبیبی نیا عصر شنبه در جمع خبرنگار مهر اظهار کرد: رویداد «الف تا» با هدف شناسایی، ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب و همچنین انتشار آن‌ها در حال برگزاری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: نظر به استقبال گسترده از رویداد «الف تا»، مهلت ثبت تجربیات تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است.

مشاور راهبری تحول مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: یکی از خلأهای موجود در نظام آموزشی، بحث گفتمان سازی مقوله تحول بوده است.

حبیبی نیا ادامه داد: در راستای گفتمان سازی تحولی، نیز یکی از موضوعات مهم، ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری تجارب تحولی است.

وی خاطر نشان ساخت: بدین سبب رویداد بین المللی «الف تا» برای ایجاد بستر لازم در جهت تحول در نظام تعلیم و تربیت پا به عرصه وجود گذاشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به تشریح اهداف این رویداد بین المللی پرداخت و اظهار کرد: این رویداد بین المللی با سه هدف الگو سازی و قله سازی، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود، با توجه به وحدت بخشی جشنواره‌های معلمان و مدیران واحدهای آموزشی مانند؛ الگوها و روش‌های تدریس، تجارب برتر تربیتی و جشنواره‌های یاددهی - یادگیری در وزارت آموزش و پرورش، تمامی همکاران فرهنگی می‌توانند تجارب خود را حول هر یک از محورها در وبگاه «الف تا» ثبت کنند.

کد خبر 6083856

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • پیگیری اختصاص عوارض ساخت و ساز در شهرک‌های مسکونی به آموزش و پرورش در گلستان
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد