Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب و آبگرفتگی در جنوب استان در چند روز اخیر باعث شد تا جلوه ای بارز از انسجام امت اسلامی برای همگان به نمایش گذاشته شود.

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه زاهدان، اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد بارندگی‌ بی‌سابقه ای در نقاط مختلف استان به خصوص حوزه جنوب شاهد بودیم و براساس آمارها در برخی نقاط تا بیش از دویست میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که مقدار قابل توجهی بیش از میزان پیش بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با این میزان بارش که رحمت الهی است، بخش عمده ای از سدها و بندها پر شده و میزان آب ذخیره شده افزایش یافته است.


وی تاکید کرد: بارشهای اخیر علاوه بر آنکه رحمت خداوند است، امتحان الهی نیز بود چرا که براثر آن بیش از 500روستا در محاصره سیلاب قرار گرفته و بالغ بر 270روستا دچار مشکلات جدی به واسطه این سیلاب شده اند.


امام جمعه زاهدان با اشاره به این مطلب که سیلاب بخش وسیعی از مناطق جنوب سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: خسارت زیادی به زیرساختها، دامها، اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و غیره وارد شده است.


وی اضافه کرد: با پیام مقام معظم رهبری شاهد حضور مسئولان و نهادهای کشوری و استانی و گروهای مردمی برای یاری رساندن به سیل زدگان بوده ایم و هرچه سیلاب در منطقه بیشتر فروکش می کند، خدمات رسانی با قوت بیشتری انجام می شود.


آیت الله محامی با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل زده، خاطر نشان کرد: حجم آب در مناطق ساحلی بیش از سایر نقاط بود و شهرهایی به مثل دلگان، فنوج، نیکشهر، چابهار، زرآباد و غیره دچار آسیب و خسارت های فراوانی شده اند.


وی بیان کرد: حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و مسئولان و پرسنل نهادهای مختلف در مناطق سیل زده، نشان دهنده اتحاد و انسجام امت اسلانی است که همگان غم‌خوار و همدل و و هم‌یار سیل زدگان شده اند و برای کمک رسانی به سیل زدگان از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.


وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مناطق سیل زده، تصریح کرد: بیش از سه هزار نفر در سیل نجات داده شدند و خوشبختانه براساس آماری که به ما ارائه داده اند، تلفات جانی نداشته ایم.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، افزود: در این مدت بیش از 300خودروی گرفتار در سیلاب رهاسازی شده است، امیدوارم به همه مردم، علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، مسئولان و نهادهای مرتبط هرچه سریعتر از وضعیت بحرانی عبور کنیم.


وی خطاب به مردم و مسئولان تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا خسارت ها جبران شوند و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.


وی با اشاره به آنکه در سالهای ترسالی قرارگرفته ایم، گفت: با توجه به احتمال بروز بارشهای این چنینی در سالهای آینده، باید با احداث سد و بندهای مختلف و انجام اقدامات لازم از به وجود آمدن چنین خسارتهایی جلوگیری کنیم.


آیت الله مصطفی محامی با اشاره به حوادث اخیر در 10 رو گذشته، گفت: دوحادثه خیلی مهم در کشور را شاهد بودیم که یکی از آنها شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و حادثه دوم مهم سقوط هواپیمای اکراینی بود، حوادث دیگری نیز در نقاط مختلف کشور داشتیم که غم را بر دلها نشاند.


وی تاکید کرد: در زمینه سفیر حاضر شده در تجمعات، باید دولتمردان و وزارت امور خارجه با دقت و حسایت لارم موضوع را بررسی و این عنصو نامطلوب را از کشور اخراج کنند.


امام جمعه زاهدان با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار داشت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، جایگاه شورای نگهبان خطیر و حساس است، تائید صلاحیت نامزدهای مجلس و نظارت بر عهده این نهاد است، بررسی صلاحیت ها کار عقلی و قانونی است که در کشورهای مختلف و به محورهای مختلف انجام‌می شود.


وی ادامه داد: شورای نگهبان باید تلاش کنند در بررسی دقت بیشتری در تعیین صلاحیت ها داشته باشد و زمینه حضور حداکثری و مشارکت را فراهم سازند.


شایان ذکر است پس از پایان برگزاری نماز جمعه و هم زمان با سراسر کشور راهپیمایی مردم انقلابی زاهدان در حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر امریکای جنایتکار با حضور نمازگزاران و سر دادن  شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس برگزار شد و در پایان قطعنامه ای قرایت و بندهای آن با تکبیر حاضرین مورد تایید قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

  محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه حضور میدانی خود در مناطق درگیر با سیلاب جنوب استان  بلافاصله پس از بازدید صبح امروز خود از آخرین وضعیت منابع آبی شهرستان زهک به همراه عباسعلی ارجمندی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی عازم شهرستان کنارک شد.

گفتنی است؛ استاندار سیستان و بلوچستان در این بازدید با حضور در روستا‌های درگیر سیلاب شهرستان کنارک آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و همچنین آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم این منطقه پس از بارندگی‌های اخیر را به صورت میدانی بررسی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت