Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، «تارو کونو» روز جمعه در جلسه کمیته امنیت مجلس نمایندگان ژاپن در توکیو، هدف از اعزام ناوشکن و هواپیمای گشت زنی نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه را جمع آوری اطلاعات و اطمینان از ایمنی کشتی های تجاری ژاپن عنوان کرد.

در این نشست شماری از نمایندگان مجلس ژاپن از اعزام نیروی نظامی به خاورمیانه انتقاد کردند که وزیر دفاع ژاپن در واکنش گفت این نیروها با هدف حمایت از منافع ژاپن به این منطقه اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت می گوید در صورت وقوع تحولات غیر منتظره در طول ماموریت، به پرسنل نیروهای دفاع از خود دستور داده است تا در فعالیت های پلیس دریایی شرکت کنند.

کونو ابراز نگرانی کرد که چنین فعالیت هایی برای محافظت از کشتی های ژاپنی و خارجی کافی نخواهد بود وی گفت که اعضای نیروهای دفاع از خود می توانند در صورت مواجهه با خطر غیرقانونی قریب الوقوع، از اسلحه برای دفاع از خود استفاده کنند.

او گفت این بدان معنی است که در صورت هدف قرار دادن تجهیزات یا حمله به آنها، نیروهای ژاپنی می توانند آتش بگشایند و با شلیک های هشدار دهنده پاسخ دهند و از کشتی های خود و سایر کشورهای دیگر محافظت کنند.

وزیر دفاع ژاپن همچنین تصریح کرد فعالیت های پلیس دریایی می تواند در خارج از آب های تعیین شده برای ماموریت جمع آوری اطلاعات انجام شود گزارش می افزاید این اظهارات حاکی از آن است که این ماموریت می تواند در خلیج فارس و تنگه هرمز هم انجام شود.

تلویزیون دولتی ژاپن به نقل از یک مقام وزارت حمل و نقل این کشور اعلام کرد در سال ۲۰۱۸، حدود ۶۵۰ کشتی با پرچم ژاپنی و حدود ۲۹۰۰ کشتی با پرچم خارجی که توسط نهادهای ژاپنی اداره می شوند از تنگه هرمز عبور کرده اند.

دولت ژاپن ابتدای ماه جاری میلادی اعزام پرسنل نیروهای دفاعی این کشور به خاورمیانه را به منظور گردآوری اطلاعات با هدف حفاظت از کشتی های مرتبط با ژاپن و همچنین تضمین ایمنی تردد نفتکش ها تصویب کرد این برنامه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاعی به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است.

مناطق محل انجام این ماموریت محدود به خلیج عمان و تنگه باب المندب است که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم وصل می کند تنگه هرمز با توجه به انتقاد ایران از ابتکار ائتلاف دریایی ایالات متحده از مناطق محل ماموریت مستثنی شده است.

منبع: تلویزیون ژاپن برچسب‌ها ژاپن ایران خاورمیانه آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن ایران خاورمیانه آمریکا ژاپن ایران خاورمیانه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح: نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید: 

1- قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر 

2- پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی کشور 

3- آخرین جزئیات از فرایند "برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها" 

4- راهکار 6 بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن؛ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند
  • ۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند