Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از امکانات مهندسی سپاه برای برقراری ارتباط برخی روستا‌های سیل زده، واکنش موسوی به نشست پنج کشوری که اتباع آنها در هواپیمای اوکراینی بودند، رهبری: حوادثی درس‌آموز در این ۲ هفته برای ما پیش آمد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، استفاده از امکانات مهندسی سپاه برای برقراری ارتباط برخی روستا‌های سیل زده،  واکنش موسوی به نشست پنج کشوری که اتباع آنها در هواپیمای اوکراینی بودند، رهبری: حوادثی درس‌آموز در این ۲ هفته برای ما پیش آمد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۷ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که سپاه را بی اعتبار کنند/ آمريکا چشم به جنبه رواني تحريم ها دارد

سیدمصطفی خوش چشم شب گذشته (پنجشنبه 26 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع بررسی رویکرد آمریکا در قبال ایران و منطقه اختصاص داشت با اشاره به اینکه توطئه‌های اخیر آمریکا با شهادت حاج قاسم آغاز شد و به دنبال آن همچنان ادامه دارد، گفت: آمریکایی‌ها بیش از ۱۵ سال است از راهبرد مهار جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

 

تحلیل گر مسائل بین الملل با اشاره به انهدام پهپادهای آمریکا از سوی ایران گفت: وقتی پهپاد آن‌ها را زدیم و هیچ اقدامی نکردند به بلوف روی آوردند و وقتی عین الاسد را زدیم فهمیدیم که اهل بلوف هستند. وقتی به این نتیجه رسیدند که اقداماتشان در حوزه سخت هزینه دارد به دنبال عملیات نرم و عملیات روانی، ​ سیاسی و اقتصادی از طریق مداخله ارزی، جاسوسی اقتصادی و کوچ دادن سرمایه‌ها افتادند تا فشار حداکثری به نظام ما وارد کنند.

 

خوش چشم در ادامه با بیان اینکه با همه این شرایط وقتی به ترور سردار سلیمانی روی آوردند متعجب شدیم که چرا در حوزه سخت اقدام کردند، گفت: در موضوع سقوط هوایپمای اوکراینی مشخص شد که این اقدام سخت، تلفیقی از اقدامات نرم را در پی دارد. آنها به دنبال تضعیف ما از طریق اقدامات جانبی هستند و خواستند با ترور سردار سلیمانی ما را دچار شوک و اندوه کنند تا اعتقادمان به مقاومت منطقه‌ای تضعیف شود و از این طریق ما را به میز مذاکره بکشانند.

 

آمريکا سناریوی بي دولت سازي در منطقه را دنبال می کند/ آمريکا می خواهد ضرباتی که در عین الاسد خورده به فراموشی سپرده شود

سید علیرضا صدرالحسینی شب گذشته (پنجشنبه 26 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع بررسی رویکرد آمریکا در قبال ایران و منطقه اختصاص داشت به تحلیل اقدامات آمریکا در سطح منطقه با سناریوی بی دولت سازی در منطقه پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها در منطقه در سه سطح اقدام می‌کنند که یکی در سطح دولت هاست. آنها می ‌خواهند دولت‌های مقاومت را با مشکل مواجه کنند که نمونه طراحی هایشان را در عراق، لبنان و پس از آن در ایران دیدیم.

 

کارشناس مسائل منطقه در بررسی دومین سطح اقدامات آمریکایی ها در منطقه گفت: آنهاذ در سطح دوم به دنبال ایجاد اغتشاشات هستند که در عراق ایجاد کردند و در لبنان هم تا حدی موفق شدند و در ایران هم در آبان ماه تحرکاتی انجام دادند و در سطح سوم به دنبال ترور فرماندهان ارشد مقاومت هستند که ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نمونه‌ای بود و برای ترور عبدالملک الحوثی هشدار دادند و نتانیاهو رسماً درباره سید حسن نصرالله اعلام کرد که در فهرست ترور است.

 

وی با اشاره به اقدامات آمریکایی ها در لیبی گفت: آنها در لیبی مدل موفقی در بی دولت سازی پیدا کردند و نفت لیبی را بدون نظارت دولت می‌برند و از این طریق و با ایجاد فتنه و کودتا‌های مخملی به منافع خود رسیدند و تلاش می‌کنند در ادامه اهداف خود به گونه‌ای عمل کنند که امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه تامین شود و آن‌ها مجدد به دنبال مطرح کردن بحث خاورمیانه بزرگ هستند.

 

واعظی: شنیدن خبرسقوط هواپیمای اوکراینی برای همه ایرانیان دردناک بود

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با حضور در منزل خانواده مرحومه مریم ملک از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به نمایندگی از رئیس جمهور با خانواده این جانباخته سانحه سقوط هواپیمایی مسافربری اوکراینی دیدار کرد.

 

واعظی در این دیدارکه شامگاه پنجشنبه انجام شد اظهارداشت: شنیدن خبرسقوط هواپیمای اوکراینی برای همه ایرانیان تلخ و دردناک بود.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در این دیدار ضمن اظهار همدردی با خانواده‌ قربانی این حادثه دردناک، برای آن مرحومه از درگاه الهی، غفران و رحمت الهی، و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

 

استفاده از امکانات مهندسی سپاه برای برقراری ارتباط برخی روستا‌های سیل زده

سردار دریادار علی تنگسیری شب گذشته (پنجشنبه 26 دی) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروی دریایی سپاه برای مناطق آسیب دیده از سیل اخیر در کشور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در هر 2 استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان مستقر شده است، گفت: نیروی دریایی سپاه با استفاده از بالگردهای خود از نخستین ساعات وقوع سیلاب در حال خدمت رسانی به هموطنان است.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در استان هرمزگان هم اکنون ۱۶ روستای اصلی و ۳۹ روستای فرعی دچار سیل داریم، گفت: راه‌های ارتباطی ۹ روستا هنوز هم قطع است.

 

وی با اشاره به اینکه از امکانات مهندسی سپاه برای برقراری ارتباط برخی روستا‌ها استفاده کردیم، گفت: آشپزخانه صحرایی را در منطقه راه اندازی کردیم.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه در توضیح بیشتر درباره اقدامات این نیرو برای امدادرسانی به مناطق سیل زده کشور گفت: با توجه به نیاز گرفتار شدگان در مناطق گرفتار سیلاب به خدمات درمانی و پزشکی، گروه‌های پزشکی برای مداوای نیازمندان به خدمات پزشکی در روستا‌ها اعزام شده است.

 

بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب آب توسط سدها مهار شد

فریدون همتی شب گذشته (پنجشنبه 26 دی) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما به بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به مناطق سیل زده استان هرمزگان پرداخت و با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در استان هرمزگان در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است، گفت: در برخی نقاط میزان بارش‌ها ۲۱۵ میلیمتر گزارش شده است.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه اکثر شهر‌های استان درگیر بارندگی‌های اخیر بود، گفت: پس از فروکش بارندگی‌ها در مناطق غرب و مرکز استان شدت بارش‌ها در شرق استان بیشتر شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های اخیر و بروز روان آب‌ها در پهنه استان شاهد سرازیر شدن روان آب‌ها از استان‌های همجوار مانند کرمان و فارس به سمت دریا بودیم که همین موضوع مشکل مهار سیلاب را دشوارتر کرد.

 

همتی با بیان اینکه سد‌های قبلی و سد تازه ساخته شده با سرازیر شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها آبگیری شدند، گفت: توانستیم بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب آب را مهار کنیم.

 

واکنش موسوی به نشست پنج کشوری که اتباع آنها در هواپیمای اوکراینی بودند

سید عباس موسوی در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی غم انگیز اخیر حضور داشتند، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جانباختگان اظهار داشت: از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست متعجب شدیم. جمهوری اسلامی ایران جهت تسلای خانواده های داغدار و ابعاد انسانی این حادثه همکاری بسیار روان و فراتر از انتظار با هیات‌های اعزامی این کشورها انجام داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برای اطلاع عموم و مردم سایر کشورها اعلام می کنیم که تقریبا همه اجساد شناسایی شده اند و همکاری و بررسی‌های فنی با تشریک مساعی و شراکت همه طرف‌ها در جریان است و این گونه همکاری‌ها تا جایی که از نظر قانون و مقررات امکان داشته باشد توسط نهادهای مختلف کشورمان ادامه خواهد یافت.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با این‌حال عجیب است که وزیر امور خارجه کانادا یک روز پس از انجام امور اولیه و تداوم شناسایی تقریبا همه اجساد و سایر همکاری‌ها چنین بیانیه ای خوانده و بیش از آن خواستار دسترسی کنسولی می شود که در همان روز اول حادثه صرفا بخاطر ابعاد انسانی این قضیه اعطا شده است.

 

رهبری: نصرت الهی در تقواست/حوادثی درس‌آموز در این ۲ هفته برای ما پیش آمد

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، نماز جمعه این هفته به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

ملت مؤمن و سرافراز ایران اسلامی با حضور در این مراسم بار دیگر صحنه‌هایی از همبستگی، شکوه و عظمت خود را به نمایش  گذاشتند.

گزیده بیانات ایشان به شرح زیر است:

* اگر نصرت الهی را می خواهید در تقوا است.

* اگر فرج وگشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می خواهید  این ها همه در تقوا است.

* دو هفته ای که بر ما گذاشت، دوهفته ای پرماجرا و استثنایی بود.

* حوادثی درس آموز در این دوهفته برای ما پیش آمد.

* آن روزی که ده‌ها میلیون و صدها هزار در عراق و سایر کشورها به پاس خون فرمانده قدس به پا آمدند و بزرگترین بدرقه جهان راشکل دادند، این ایام الله است.

* آن روزی که پایگاه آمریکایی درهم کوبیده شد آن روز هم ایام الله بود.

* این روزها  روزهای نقطه عطف تاریخ هستند . روزهای تاریخ ساز هستند . روزهای عادی نیستند.

* این روزها تمام می‌شود اما تاثیر این روزها در منش ملت‌ها باقی می‌ماند. آثاری ماندگار و بعضاً جاودانه.

* ملت ایران ، ملتی صبار و شکور است.

* مردم با حضور خود در میدان با خط امام بیعت بزرگی  کردند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی فهما شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان بعد از ظهر یکشنبه در نشست بصیرتی و روشنگری توسط پایگاه کوثر سپاه ناحیه کرمانشاه اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و وجود نعمت ولایت ما امروز کشوری مقتدر هستیم که هیچ ابرقدرتی جرأت تعرض و نگاه چپ به ایران را ندارد.

وی افزود: چنانچه هر کشوری قصد تعرض داشته باشد با پاسخ محکم مردم و نیروهای نظامی مواجه خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: اگر سران کشورهای عربی بر اساس آیات و روایات و اهل بیت (ع) به دشمن شناسی توجه می‌نمودند امروز شاهد جنایات اسرائیل غاصب و کودک کش در قتل و عام کودکان و زنان و مسلمانان نبودیم.

وی ادامه داد: به فضل خدا و برکت وجود رهبر حکیم و فرزانه و مردمی بصیر و وظیفه شناس و نیروهای مسلح مقتدر شاهد عزت و اقتدار روز افزون ملت ایران و ذلت و خواری دشمنان به خصوص آمریکا و اسرائیل هستیم.

کد خبر 6084632

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • متقاضیان خرید جت شخصی بخوانند/ اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است