Web Analytics Made Easy - Statcounter

داغدار بودن مردم ایران به علت سقوط هواپیمای مسافربری، تقدیر از سپاه به عنوان حافظ اقتدار و امنیت مردم ایران، مشخص شدن ابعاد مختلف در سقوط هواپیمای مسافربری از جمله مباحث مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان زنجان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گرامیداشت ایام فاطمیه، داغدار شدن مردم ایران به دلیل سقوط هواپیمای مسافربری، حمایت سپاه به عنوان حامی اقتدار و امنیت و لزوم مشخص شدن ابعاد مختلف سقوط هواپیمای مسافربری، روز غزه و نقش انگلیس در آوارگی مردم فلسطین از جمله مباحث مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان زنجان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه امام جمعه ابهر به سقوط هواپیمای مسافربری اشاره کرده و ضمن ابراز تاسف شدید و عرض تسلیت به بازماندگان اظهار کرد: کام مردم داغدار ایران در سوگ سردار دل‌ها با سیلی سخت فرزندان سپاهی ملت بر آمریکا، تازه شیرین شده بود که خبر اولیه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین با ۱۷۹مسافر که ۱۴۶ نفر آن ایرانی بودند، تلخ شد. گذشت دو روز از واقعه و یاوه‌گویی‌های ترامپ و غربی‌ها در باره عین‌الاسد موجب شد، حادثه سقوط هواپیما چندان به چشم نیاید. اما اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در صبح روز شنبه، مبنی بر بروز خطای انسانی از طرف پدافند ایران، کشور را در شوک و بهت، حادثه فرو برد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه اطلاعیه ستاد کل، علت اصلی حادثه را فضای جنگی حاکم بر آسمان اطراف ایران در شب چهارشنبه و آمادگی 100 در صد پدافند ایران و خصوصا تهران اعلام کرد که در یک خطای سهوی، منجر به این فاجعه بزرگ و ناگوار شد، افزود: ستاد کل ضمن پذیرش خطای انسانی، از مردم و صاحبان عزا عذرخواهی کرده و قول پیگیری دقیق‌تر حادثه و تلاش برای تقویت فنی سامانه‌ها برای جلوگیری از بروز این گونه حوادث اعلام کرد.

همچنین امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تاخیر سه روز در بیان علت سقوط هواپیمای مسافری تاکید کرد: این تاخیر با توجه به ابعاد قضیه کاملاً موجه بود، چرا که لازم بود با بررسی‌های تخصصی لازم، اصل قضیه به صورت یقینی به اثبات برسد،  ضمن آن که هنوز اسباب و علل دقیق قضیه به درستی روشن نیست؛ آن‌ چه مشخص شده، این است که موشک پدافند به هواپیما اصابت کرده است؛ اما هنوز ابعاد قضیه و چرایی این اصابت نیاز به بررسی دارد. 

حجت‌الاسلام علی زاهدی‌پور با تاکید بر ستودنی بودن صداقت نیروهای مسلح در اطلاع‌رسانی ماجرا به مردم افزود: در این رابطه باید نسبت به روشن شدن همه ابعاد ماجرا اقدام و از اظهار نظر عجولانه خودداری شود.

همچنین امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به تحلیل حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین پرداخت و با بیان اینکه این حادثه کام مردم را تلخ کرد در حالی که سیلی سپاه به آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی کام ملت را شیرین کرده بود، گفت: فضای جنگی حاکم بر کشور و خطای انسانی و تشخیص اشتباه منجر به حادثه تلخ سقوط هواپیما شد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب با تحسین اقدام سپاه در به عهده گرفتن حادثه و عذرخواهی و سرعت در اطلاع رسانی، به سوءاستفاده عده‌ای مزدور، منفور و پلید از این قضیه و اهانت به تمثال شهید سردار سلیمانی در راستای اهداف شیطانی شان گفت: این افراد عزادار جان باختگان نیستند، بلکه از تشیع میلیونی سردار سلیمانی و قیامت مردم عصبانی هستند و خشم خود را اینگونه نشان می‌دهند.

وی به حضور مداخله جویانه و توطئه گرانه سفیر گستاخ انگلیس در تجمع غیرقانونی در تهران اشاره کرد و با بیان اینکه انگلیس حقیقتا روباه مکار است و این اقدام سفیر انگلیس که خلاف اصول دیپلماتیک و دخالت در امور داخلی ایران بوده، محکوم است، تصریح کرد: مسؤولان اجازه ندهند سفارتخانه انگلیس به مرکز توطئه و فتنه تبدیل شود و از بازگشت سفیر انگلیس به ایران جلوگیری کنند.

امام جمعه دندی هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: موقعیت ممتاز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این فرصت را به حضرتش داد تا معارف اسلامی را بدون واسطه از پدر بزرگوارش فرا گیرد، اما ظلم آشکاری که پس از پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم به اهل بیت آن حضرت شد، بزرگترین مانع از نشر و گسترش احادیث اهل بیت علیه‌السلام بود تا آنجا که آن‌هایی هم که از او روایتی شنیده بودند، به خاطر ترس و وحشتی که حاکم بود، از نقل آن‌ها خودداری کرده، در سینه‌های خود پنهان کردند.

حجت‌الاسلام صبحی ضمن محکوم کردن جنایت آمریکا از جمله ترور سردار سلیمانی گفت: امروز مردم منطقه و دنیا به خاطر این اقدام تروریستی آمریکا، نفرت بیشتری از مقامات این کشور پیدا کرده و خواستار خروج آنان از منطقه هستند و آمریکا هم چاره‌ای جز خروج از منطقه ندارد.

شایان ذکر است، در پایان نماز جمعه این هفته مردم در راستای حمایت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکستن هیمنه امریکا راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/73004/ق40

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان نماز جمعه هواپیما آمریکا استان سپاه حمایت راهپیمایی منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد

به گزارش جماران؛ اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در دیدار نوروزی جمعی از اعضای سازمان جوانان حزب سازندگی ایران اسلامی با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: پس از هفتم اکتبر سال گذشته، با تدابیر رهبری انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک سیاست هوشمندانه در عین اعلام حمایت معنوی از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اسرائیل، بر عدم مداخله در عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد. بااین وجود، متاسفانه این رژیم به تداوم اقدامات شرارت آمیز علیه نیروهای ایرانی در سوریه ادامه داد و در نهایت در جنایتی که نقض آشکار حقوق بین الملل بود، با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق و شهادت 7 نظامی و مستشار ایرانی، چاره ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت. به این علت همگان بر ضرورت پاسخ حساب شده با هدف اجتناب از گسترش جنگ در منطقه تاکید کردند و این پاسخ به صورت محدود و در چارچوب دفاع مشروع صورت گرفت.

وی تاکید کرد: باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد و این یک مساله ملی است. و البته توجه کرد بازدارندگی علاوه بر ابعاد نظامی، دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم هست و براین اساس باید نسبت به تقویت انسجام ملی، جلب مشارکت عمومی مردم و جریان های سیاسی، مدارا با شهروندان و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیز همت گمارد.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • جهانگیری: رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • راهپیمایی جمعه خشم در سراسر لرستان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی خودرویی مردم قم در حمایت از عملیات وعده الصادق + فیلم
  • راهپیمایی خودرویی در قم در حمایت از عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی خودرویی مردم قم در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • وحدت و همدلی سلایق مختلف عامل اقتدار ملت ایران است
  • تجمع مردمی مناطق مختلف کشور در حمایت از اقدامات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی+ فیلم