Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله عبدالملکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ایران تمام دنیا در اختیار نظام غرب و در رأس آنها آمریکا بود و همه افراد در کشورهای مختلف برای اهداف غرب کار می‌کردند.
وی افزود: غربی‌ها حاکمیت بر دنیا را از محل ایجاد یک تمدن پس از دوره رنسانس به دست آورده بودند اما انقلاب اسلامی ایران این بازی را به هم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالملکی گفت: تمدن اسلامی از قرن سوم تا نهم هجری قمری در دنیا مطرح بود اما نقطه ضعف آن نرسیدن به فقه سیاسی اسلامی بود از این رو انقلاب اسلامی ایران با نظریه ولایت فقیه روی کار آمد.
وی ادامه داد: در نبردهای تمدنی گفته می‌شود تمدنی غالب است که بتواند در سه موضوع علم، فرهنگ و اقتصاد دنیا را با خود همراه کند، انقلاب اسلامی در حوزه علم و فرهنگ گام‌های خوبی برداشته و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در مقابل، استکبار نیز داعش را ایجاد کرد زیرا هدف از تشکیل داعش نشان دادن یک چهره بد از اسلام است، در بعد علمی نیز انقلاب اسلامی، ایران را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو به دنیا معرفی کرد تا پیش از آن رتبه علمی ایران در جهان بالای ۱۰۰ بود.
وی افزود: کشور ایران در رتبه پانزدهم و شانزدهم شاخص های علمی جهان قرار دارد و برای سالهای متمادی هم رتبه اول رشد علمی در جهان را در اختیار داشت.
عبدالملکی یادآور شد: البته در سال‌های اخیر به دلیل برخی مشکلات از جمله فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه‌ها سرعت رشد علمی کمتر از گذشته شده است اما همچنان قطار رشد علمی بر روی ریل‌های توسعه حرکت می‌کند.
وی افزود: جمهوری اسلامی هنوز خود را در حوزه اقتصادی به جهان نشان نداده است آمریکا و استکبار ظرفیت های اقتصادی و مدلهای قابل ارائه از سوی ایران را بررسی می‌کنند که این مدلهای اقتصادی در کنار شاخصه های علم و فرهنگ قادر به تشکیل تمدن نوین اسلامی خواهد بود.
عبدالملکی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی موجود، ایران قدرت تبدیل شدن به یکی از پنج کشور توانمند دنیا را دارد.
وی در خصوص ظرفیت های اقتصادی ایران گفت: وجود ۴۰ میلیون هکتار زمین قابل کشت، منابع آبی زیاد، قرار گرفتن در مدار ۳۰ درجه شمالی و ظرفیت بالای صنایع غذایی بخشی از جاذبه های اقتصادی ایران است. از سوی دیگر ایران بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا را دارد.
عبدالملکی اظهار داشت: آمریکا و اروپا هراس بسیاری از اقتصاد مقاومتی دارند و حتی این حراست بیشتر از تجهیزات نظامی جنگی و موشک های ایران است از این رو با اعمال تحریم‌ها سعی می‌کنند تا ظرفیت‌های اقتصادی به فعلیت نرسند.

برچسب‌ها تحریم خوزستان نماز جمعه اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم خوزستان نماز جمعه اهواز تحریم خوزستان نماز جمعه اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران