Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طی اطلاعیه‌ای ۳۱ موسسه و انجمن خیریه همکار خود در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و چند منطقه دیگر در جنوب شرق ایران را اعلام کرد.

در اطلاعیه شماره یک سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور آمده است: پس از وقوع حادثه سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان و برخی از نقاط جنوب شرقی کشور و با عنایت به پیام مقام معظم رهبری (دام عزه) در راستای تسهیل مشارکت مجموعه‌های مردمی، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر وفق قانون مدیریت بحران مصوب شهریور ۱۳۹۸، به منظور تسهیل مشارکت‌های مردمی، با هماهنگی دادستانی کل کشور اقدام به صدور مجوز جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تشکل‌های مردم نهاد متقاضی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دریافت درخواست از سوی ۴۲ تشکل مردم نهاد از صبح روز ۲۳ تا صبح روز ۲۵ دی ماه، بدینوسیله اعلام می‌شود ۳۱ تشکل مردم نهاد زیر به عنوان نخستین گروه موسسات تائید شده و با مجوز جذب و توزیع مشارکت‌های مردمی از این سازمان در این حادثه هستند؛

موسسه غیرانتفاعی غیرتجاری پدر مهربان بقیع

موسسه خیریه مهرآفرین پناه عصر

موسسه فرهنگی هنری خادمین امام علی (ع) ابن ابیطالب

جمعیت طلوع بی نشان‌ها

موسسه کنشگران توسعه پارس

بنیاد خیریه موج مهربانی

موسسه خیریه مهر گیتی

موسسه مردم نهاد دست یاری به دشتیاری

مجمع یاوران فرهنگ و اندیشه مکران

انجمن حمایت از توسعه مناطق محروم ایفا

بنیاد جهادی مهر الرضا (ع) عام المنفعه

موسسه خیریه نیکان ماموت

موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران

کانون هموفیلی ایران

جمعیت نیکوکاری امام رضاییها

انجمن خیریه ابرار گلهدار

موسسه غیرانتفاعی غیرتجاری خیریه بهشت امام رضا (ع)

موسسه خیریه پیام امید

موسسه غیرانتفاعی غیرتجاری فاروق بندر سیریک

موسسه توسعه پایدار اردیبهشت زاهدان

موسسه غیردولتی عام المنفعه بنیاد رشد

موسسه خیریه امام علی (ع) تهران

موسسه خیریه ایزد دوست شمال

موسسه خیریه ندای محرومین روستایی

موسسه خیریه سپید جامگان نیکوکار سنا

بنیاد غیر دولتی زینب کبری (س)

بنیاد نیکوکاری فرشته‌های محمدی نیک

موسسه خیریه نیکوکاران شریف

انجمن توسعه و آموزش مهارتهای زندگی دنیای بهتر

موسسه غیرانتفاعی غیرتجاری بنیاد خیریه و غیرانتفاعی برین شمیرانات

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

به اطلاع آن دسته از تشکل‌های مردم نهاد دارای توانمندی و علاقمند به مشارکت در فرآیندهای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل در مناطق آسیب‌دیده می‌رساند، به منظور دریافت مجوز جذب و توزیع مشارکت‌های مردمی می‌توانند در ساعات اداری با ارسال درخواست رسمی به همراه شماره حساب، شماره کارت بانکی به نام موسسه، تصویر مجوز رسمی دارای اعتبار به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با شماره دورنگار ۸۸۹۱۹۱۴۰ و برای کسب تائیدیه وصول با شماره‌های ۸۸۹۱۹۱۳۳ و ۸۸۹۱۹۱۳۴ تماس بگیرند. این مجوز با هدف هماهنگی اجرایی بین نهادهای کمک‌رسان و در راستای تقویت شفافیت و پاسخگویی دست‌اندرکاران خدمات حمایتی برای آسیب‌دیدگان سیل در مناطق هدف صادر می‌شود.

کد خبر 4827773

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سیستان و بلوچستان قاسم سلیمانی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش دستگیری سارق شهر تهران سقوط هواپیما محسن هاشمی سقوط هواپیمای اوکراینی مترو سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه پزشکی قانونی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

ایسنا/گیلان مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های گیلان با بیان اینکه در تمام دنیا یکی از روش‌های شناخت شهروند نمونه، میزان همکاری در حوزه مدیریت پسماند است، گفت: جمع آوری زباله به روش هوشمند می‌تواند عامل ترغیب مردم برای تفکیک زباله از مبدا و مشارکت در استفاده از سامانه‌های هوشمند شود و تا حد زیادی در رفع معضل زباله گردی موثر است.

شهرام توانا امروز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما مثل تمام کشورهای دنیا به ناچار با توجه به افزایش حجم استفاده مردم از سامانه‌ها و سکوها در فضای مجازی باید به سمتی می‌رفتیم که شهروندان به روش‌های هوشمند زباله را تفکیک کنند. لذا در چند شهر ایران این مساله به صورت آزمایشی انجام شد و بعد از آن در قالب یک دستورالعمل اجرایی، روش‌های هوشمند جمع آوری پسماند خشک توسط وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: در بندرانزلی نیز این امر طی دوره یکساله به صورت آزمایشی آغاز شد تا آرام آرام و با گام‌های مشخص پیش برویم که خوشبختانه شاهد همکاری خوب شهروندان بودیم به طوری که در اوایل سال گذشته کمتر از ۵۰۰ نصب سامانه بهروب را شاهد بودیم ولی الان ۴ هزار نصب داریم.

وی با بیان اینکه میانگین تولید زباله در شهرستان بندرانزلی روزانه تا ۱۲۰ تن است، افزود: ۱۰ تن آن خشک است که همه این زباله‌های خشک ارزش بازیافتی و اقتصادی ندارد از جمله پارچه، چوب، خاک روبه، زباله‌های بهداشتی، و ... اما موادی از جمله پلاستیک، پت، آهن، لاک، آلومینیوم، مشما ارزش بازیافتی دارد.

توانا در خصوص میزان جمع آوری پسماند و زباله خشک تفکیک شده توسط سامانه بهروب در بندرانزلی گفت: از ۱۰ تن زباله خشک؛ ۷ تن قابل ارزش است اگر این مقدار زباله را به عنوان سقف میزان با ارزش‌ها در نظر بگیریم بهروب در هر مرحله جمع آوری در روز بین ۸۰۰ تا هزار کیلو جمع آوری می‌کند یعنی یک هفتم زباله ها و این عدد قابل توجهی است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های استان گیلان تصریح کرد: البته نباید از این مساله غفلت کرد که مابقی زباله‌های خشک توسط زباله گردها جمع آوری می‌شود.

توانا به اهمیت جلوگیری از پدیده زباله‌گردی اشاره کرد و گفت: این امر مقوله‌ای است که به دلیل تبعات منفی همچنین تعداد بالای گاراژهای ضایعاتی که باعث پلشتی و چهره بد شهری می‌شود، دادستانی محترم نیز به برخورد با این مساله به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده و احساس می‌شود جمع آوری زباله به روش هوشمند عامل ترغیب مردم برای تفکیک زباله از مبدا و مشارکت در استفاده از سامانه های هوشمند می‌شود و تا حد زیادی در رفع معضل زباله گردی موثر است.

وی با بیان اینکه نکته مهم در فعالیت بهروب این است مردم تا جایی که می‌توانند این زباله ها را در منزل تفکیک کنند زیرا با این کار زباله کثیف و بی‌ارزش نمی‌شود، گفت: تفکیک زباله در مبدا، روش‌های هوشمندسازی و حتی روش‌های منظم جمع آوری هفتگی به ما کمک می‌کند که بدانیم در چه ساعتی و چه زمانی این زباله را تحویل بدهیم و یا با استفاده از این سکوها و اعلام آمادگی برای تحویل زباله، مسئولین این امر در اسرع وقت جهت تحویل زباله ها مراجعه می‌کنند.

توانا با بیان اینکه هزار کاربر هر هفته با ما همکاری می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در بندرانزلی از سامانه بهروب، مساله را با جناب آقای استاندار مطرح کردیم و ایشان عین این مطلب را برای تمام شهرداری‌های استان گیلان ابلاع کردند و هم اکنون تمام شهرداری‌های گیلان به صورت نظام‌مند این سامانه را در اختیار دارند.

مدیر پسماند شهرداری‌های استان گیلان با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر استفاده از سکوی بهروب برای تحویل زباله های خشک، جهت کارهای دیگر هم می توانند از این سامانه استفاده کنند که از آن جمله کمک های نیکوکاری است، گفت: چون کسانی که در این حوزه همکاری می‌کنند پول گزینه اول آنها نیست هر چند مهم هست ولی می‌خواهند یک کار روشمند انجام دهند لذا این موارد در سامانه بهروب تعریف شده است.

توانا تصریح کرد: در تلاش هستیم دو سکوی دیگر ایجاد کنیم که انحصار برای یک گروه نباشد تا علاوه بر ایجاد فضای رقابتی مردم هم به راحتی با سکوهایی که در اختیار دارند زباله‌های خود را مبادله کنند.

وی افزود: در تمام دنیا یکی از روش‌های شناخت شهروند نمونه، میزان همکاری در حوزه مدیریت پسماند است و از سال ۹۹ که وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها این مساله را در قالب دفترچه عوارض بهای خدمات مدیریت پس‌ماند، ابلاغ و تعیین کرد شهرداری‌های به شهروندانی که در حوزه تفکیک از مبدا کمک کرده و مشارکت دارند تخفیف دهد، با این شیوه می‌توانیم میزان همکاری شهروندان در خصوص تفکیک زباله از مبدا را رصد و بر اساس آن تخفیفات لازم را در حوزه نوسازی و عوارض به فعالان این عرصه اعطا کنیم.

مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های استان گیلان با بیان اینکه مشارکت در این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: باید تلاش کنیم با افزایش میزان توسعه و کاربری در این فضا مردم بتوانند با راحت‌ترین، ساده‌ترین و کم انرژی ترین روش؛ بهترین خروجی را از این همکاری داشته باشند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید