Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاشر خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، به اتفاقات هفته‌های اخیر اشاره و با بیان اینکه برخی از این رخدادها شیرین و برخی دیگر نیز بسیار تلخ بوده است، افزود: حضور آگاهانه مردم زنجان در تشیع شهیده الناز نبیی، یکی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در کنار خانواده آن مرحومه قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه امروز (۲۷ دی‌ماه) سالروز شهادت نواب صفوی و فدائیان اسلام است، تصریح کرد: تعابیر زیادی از شهید نواب صفوی تا به امروز نقل شده اما بی‌تردید تعابیر مقام معظم رهبری را باید ارزشمندترین تعبیر در خصوص این شهید دانست و رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص فرموده‌اند که این شهید بزرگوار، مبارز انقلابی، مدیر راهبردی، اخلاق‌مدار، معنویت‌گرا و نیز با تقوا بود.

امام جمعه زنجان همچنین از روز ۲۹ دی به‌عنوان روز غزه یاد کرد و ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که مردم فلسطین از خانه و کاشانه خود رانده شده و در اردوگاه‌های مختلف ساکن هستند، همه این‌ها به خاطر توطئه انگلیسی‌ها بوده است. بعد از این توطئه بود که رژیم غاصب صهیونیستی، خانه و کاشانه فلسطینی‌ها را اشتغال کرد و این تجاوز تا به امروز ادامه دارد.

خاتمی با یادآوری اینکه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اولین کسی بود که پا به فلسطین گذاشت، اظهار کرد: تلاش رژیم غاصب اسرائیل این بود که فلسطین را از اذهان ملت‌ها پاک کند اما بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری با بیانات ارزشمندشان از جمله اینکه کسئله اصلی جهان اسلام، فلسطین است، اجازه ندادند که این توطئه کثیف و غیرانسانی شکل بگیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی یکی از کسانی بود که تلاش کرد تا با تغییر راهبردهای مقابله با اسرائیل، زمینه پیروزی فلسطینی‌ها را در صحنه‌های مختلف فراهم کند، بیان کرد: بی‌تردید خاستگاه مقاومت را باید غزه نامید و این بدان معنی است که دنیا هیچ‌گاه نمی‌تواند مسئله فلسطین را فراموش کند؛ چراکه دنیا همواره به دنبال این بوده که در برابر ظالم ایستادگی کند.

خاتمی از آمریکا به عنوان عامل اصلی ایجاد جنگ و ناامنی در منطقه یاد کرد و گفت: مضمون سخنان گوهربار مقام معظم رهبری در دیدار اعضای کنفرانس وحدت اسلامی این بود که وقتی آمریکا در هر منطقه‌ای حضور می‌یابد، جز شر و فساد ارمغان دیگری برای آن منطقه به دنبال نخواهد شد، به همین خاطر تنها راهکاری که در این شرایط می‌تواند نجات‌بخش باشد، اتحاد ملت‌های منطقه است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی دستاورد بزرگی به دست آورده و آن عقب‌نشینی آمریکا از اظهارات خود علیه ایران به واسطه موشک‌باران پایگاه نظامی عین‌الاسد بوده است، ادامه داد: این دستاوردها محدود به این نبوده و شاهد بودیم که نمایندگان مجلس عراق نیز دستور به اخراج آمریکایی‌ها از کشور خود شدند.

خاتمی با یادآوری اینکه هنوز ابعاد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: بی‌شک این حادثه را باید یکی از حوادث تلخ برای مردم ایران دانست اما این باعث نمی‌شود که اجازه دهیم برخی از افراد ناآگاه اقدام به تحلیل‌هایی در این مورد کنند که با واقعیت‌ها فاصله زیادی دارد، به همین خاطر نباید تا روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه ناگوار، تحلیل‌های نادرست انجام دهیم.

کد خبر 4827721

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان علی خاتمی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرکرد بوشهر ایلام گرگان تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین مراسم تشییع سپاه پاسداران شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت این کشور از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت می کند.

«خوزئه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد: مادرید خواهان آتش بس دائمی در نوار غزه در سایه تداوم خطر عملیات نظامی اسرائیل در رفح است. ما همچنین بازگشایی دائمی همه گذرگاه های زمینی نوار غزه را برای ارسال کمک های بشردوستانه خواستاریم.

وزیر خارجه اسپانیا افزود: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اقدامی ضروری برای حل و فصل سیاسی اوضاع خاورمیانه است.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال گسترش جنگ غزه به لبنان گفت که چنین جنگی ابعاد متفاوتی خواهد داشت و لبنان نیز کشوری متزلزل و بحران زده است.

کد خبر 6085691

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر
  • اتفاق هولناک در غزه با ناپدید شدن ۲۰۰۰ نفر / افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • نقشه زد و خوردهای ۷ ماه اخیر در خاورمیانه | تعداد نیروهای آمریکا در ۹ کشور خاورمیانه