Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:21:00 GMT

فاصله‌ای بین حاکمیت و ملت وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۹۶۸۸

فاصله‌ای بین حاکمیت و ملت وجود ندارد

مجتبی زارعی امروز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره اینکه آیا اتفاق‌های اخیر در خصوص سقوط هواپیما سبب شکاف بین حاکمیت و مردم شده است؟ اظهارداشت: شکافی بین حاکمیت و ملت یا دانشگاه با حاکمیت وجود ندارد. زیرا مسوول اصلی حادثه هواپیما از نظر روانشناختی و امنیتی آمریکا است. اگر دقت کنید می‌بینید که آمریکا می‌خواست به ۵۲ نقطه ایران حمله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مدافعان وطن پس از ترور حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکا، مواضع آن‌ها را در پایگاه عین الاسد هدف قرار دادند.

وی افزود: به دلیل اقدام سهوی ناشی از فشار روحی و امنیتی حاکم در کشور، سقوط هواپیمای اوکراینی رخ داد. هرچند که ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان هوا و فضا برای شفاف سازی این موضوع، همکاری گسترده‌ای با یکدیگر انجام دادند و سپاه پاسداران نیز مسوولیت آن را قبول کرد که در دنیا بی سابقه است.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: اینکه پس از حادثه هواپیما، مسوولان سپاه صادقانه این اتفاق را بپذیرند، نشان از صداقت آنها با مردم دارد. اما این احساسی که بین حاکمیت و ملت فاصله است، برخواسته از تفکر و ذهن دشمنان انقلاب و نظام اسلامی است و حضور هزاران نفر در نماز امروز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب، خط بطلان به تفکر دشمنان بود.

زارعی تصریح کرد: اینکه دانشگاهیان ناآرام هستند به این دلیل است که قلب آنها برای هویت ملی کشورشان و شهادت حاج قاسم سلیمانی و جان باختگان هواپیما به تپش افتاده است.

دشمنان خارجی مجری  ناآرامی‌های اخیر بودند

رییس بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه سفیر انگلیس مجری اصلی ناآرامی‌های دانشگاه‌ها بود، اظهارداشت: وقتی در حاشیه تجمع  دانشجویان یک دانشگاه، سفیر انگلیس حضور دارد و می خواهد ناآرامی را به درون دانشگاه ببرد، این نشان دهنده دست‌های او در جاسوسی و همراهی با هنجارشکنان است. زیرا دانشگاه مغز متفکر و قوه عاقله هر جامعه‌ای است که او این مرکزیت را هدف قرار داده بود و از قوه مجریه و شورای عالی امنیت ملی انتظار  داریم در این باره  فقط به احضار سفیر متخلف بسنده نکنند.

به گزارش ایرنا، راب مک ایر سفیر انگلیس در تجمع شنبه(۲۱ دیماه) در مقابل دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود و در ادامه برای دقایقی بازداشت شد.
این دیپلمات انگلیسی به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به سفیر و دولت انگلیس ابلاغ شد.

سفیر انگلیس با اطلاع مسوولان، ایران را ترک کرده است.

آمریکا به دنبال ناامن کردن آسمان ایران است

رییس بسیج اساتید کشور در خصوص اینکه آیا احتمال حمله سایبری آمریکا به پدافند هوایی ایران وجود داشت که منجر به سقوط هواپیما شد؟ گفت: بنده تخصص این موضوع را ندارم. ولی باید به هوش بود که امکان دارد یک خط ابهام آلود را سرویس‌های جاسوسی آمریکایی دنبال کنند و آن اینکه آمریکا توان حمله سایبری به پدافند هوایی ایران و جلوه دادن هواپیمای مسافربری به جای موشک را دارد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند به دیگر کشورها پیام بدهند که آسمان ایران ناامن است تا تجارت و آسایش را از آسمان ایران بگیرند. ولی بنده از نظر سیاسی معتقد هستم که آنها چنین توانی ندارند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد اما حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

ستادکل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

در این هواپیما بیش از ۵۰ دانش آموخته دانشگاه‌های ایران حضور داشتند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شورای عالی امنیت ملی دانشجو ستاد کل نیروهای مسلح تظاهرات اعتراضی ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ایران راب مک ایر انگلستان دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شورای عالی امنیت ملی دانشجو ستاد کل نیروهای مسلح تظاهرات اعتراضی ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ایران انگلستان دانشگاه ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شورای عالی امنیت ملی دانشجو ستاد کل نیروهای مسلح تظاهرات اعتراضی ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ایران انگلستان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رای الیوم در مقاله‌ای به بررسی عملکرد حاکمیت اردن در توجیه مشارکت خود برای عملیات حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر پهپادها و موشک‌های ایران پرداخته و نوشت که این اقدام در شرایطی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی ملت بی‌پناه فلسطین را زیر اشغال خود نگه داشته و اقدام اردن جنجال زیادی را در منطقه ایجاد کرد.

به نوشته این روزنامه، این اقدام در حالی بود که هیچ شبهه‌ای در خصوص مشروعیت و قانونی بودن حمله ایران وجود نداشت و این حمله به عنوان واکنش تهران در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی صورت گرفته و بر اساس منشورهای سازمان ملل متحد به عنوان دفاع از خود به شمار می‌رفت و مبنایی کاملاً قانونی داشت. علاوه بر اینکه اردن و فلسطین هیچ منفعتی از رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی و ساقط کردن آن نداشت، بلکه این اقدام خطری برای اردن به شمار می رفت و احتمال داشت موشک‌ها بر فراز اردن منفجر شوند. این در حالی بود که تهران پیش از این، موضوع حمله را به امان اطلاع داده بود و بر اساس عرف قوانین بین‌المللی، موشک‌هایی که از حریم هوایی یک کشور عبور می‌کنند، برای کشور مذکور نیروهای متخاصم به شمار نمی‌آیند.

این گزارش تاکید می‌کند که این اقدام یک خنجر از پشت برای ارتش عربی سوریه به شمار می‌رود که به جای اینکه از اراضی و مقدسات و مسجد الاقصی حمایت کند، در کنار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت، غم انگیزتر اینکه این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی به نسل کشی و جنایت در غزه ادامه می دهد و حریم هوایی و زمینی اردن را برای حمایت از خود نقض می کند، به همین علت، با این اقدام، می توان اردن را استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی ارزیابی کنیم.

حال می توان این سناریو را بررسی کرد که اگر رژیم صهیونیستی حمله‌ای علیه ایران انجام می‌داد و پرتابه‌های انفجاری این رژیم از آسمان اردن عبور می کردند، آیا حاکمیت این کشور به نیروهای ایرانی و عربی و کشورهای مسلمان اجازه می‌داد که برای حفاظت از ایران وارد حریم هوایی این کشور شوند؟ طبعاً این اتفاق نمی افتاد و این باعث می شود هر اردنی یا مسلمان به جانبداری اردن از رژیم صهیونیستی پی ببرد و بداند که حاکمیت اردن از سرزمین این کشور برای منازعه ضد یک کشور اسلامی استفاده کرده و آن را به نفع رژیم تروریست و غاصب صهیونیستی به کار گرفته است.

پادشاهی اردن علاوه بر مشارکت در این عملیات، سرزمین خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار گرفته است تا صهیونیست‌ها بتوانند تمامی پتانسیل انسانی و مالی خود را برای ایجاد کشتار در غزه به کار گیرند.

این مقاله ضمن درخواست برای باقی ماندن اردن و ملت آن در ریشه های عربی خود خواستار رعایت منافع عالی این کشور شد و گفت که حاکمیت اردن باید بدانند که رژیم صهیونیستی منافع عالی اردن را هدف قرار داده و تخاصم با این رژیم هزینه‌هایی بسیار کمتر از سازش با آن دارد و آرمان فلسطین یک موضوع اردنی نیز به شمار می رود و رژیم صهیونیستی علاوه بر فلسطین، اردن را نیز بارها هدف قرار داده است.

کد خبر 6087616

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا