Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب که نسخه‌ای از آن روز جمعه به ایرنا نمابر شده، آمده است: در محتوای اخبار خلاف واقع و شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده، عده‌ای از شهروندان طرح افتتاح شده را غیر واقعی دانسته و مدعی استفاده از آب هوتک (آب‌گیرهای طبیعی) در زمان بهره‌برداری شده بودند که شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان، ضمن تکذیب موضوع بر این نکته تاکید دارد که محل تامین آب در این طرح از محل ذخیره سد زیردان برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح این شرکت راجع به جزییات فنی طرح آمده است: برای انتقال آب، ۳۶ کیلومتر خط انتقال از محل سد زیردان تا محل تصفیه‌خانه توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه‌ای اجرا و در مجموع برای این طرح ۲۹۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

همچنین مخزنی به حجم ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمکعب در روستای صفرزهی، عورکی و غیره احداث و در این پروژه بهره‌برداری شده‌ و عملیات ساخت باقی‌مانده مخازن به میزان ۱۰ هزار متر مکعب در حال اجرا است و در روستاهای مورد هدف، ۳۰۷ کیلومتر شبکه اجرا شده که شامل ۱۸۵ روستاست.

 این پروژه طی ماه‌های گذشته به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نظارت بهداشتی آب توسط مرکز بهداشت صورت پذیرفته و فرم‌های نظارتی بهداشتی مبین آن است.

همچنین وقوع سیل در ۱۹ دی‌ماه منجر به بروز خسارت‌هایی از جمله قطع برق و شکستگی لوله‌های انتقال آب شده‌ که همین مساله مشکلاتی در امر آبرسانی در روستاهای تحت پوشش به وجود آورده است.

با توجه به اینکه قسمتی از نواقص در طول هفته جاری برطرف شده و تاسیسات بیش از ۱۷۰ روستا در مدار بهره‌برداری قرار گرفته، در خصوص شکستگی لوله آب در محل کلنگ‌زنی نمادین (سطح استان) و هدررفت بخشی از آب طی اقدامات تیم بازسازی مستقر در حال انجام است.

شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ضمن دعوت از رسانه‌ها جهت بازدید از تاسیسات وارد در مدار بهره‌برداری، موارد مطروحه در فضای مجازی مبنی بر استفاده از آب هوتک را تکذیب می‌کند.

به گزارش ایرنا پروژه‌های آب روستایی سیستان و بلوچستان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان و نمایندگان استان در مجلس سه شنبه هفته گذشته در چابهار افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد