Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:12:16 GMT

نتایج احراز صلاحیت‌ها کاملاً عادلانه بود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۰۵۳۳

نتایج احراز صلاحیت‌ها کاملاً عادلانه بود

ایسنا/البرز نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: وقتی سخنگوی شورای نگهبان اعلام می کند رد صلاحیت این ۹۰ نفر به خاطر مسائل اقتصادی و اخلاقی و ... بوده همین کفایت می کند تا دستگاه قضا برای رسیدگی به وضعیت آنها وارد عمل شود.

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ماه کرج اظهار کرد: در طول سالیان اخیر به ویژه یکسال گذشته ایران انقلابی و نظام اسلامی ایران مورد حملات چند ضلعی و ترکیبی دشمن قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طی این مدت بی سابقه ترین جنگ اقتصادی  و فشار حداکثری به ایران تحمیل شده و مردم و مسئولین از طریق فضای مجازی در پیچیده ترین جنگ شناختی و ادراکی قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان طی این مدت  از طریق رسانه و هنر سنگین ترین جنگ روایت ها را برای  تحریف واقعیت به راه انداخته اند، افزود: علاوه بر این طی این مدت شاهد سخت ترین جنگ‌های نیابتی در بعد نظامی در اطراف ایران و منطقه بوده ایم.

امام جمعه کرج توضیح داد: دشمنان شدیدترین جنگ فرهنگی را برای برهم زدن ماهیت انقلابی و اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند تا بتوانند ملت ایران را تسلیم و وادار به عقب نشینی کنند ولی این راه‌ها نتیجه بخش نبوده و نیست.

وی اظهار کرد: فعالیت های دشمنان برای تضعیف نظام به طور جدی از فتنه ۹۶ آغاز و تا خرداد ۹۸ که دشمن قصد داشت با انواع دسیسه، تهدید به تحریم های ظالمانه، جنگ روانی و ... برای مردم تابستان داغ و زمستانی سرد رقم بزنند ادامه داشت، اما مردم صبور و غیور و فهیم را در مقابل خود دیدند و همین باعث شد به اهداف شوم خود دست نیابند.

این مسئول اظهار کرد: دشمنان فکر می کردند در تابستان و آبان ۹۸ کار انقلاب اسلامی تمام خواهد شد و ملت ایران رفتار خود را در مقابل آمریکا تغییر رفتار خواهند داد ولی همه امید آنها به ناامیدی تبدیل شد.

به گفته آیت‌الله حسینی همدانی: علی رغم اتفاقاتی که امسال افتاد، شرایط ایران باثبات تر از گذشته شده و به فضل خدا دشمنان به زودی طعم شکست را از دستان پرصلابت ملت ایران خواهند چشید.

وی  با اشاره به اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی انسجام و وحدت ملت ایران بیشتر شده و این  برای استکبار ناخوشایند است، توضیح داد: طی چند ماه گذشته آمریکا و اسراییل شکست های سنگینی در بعد نظامی و ... خورده اند مثل حمله ایران به پهباد فوق پیشرفته آمریکایی و سقوط آن در آب های خلیج فارس که این باعث تضعیف آنها شده است.

امام جمعه کرج ابراز کرد:طبق گفته رهبر کبیر انقلاب آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و همه دنیا دیدند با اینکه آمریکا همه گزینه های قدرت را در دست دارد در مقابل ایران هیچ راهی از پیش نبرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد دیگر غلبه ایران بر دشمنان در بعد گروه های مقاومت در منطقه است، افزود: امروز گروه‌های مقاومت تمام منطقه غرب آسیا را پوشش داده و فعالیت آنها باعث شده  طرح هایی که آمریکایی داشتند قبل از شروع با شکست مواجه شود.

نماینده ولی فقیه در البرز اضافه کرد: ایران ائتلاف های خود را از قبل کم نکرده و حتی الان هم اگر بخواهد ائتلاف های جدیدی ایجاد کند توانش را دارد.

وی اظهار کرد: دشمن در حال حاضر در تلاش است با فشار و تحریم ها مردم و افراد عادی را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد و برای تحقق هدف خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی ادامه داد: دشمنان با این کار سعی دارند ایران را پای میز مذاکره نشانند و بعد برگ های برنده کمتری را در اختیار ما قرار دهند و خودشان پیروز ماجرا باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود هر چیزی را دست آویز قرار می دهد افزود: یکی از این دست آویزها سقوط غم انگیز هواپیمای اوکراینی بود که با استفاده از ان سعی کردند از احساسات مردم سوء استفاده و فضا را به سمت اغتشاش و ... هدایت کنند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: دشمنان گستاخی را به جایی رساندند که سفیر کشور خبیث و پلید انگلیس به خودش جزئت می دهد میدان داری و افراد را سازماندهی کند.

وی توضیح داد: دستگاه دیپلماسی ایران باید با این موارد با اقتدار عمل کند و معنا ندارد کسی که این گونه عمل  می‌کند را احضار و صرفا به وی تذکر داده شود.

وی گفت: باید در چنین موارد گوش کسی که به مردم این چنین توهین می کند گرفت و با خفت از کشور بیرون کرد.

نماینده ولی فقیه در البرز تاکید کرد: باید از اقتدار و عزت مردم و نظام به خوبی دفاع کنیم مگر انگلیس چه گلی به سرما زده که برخی این گونه شیفته آن هستند؟

وی افزود: برخی آقایان می گویند ما بلد نیستیم بدون مذاکره و سازش مشکلات را حل کنیم و صرفا نگاهمان به داخل باشد ولی با موضعی که اروپا  در خصوص برجام گرفته این افراد چگونه می خواهند کار را به جلو ببرند؟

این مسئول توضیح داد: وقاحت اروپایی ها  به جایی رسیده که توافق با ترامپ را به جای برجام ایران پیشنهاد می دهند و می خواهند بعد از این همه سال ایران این تعهد را بدهد که اهداف هسته ای ایران صرفا صلح آمیز است. مگر این موضوع تا کنون ثابت نشده؟ اروپایی باید این بازی را تمام کنند.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه دشمنان گوشه ای از توان موشکی ایران را طی چند مدت اخیر دیدند می خواهند کاری که با برجام کردند را بر سر توان موشکی کشور بیاورند.

وی گفت: خواست مردم این است که برای حفظ منافع ملی به طور کامل از برجام خارج شویم و غنی سازی را از نو شروع کنیم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: قرآن می فرماید اگر به شما تعدی کردند مقابله به مثل کنید نه اینکه بروید و مذاکره انجام دهید. تحریم کردند تحریم کنید، ضربه زدند، ضربه بزنید این دستور قرآن است.

وی ادامه داد: مردم با انقلاب و رهبری عهد بسته اند و این را به وضوح می توان از حضور حداکثری آنها در مراسم تشییع سردار سلیمانی فهمید.

به گفته امام جمعه کرج، اگر دشمن فرصت ضربه به نظام و انقلاب را داشته باشد درنگ نمی‌کند و نمونه اش این است که به اسم خوانخواهی و ... نیرویی مثل حاج قاسم سلیمانی را که برای امنیت منطقه از جان خودش گذشته را به طرز مظلومانه ای به شهادت می رساند.

وی در ادامه با اشاره به هجمه هایی که به شورای نگهبان وارد شده، افزود: نتایج رد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان کاملا عادلانه بوده و ما حمایت خود را از شورای نگهبان اعلام می کنیم .

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: البته خطای انسانی در همه امور است و اگر نامزدی به نتایج اعلام شده معترض است می تواند از راه قانونی وارد عمل شود.

وی افزود: شورای نگهبان ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس را برای شرکت در دوره بعدی رد صلاحیت  کرده و این رد صلاحیت ها بر مبنای نقل قول و صحبت های دیگران نیست و قطعا مطالبی در مورد آنها وجود داشته که به خود آنها اعلام می شود.

وی توضیح داد: وقتی سخنگوی شورای نگهبان اعلام می کند رد صلاحیت این ۹۰ نفر به خاطر مسائل اقتصادی و اخلاقی و ... بوده همین کفایت می کند تا دستگاه قضا برای رسیدگی به وضعیت آنها وارد عمل شود.

وی اضافه کرد: ملت ایران با حضور حداکثری خود یک بار دیگرچشم دشمنان را کور و تبعیت خود را از ولایت فقیه نشان می دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • برخی تیم‌ها گل‌های عجیب می‌خورند!
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان