Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زاهدان گفت: باید دولت با سفیر انگلیس قاطعانه برخورد و او را از کشور اخراج کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان زاهدان بیان داشت: سیل در سیستان و بلوچستان یک آزمون و امتحان برای  همگان بود؛ امتحان برای کسانی بود که در سیل گرفتار شده بودند و هم امتحان برای من و شما است که می توانیم به سیل زدگان کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه همگان نسبت به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان احساس مسئولیت کنند، ادامه داد: خوشبختانه با پیام مقام معظم رهبری دستگاه ها در سطح استانی و ملی به صحنه آمدند.

 

محامی با اشاره به اینکه ۳هزار نفر از سیل نجات پیدا کردند، گفت: این سیل تلفات جانی نداشته است؛ ۳۰۰ خودرو گرفتار در سیلاب از آب رهاسازی شدند؛ خدمات رسانی در منطقه سیل زده انجام می شود اما حادثه خیلی وسیع است.

 

وی با بیان اینکه در ترسالی قرار داریم افزود: اقدامات پیشگیرانه همچون  احداث بند و سد و پرهیز از ساخت و ساز در مسیر طغیان رودخانه های فصلی انجام شود. 

 

امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه های نماز جمعه سقوط هواپیمای اوکراینی را مصیبت دلخراش یاد کرد و  گفت: دخالت دشمن در سقوط این هواپیما مشهود است اما حدس و گمانه زنی ها در مورد سقوط این هواپیما وجود دارد که باید پرونده آن با دقت بررسی شود و نتیجه آن به مردم اعلام شود.

 

محامی تاکید کرد: صداقت و صراحت  سپاه را در سقوط این هواپیما را دیدیم؛ سپاهی که یک عمر خود را در خدمت و دفاع از انقلاب سپری کردند و این باید درس عبرتی باشد.

 

وی افزود:دشمنان داخلی و خارجی در تلاش هستند از ماجرا سقوط هواپیمای اوکراینی سوء استفاده کنند و وحدتی که به برکت خون حاج قاسم سلیمانی حاصل شده را تحت شعاع این سقوط قرار دهند.

 

پایان پیام/516

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما فهما سردار سلیمانی رویداد ملی فهما شهادت سردار سلیمانی سقوط هواپیمای اوکراینی کانون های مساجد اردبیل سفیر صداقت و راستگویی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج پناهجویان، از جمله نظامیان سابق افغان و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی به رواندا را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغان به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

به گزارش «گاردین»، این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغان هم در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

دیوان عالی لندن اخراج پناهجویان به رواندا را غیرقانونی دانستچالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی روانداشکست مجدد طرح ضد مهاجرتی سوناک در مجلس اعیان انگلیس

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس